Ble nettopp en ganske stolt eier av et par SA1250. Jaja, jeg vet de er gamle, og langt ifra first with the latest, men her hadde jeg egentlig ikke noe budsjett, så for en bitteliten slump penger fikk jeg meg et stereoanlegg i stua (Kommer min HIFI tråd).
Det første jeg gjorde var å sette de opp i hjemmekinoen, og det låt ganske bra, merker de kan være litt kresne på plassering, og tok meg
ikke så lang tid til å finne perfekt plassering, men intrykkene var, fin åpen mellomtone, og en ren diskant. Åpent lydbilde, men med mangler nedover i bassen. Jeg merker også at det ble litt mye mellomtone, og at det virker støyende når jeg dro på litt. Så koblet tilbake mine gamle fronter, og merker at de har en helt annen dypbass, og de roter det ikke til på høyt lydnivå, men de mangler noe i mellomtonen. Ingen er perfekt.
Så ble de satt opp der jeg skal ha de i stua. Koblet opp mot min gode gamle Denon AVR3300. Denne gullklumpen har ganske bra med krefter,
men D/A konverteren er gåen, så den passer utmerket som stereoforsterker i stua. Lyden her nede fylte stua veldig fint. Og jeg må si jeg ble veldig fornøyd. De er fremdeles ingen dypbassmonster, men i stua blir nok volumet holdt på et fornuftig nivå.
Er det noen her som har hatt SA1250? Erfaringer?
Har noen prøvd å fylle de med sand? Hva slags resultat vil det gi?
Spikes? Hvilken effekt har de på lyden?
Andre synsinger og meninger?