System Audio's venner: Dansk dynamikk :)

Coffey

0
11 Mai 2007
395
0
0
Er det noen andre som har erfaring med hvordan Soundgarden er angående å låne med seg høyttalere hjem?
Var innom forrige uke og fikk beskjed om at jeg måtte legge ut full pris for høyttaleren hvis det skulle la seg gjøre!! :???:

14 Jun 2005
1.119
0
0
Da er du mer heldig en meg. Jeg fikk beskjed om at dette var noe de hadde sluttet med pga at demo rommene i butikkene var blitt så bra..

OddB

0
7 Jan 2009
443
0
0
Jeg har et par Mantra 60 som blir matet av en Emotiva XPA-2 på 2 x 300 W, USP-1 pre og ERC-1 cd-spiller. Fornøyd med dette oppsettet :)

20 Sep 2007
8.548
0
36
Coffey skrev:
Er det noen andre som har erfaring med hvordan Soundgarden er angående å låne med seg høyttalere hjem?
Var innom forrige uke og fikk beskjed om at jeg måtte legge ut full pris for høyttaleren hvis det skulle la seg gjøre!! :???:
mr.Fahrenheit skrev:
Da er du mer heldig en meg. Jeg fikk beskjed om at dette var noe de hadde sluttet med pga at demo rommene i butikkene var blitt så bra..
Jeg har et godt kundeforhold med Soundgarden og da er det ikke noe problem å låne med hjem. Men jeg skjønner de er skeptiske til å låne ut til personer de ikke "kjenner".

Når man uansett skal ha ny høyttaler tenker de nok at har du ikke penger til å legge ut, så har du ikke penger/tenkt til å kjøpe. Det samme sier "klubben". Det er jo ganske dyrt for de å gjevnlig få inn høyttaler som kan ha fått skader pga hjemlån (men i sannhetens navn er de ikke så nøye med eget utstyr i noen butikker). Men et alternativ om du er som meg og av og til kikker på din neste oppgradering før du har spart opp eller solgt det du har er å ordne en betalingsutsettelse. Denne holder butikken på som garanti, og om du ikke leverer tilbake produktet leverer de den inn. Når du leverer produktet til avtalt tid blir denne makulert.

Geir Arne

14 Jun 2005
1.119
0
0
ganilsen skrev:
Jeg har et godt kundeforhold med Soundgarden og da er det ikke noe problem å låne med hjem. Men jeg skjønner de er skeptiske til å låne ut til personer de ikke "kjenner".

Når man uansett skal ha ny høyttaler tenker de nok at har du ikke penger til å legge ut, så har du ikke penger/tenkt til å kjøpe. Det samme sier "klubben". Det er jo ganske dyrt for de å gjevnlig få inn høyttaler som kan ha fått skader pga hjemlån (men i sannhetens navn er de ikke så nøye med eget utstyr i noen butikker).

En butikk som bare gir service når de er sikret salg = en butikk som ikke vil selge imho. Dette klarer de bedre hvis de vil!

Har de siste dagene spilt på ranger, og naim nait 5i. Har ,ikke overraskende, kommet frem til at her må det mer power til. Jakten er startet!

Coffey

0
11 Mai 2007
395
0
0
fordfiesta skrev:
Hifi & Musik nr 7-8 Augusti 2010 (-spelglada krafttag, besta kop)
System Audio har lagt ut utdrag fra testen på sine sider. Står ikke hvilke andre høyttalere de har testet mot da. Noen som vet?

25 Jan 2008
3.209
0
0
Coffey skrev:
System Audio har lagt ut utdrag fra testen på sine sider. Står ikke hvilke andre høyttalere de har testet mot da. Noen som vet?
Dali Ikon 5, husker ikke resten ifarta.

18 Feb 2008
24
0
0
Kjøpte først sa 510 cherry (har de ennå og låter veldig bra) tilbake i 2000, så 1250 cherry. Sist 1550 hvit som ble solgt.

Har nå et WAF og barnevennlig surround-oppsett med 505, talent, 710av, og se200. Har faktisk talentene i front og det er egentlig for slapt - enig i at de ikke yter godt nok (men pene er de). Lang tv benk og barnefingre skapte den løsningen. Men subben er knallbra og spiller jo godt med - men skulle hatt litt mer mellomtone i stereo. 505ene henger fra taket bak med CB1 - det får de ut av veien og låter også bra.

Er totalt sett fornøyd med SA og de lager kanskje det peneste designet om man vil ha det enkelt og minimalistisk.

Coffey

0
11 Mai 2007
395
0
0
Tok med min NAD C315BEE til Soundgarden i dag og prøvde den på Mantra 30.
Kan ikke si annet enn at NAD må være en veldig god match med SA. Sammenlignet med Hegel H70 hadde faktisk NAD mer tyngde i bassen på disse høyttalerne. Nå er jeg ikke noen ekspert på dette, men jeg hadde hvertfall ikke betalt så mye for en Hegel forsterker når jeg fikk så godt resultat med den minste til NAD!

Når det gjelder Mantra 30 så er det helt klart en veldig god høyttaler, men jeg syns bassen falt litt bort på lavt volum. (type bakgrunnsmusikk som det går mye av hos meg)

rvv

0
15 Jul 2010
105
0
16
Coffey skrev:
Tok med min NAD C315BEE til Soundgarden i dag og prøvde den på Mantra 30.
Kan ikke si annet enn at NAD må være en veldig god match med SA. Sammenlignet med Hegel H70 hadde faktisk NAD mer tyngde i bassen på disse høyttalerne. Nå er jeg ikke noen ekspert på dette, men jeg hadde hvertfall ikke betalt så mye for en Hegel forsterker når jeg fikk så godt resultat med den minste til NAD!

Når det gjelder Mantra 30 så er det helt klart en veldig god høyttaler, men jeg syns bassen falt litt bort på lavt volum. (type bakgrunnsmusikk som det går mye av hos meg)

Har ikke hørt Mantra 30 på NAD, men på min Denon er det essensielt å bruke Audyssey Dynamic EQ for å få korrekt bass på lavt nivå. Ellers er plassering som alltid viktig. Det har også endel å si om jeg bruker spikes eller gummiføtter. Har ikke prøvd å fylle sandkammeret ennå, så jeg kan ikke si hvor mye eller hvordan det påvirker lyden.

Generelt vil jeg si at Mantra har veldig god bass for musikk, men har merket at på de mest effektfylte actionfilmene når det er mye demping (eller folk og møbler som mange kaller det :wink: ) i rommet så melder behovet seg for en sub. Planer om å dra frem igjen suben fra kjellerboden og teste litt til helgen.

20 Sep 2007
8.548
0
36
mr.Fahrenheit skrev:
Ut forsvant Naim nait 5i, inn kommer Bel canto s300iu. Tror denne er akkurat det jeg er på jakt etter, med masse krefter og usb dac innebygget. Satser på at den vil leke pent med mine Ranger:)

Bel Canto Design -- e.One s300iu Integrated Amplifier
Skal ikke se bortifra at den har krefter nok nei. Har hørt begge 2, men ikke sammen.

Snuser litt på SA høyttalere om dagen jeg også. Kommer til å poste noen fine bilder om handelen går i boks. :D

Geir Arne

24 Nov 2010
853
0
0
Har selv Hegel H200, samt SA Ranger. Er meget fornøyd med dette. Vurderer likevel en oppgradering til SA Explorer Master som jeg ser også du skriver....Hadde du hørt denne kombinasjonen? Er det "verd en oppgradering" ? :)

Hansy skrev:
Som stor entusiast av SA så må jeg vel skrive litt :)

Har selv hørt på det aller meste fra SA, feks 1750, Ranger, Ranger master, 1550, 1530, XP30, Aura 30, Aura 60, mantra 30, mantra 60, samt Explorer master. Samt hatt SA 505 hjemme.
Imponerende nesten alle sammen, på hver sin måte, entusiastisk spillestil, og kontakt bass er slett ikke en dum kombinasjon.

Selv må jeg si at det er fristende med en kombo av Explorer master og Hegel H200 etterhvert :smile:

22 Mar 2008
3
0
0
Xp30

Liker designet til SA og vurdere å kjøpe XP30 til å ha i stuen. Leser at de gir god lyd, selv om de er plassert nær veggen. Håper de kan gi litt mer lyd enn de integrerte høyttalerene i TV'n... Forslag til forsterker som passer disse, gjerne 5.1 eller mer (da jeg planlegger å utvide etter hvert). Har ikke så veldig høye krav, trenger bare litt mer trøkk og et design kona overlever. Har jo fått kjøpe blue-ray og da kreves jo mer lyd :)

På forhånd takk.

25 Mar 2009
34
0
6
Plukket med meg SA1750 på impuls etter å hørt disse på demo på pio reciveren jeg kjøpte meg for knappe to år siden. Det resulterte plutselig i at SA exact og talent også dukket opp. Var strålende fornøyd, spesielt etter at 1750 'ene fikk noen hundre timer spilletid. :-D Så besøkte jeg soundgarden i vår for å hente noen kabler, der noen drev å testet Explorer. Da skjønte jeg fort hva skattepengene måtte brukes på. Etter noen månders ventetid dukket Explorer master opp hjemme og har ikke angret et sekund :-D virkelig elsker hvordan lyden av disse er! Bruker nå Sa høytalerene i et 5:1 oppsett, men på grunn av dårlig utvalg av senter og stativhøytalere som passer, ønsker jeg å bruke Explorer master i et rent stereo oppsett med hegel/primare i fremtiden, å heller finne noe nytt til hjemmekinoen. Noen som kanskje har tips om stativhøytalere/senter som passer?

20 Sep 2007
8.548
0
36
sorryMAC skrev:
Liker designet til SA og vurdere å kjøpe XP30 til å ha i stuen. Leser at de gir god lyd, selv om de er plassert nær veggen. Håper de kan gi litt mer lyd enn de integrerte høyttalerene i TV'n... Forslag til forsterker som passer disse, gjerne 5.1 eller mer (da jeg planlegger å utvide etter hvert). Har ikke så veldig høye krav, trenger bare litt mer trøkk og et design kona overlever. Har jo fått kjøpe blue-ray og da kreves jo mer lyd :)

På forhånd takk.
En grei Pioneer burde gi en god opplevelse av disse.

Geir Arne

13 Mai 2010
261
0
0
hei. lurer litt på å fylle sand i mine sa rangere.
er det noen som har erfaring med sand/ranger?? hvordan lyden forandrer seg?
har spurt om dette tidligere også i denne tråden uten svar..:-?

4 Mai 2010
24
0
0
når du fyller sand i kammere så får du en strammere kontant bass.jeg gjorde det på mine mantra 60.fy flate for noen flotte høytalere system audio er.kjøp sand og fyll opp

13 Mai 2010
261
0
0
john.davidsen@hotmail.com skrev:
når du fyller sand i kammere så får du en strammere kontant bass.jeg gjorde det på mine mantra 60.fy flate for noen flotte høytalere system audio er.kjøp sand og fyll opp

ok. men går det utover dypbassen?? hva sand brukte du?

boggie

0
20 Jul 2007
355
0
16
System Audio Mantra 30, noen som har testa de på Creedence, AC/DC, gammel Stones, etc.???