fordfiesta skrev:Hansy, kan du si noe om Mantra 30 vs. Aura 30?
Hansy skrev:Tja, kort fortalt, selve kabinettene er rimelig like, annen finish. Basselementene i Mantra 30 er av annen type, gir mer "punch", og virker som de spiller dypere og hardere. Mye av dette kan nok skyldes frontplaten som er forbedret og forsterket. Lydkvalitetsmessig klarer jeg ikke å skille de da diskanten er samme type om jeg ikke tar rimelig feil.
Mantra 30, saker, kan du si noe mer om lyden? og om hvor stort rom de er beregnet for?rvv skrev:Jeg har ikke hørt Aura 30, men i følge SA er det nettopp diskanten som er forskjellig, ellers er det som du sier endel bedre front på Mantra 30.
For tiden selges Aura 60 til samme pris som Mantra 30, så hvis plass & estetikk ikke er avgjørende er kanskje Aura et bedre kjøp. Mantra 60 er også et bedre kjøp i Norge enn hva kursen skulle tilsi. Selv er jeg strålende fornøyd med min Mantra 30 & Mantra 10 AV combo :-D nå som innspillingstiden er over.
ok, takk for svar.Hansy skrev:Tja, kort fortalt, selve kabinettene er rimelig like, annen finish. Basselementene i Mantra 30 er av annen type, gir mer "punch", og virker som de spiller dypere og hardere. Mye av dette kan nok skyldes frontplaten som er forbedret og forsterket. Lydkvalitetsmessig klarer jeg ikke å skille de da diskanten er samme type om jeg ikke tar rimelig feil.
fordfiesta skrev:Mantra 30, saker, kan du si noe mer om lyden? og om hvor stort rom de er beregnet for?
Quisten skrev:Utenom Hegel og Primare, hvilke andre forsterkere passe til SA ?
Takk for et meget godt svar, denne høyttaleren må jeg få teste ut, har såvidt lyttet til den et par ganger.rvv skrev:Lyden er typisk SA - dynamisk og oppløst. Slagverk og bassgitarer høres ut som de skal. Vokal er klar og tydelig uten å bli for fremtredende. I forhold til tidligere modeller, spesielt SA1730, er bassen MYE mer punchy og går lavere. Når mine kom i hus pakket jeg ned gamle suben (Dali AW10) og har ikke savnet den siden.
De har ganske vid spredning, men ikke like vid som f.eks. de fleste av Dali sine, så jeg har litt toe-in. Jeg har de stående ca. 3m fra hverandre med litt under 3m til sweetspot i en stue på rett under 20 kvadrat med en stor åpning til et like stort kjøkken. Det gir et stort, dypt og detaljert lydbilde. På de fleste opptak kan du plassere instrumentene ganske nøyaktig på "scenen" uten at den blir for avslørende som endel mer audiofile høyttalere ofte er.
Jeg vil tro at Mantra 30 med rett forsterker og plassering kan fylle normale rom på 25-30 kvadrat uten store problemer. I mindre rom enn 10-12 kvadrat er kanskje Mantra 10 + sub en bedre løsning. Centeren er veldig bra men den kan fort bli for liten i godt dempete eller store rom - vil tro den passer bedre med Mantra 30 enn 60.
Hvilket magasin refererer du til? Kunne tenkt meg å lese denne testen.fordfiesta skrev:Takk for et meget godt svar, denne høyttaleren må jeg få teste ut, har såvidt lyttet til den et par ganger.
Ser at Aura 30 kom meget bra ut i en test i et svensk hi-fi magasin.
Hifi & Musik nr 7-8 Augusti 2010 (-spelglada krafttag, besta kop)Coffey skrev:Hvilket magasin refererer du til? Kunne tenkt meg å lese denne testen.
Her er en oversikt over finisher. Kan forøvrig bestilles i hva du måtte ønske selv ogsåaudiooidua skrev:noen som vet om explorer kommer i andre utførelser enn sort høyglans??
Coffey skrev:Her er en oversikt over finisher. Kan forøvrig bestilles i hva du måtte ønske selv også
finish oversigt
mr.Fahrenheit skrev:Søker om medlemskap i klubben, da jeg nylig er blitt eier av et par Ranger
Skal vie de neste dagene til å se hvordan SA passer med naim nait 5i. Mistenker at de blir en litt for stor oppgave for den lille naiten, og er derfor takknemlig for tips til hva som spiller bra med SA. Hegel og Primare er sikre kort, så tenker da helst på litt mer "eksotiske" kombinasjoner.