T-We boks ii

24 Mar 2007
4.591
0
36
Noen som kjenner til den nye T-We boksen fra Telenor?
På papiret virker det som en habil boks, men er det noen her som har testet den?
Lurer også på kompabilitet med fjernkontrollen jeg har, men greier ikke å finne ut hvilken model det er. Skal visstnok være laget av ADB som de andre.

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Samme IR-koder som tidligere T-We Box (ADB 5743). Fjernkontrollen som følger med er imidlertid Bluetooth (med universalfjernkontrollstøtte via IR - altså, både dekoder og fjernkontroll støtter både Bluetooth og IR).

18 Des 2008
75
2
8
Moss
Har byttet til T-We II boksen. Min Logitech 900 fjernkontroll virket fortsatt helt perfekt, så kodene er like. T-We II boksen virker raskere enn sin forgjenger. Jeg får også en følelse av at bevegelsesuskarphet er blitt bedre enn før. Har Samsung UE65NU8005.

28 Jan 2005
9.194
57
48
Jeg fikk "ny" T-we-boks i dag da min gamle ikke virker. Men jeg fikk ikke i T-We II. Hvorfor sender de ut gamle bokser når det er en nyere ute?

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Jeg fikk "ny" T-we-boks i dag da min gamle ikke virker. Men jeg fikk ikke i T-We II. Hvorfor sender de ut gamle bokser når det er en nyere ute?

Kan vel sammenlignes med at hvis du reklamerer på en defekt mobiltelefon, så får du ikke produsentens nyeste modell så lenge de kan levere den modellen du egentlig hadde?

18 Sep 2003
48
0
6
Spørsmål til dere som velger å benytte disse boksene framfor å kjøre TV-signalet direkte i TV-en med en CAM-modul, er det på grunn av funksjonalitet i boksen dere velger dette?

hårek

0
26 Mai 2003
3.457
8
38
Funksjoner som PVR er helt essensiellt. Det får man ikke med IDTV.
Tipper man ikke får noen av T-We funksjonene (start forfra, arkiv, ...) på en TV ?

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Tror du er klar over at en T-We boks kobles til coax, ikke fiber.

Disse bokene benyttes både for coax og IPTV via fiber. Totalt egentlig tre løsninger fra Telenor der de samme boksene benyttes:
  • Fiber med IPTV. Boksen kobles til med Ethernet.
  • Fiber med overlay. Boksen kobles til med coax
  • DVB-C via Coax - altså "tradisjonell kabel-tv".

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Spørsmål til dere som velger å benytte disse boksene framfor å kjøre TV-signalet direkte i TV-en med en CAM-modul, er det på grunn av funksjonalitet i boksen dere velger dette?

Som nevnt ellers her - boksen gir tilgang til et arkiv av innhold med filmer og tv-serier, samt ukesarkiv for en rekke tv-kanaler og muligheten for å starte programmer fra starten, samt filmleie.

I tillegg kreves det at boksen er å finne på hjemmenettet for at enkelte typer innhold skal fungere i T-We-appene.

For dem som har IPTV-signaler via fiber er ikke CAM en mulighet.

hårek

0
26 Mai 2003
3.457
8
38
Disse bokene benyttes både for coax og IPTV via fiber. Totalt egentlig tre løsninger fra Telenor der de samme boksene benyttes:
Kan vel si at det bare er to måter å koble på - coax eller Ethernet. Poenget var at boksen vet ingenting om det brukes fiber eller ikke.