jeg kjøpte på europris da de ikke hadde på maxbo og da kjøpte jeg kattesand.den het maxcat og den er 100% ren og tørr.den er på 10kg så da har du nok.koster 99 kraudiooidua skrev:ok. men går det utover dypbassen?? hva sand brukte du?
jeg kjøpte på europris da de ikke hadde på maxbo og da kjøpte jeg kattesand.den het maxcat og den er 100% ren og tørr.den er på 10kg så da har du nok.koster 99 kraudiooidua skrev:ok. men går det utover dypbassen?? hva sand brukte du?
john.davidsen@hotmail.com skrev:jeg kjøpte på europris da de ikke hadde på maxbo og da kjøpte jeg kattesand.den het maxcat og den er 100% ren og tørr.den er på 10kg så da har du nok.koster 99 kr
Soundfre@k skrev:Vurderer SA for å få innpass i stuen. Hvordan er Aura 60 som selges til ca 10k? Tror jeg må stikke innom Soundgarden og sjekke dem ut innen nær fremtid.
Forresten, (sandblåse)sand fra biltema er også et alternativ, eller en annen byggvare, ca 70kr. Sand til sanblåsing er helt tørr.
frodon skrev:Vurderer å kjøpe meg et par gulvhøyttalere til min Cambridge Azur 840A-forsterker, og System Audio virker meget interessante. Så kanskje noen her som kan svare på noen kjappe spørsmål i den anledning:
1: Er det noen som har erfaring med kombinasjonen System Audio og Cambridge?
2: Hva er egentlig forskjellen mellom Mantra 60 og Aura 60? Og er forskjellen verdt kr 5.000,-
3: Ser SA anbefaler å trekke de to nevnte høyttalerene minst 30 cm ut fra vegg. Om jeg ikke kan gjøre det - bør jeg da heller gå for de mindre Mantra 30?
På forhånd takk for alle svar... :-D
Da er vi 2. Var high-end pusseutstyr det der.Hansy skrev:Siden jeg er fasinert av SA og ekstremt bilpleieinteressert, så fikk jeg vite litt hvordan SA sine high gloss høyttalere blir laget (mtp. lakk).
Alexhighdef skrev:Lurer på om det er noen her som har hørt XP60? Og hvordan disse låter sammenlignet mot Mantra 60?
Mine xp60 er på vei, og jeg venter spent!
Jeg er også meget spent på hvordan min yamaha a-s700 vil takle disse , og ikke minst hvordan de låter :???:
Kona har lagt ned veto i stuen hjemme så jeg er på mitt 2 høyttaler kjøp denne uken,da jeg tok en spansk en og kjøpte et nytt par (jamo s608) før det ble tatt opp med ledelsen. Dette ble ikke akkurat mottat med champis og hygge.
Har dog ikke mottat XP60 som er kjøpt uhørt hos soundgarden, 6995,- er de justert ned til nå :???:
Det blir vel en sannhet med modifikasjoner. XP har vel vesentlig mindre kabinett. Og da er nok resultatet en bass som ruller av tidligere.Hansy skrev:Så i all hovedsak, du har kjøpt en mantra til røverpris![]()
Syntes disse er veldig gode. De har da også nok dynamikk, men ikke helt nede i bunnen. SA generelt ruller av ganske tidlig, så om du vil ha skikkelig dyp bass i et medium/stort rom mener jeg man trenger sub. Men på det meste av musikk klarer de seg fint uten.pahf skrev:Har blitt veldig nysjerrig på Mantra 60, de har et attråverdig kabinett som passer stua godt. Er litt skeptisk på om de har nok slam og dynamikk med sine små elementer, men antar det er en ubegrunnet skepsis?
pahf skrev:Har blitt veldig nysjerrig på Mantra 60, de har et attråverdig kabinett som passer stua godt. Er litt skeptisk på om de har nok slam og dynamikk med sine små elementer, men antar det er en ubegrunnet skepsis?