System Audio's venner: Dansk dynamikk :)

11 Mar 2007
552
0
0
Er det noen som har erfaring med rørforsterker på Mantra 60?
Har en LM Audio 216IA på hjemlån. Fantastisk på Dynaudio DM 2/7.

4 Jul 2012
135
0
0
Mantra 60 bak

ahilmen skrev:
Må da være mer WAF å ha et par snasne vegghøyttalere istedenfor store gulvstående?
Ellers er jo også Mantra 30 i sort høyglans, eller sort ask å få på tilbud hos Soundgarden til 4999,-
En skulle jo tro det ja:D men disse damene har sine meninger :evil: får sjekke ut brukt markedet litt, mantra 60 er rimelige brukt.... Mantra 30 vil jeg også tro duger:cool:

22 Feb 2008
3.083
0
0
Kyllingen skrev:
En skulle jo tro det ja:D men disse damene har sine meninger :evil: får sjekke ut brukt markedet litt, mantra 60 er rimelige brukt.... Mantra 30 vil jeg også tro duger:cool:

Til prisen mantra 30 går for nå så tja....

Jeg ville heller sett meg rundt etter et par 60.

Hatt begge disse og 30 gikk ut døra igjen etter 2 dager, dørgende kjedelige.

14 Jan 2008
1.304
0
36
Hatt begge disse og 30 gikk ut døra igjen etter 2 dager, dørgende kjedelige

Jeg kjenner ikke igjenn de opplevelsene du hadde av mantra 30, syns det var et røverkjøp til 5K :)

Slo til på en Electrocompaniet ECI-6DS, sikkert litt overkill til Mantra 30 men håper å tror det blir en bra match. vil tro at den uansett henter ut det som er av potensiale i Mantra 30.

17 Jun 2011
2.490
46
48
Kyllingen skrev:
Hei igjen:-o har mantra 60 som front ht,og er KNALL fornøyd:razz: har lenge sett på noe i system audio serien til nye bak ht. først var det vegghengte SA exact som var meningen å gå til anskaffelse av, men siden frøken fryd i huset her nekter det,så vurderer jeg nå mantra 60 som bak ht også. noen som har erfaringer,input om den tanken? blir det overkill? lite spredning av lyden sammenlignet med ht som er laget for å fungere som bak ht? eller vil det rett og slett bli helt konge?? mantra 60 finner en jo pent brukt på nettet for 8 lapper, men Exact koster jo 8 lapper pr stk nye og er vriende å finne brukt.. alle meninger tas imot med takk:p :p

For å svare enkelt, ja det vil bli konge!;) Like høyttalere foran og bak er alltid et pluss!

Kim

rvv

0
15 Jul 2010
105
0
16
Q113 Evolution

In production! Q113 Evolution is the first loudspeaker in the Q113-saga that goes in production.
A listening panel of 92 independant people have judged it to completely outperform the good old SA2K. This is an amazing moment!
Expect to find Q113 Evolution in the HiFi Shops around October, 2013.
Send us a mail on info@system-audio.com if you want to receive updates about Q113. Please mark the mail "Q113".
Facebook post med bilder

12 Apr 2013
3
0
0
Hei. Har netopp kjøpt meg Mantra 70, og må finne en forsterker som kan drive dette skikkelig. Forsterkeren som jeg har for øyeblikket er en Pioneer VSX-AX2AV. Mange som sier at Hegel H200 skal være en god match, og har jo vurdert den forsterkeren.

Syns dere om denne forsterkeren fra Vincent?

vincent 238mk 200w klasse A - FINN Torget

Mvh Christian90

*Edit

Har fått lånt en Roksan Kandy K2 Integrert, og en Roksan effektforsterker fra Resonans i Stavanger. Syns at det var en fin kombinasjon :) Superfornøyd!

bapmon

0
17 Nov 2006
42
0
0
Nye fronthøytalere 70% tv/film 30% musikk - System Audio Auro 50 vs SA Mantra 30

Er en tidligere Hi-fi entusiast som etter 5 år fravær merker en gryende vekkelse av interessen.
Har tidligere hatt høytalere som Audiovector F3 og System Audio og benyttet elektronikk som Doxa, Hegel og EC.
Av mangel på lytterom, mye jobb og familieliv ble anlegget til slutt bare stående og lite brukt. Pga WAF og oppussing av stua ble det solgt og erstattet av en Yamaha RX 765 surround reciever og Bose Accustimass 15 høytalere. Dette har dog vært i bruk hver dag og fungert greit til TV titting. Til musikk har jeg ikke vært fornøyd og dette skal jeg gjøre noe med. Bosene er derfor solgt, mens Yamahaen skal bli.

Det nye anlegget skal fortsatt brukes daglig til tv og film så det må være et 5.1 anlegg med Yamahaen i bånn.
Det skal fortsatt stå i stua, og da alt virker stort i forhold til Bose må jeg være edruelig på størrelse. Det er her SA høytalerne kommer inn i bildet da størrelse og design er tiltalende. I tillegg var jeg godt fornøyd med SA1750 som jeg hadde for 5-6 år siden. Subben kan gjemmes så det er ikke noe stress. Musikksmak er Jamiroquai og annen rytmisk funk og jazz.

Har et budsjett på 10.000 Max 15.000 for front, senter og helst Sub.
Vurderer følgende: 3 alternativer
1. SA Aura 50 front, SA Aura 10 center og SA Saxo 10 Sub (ca 15k)
2. Brukt SA Mantra 30, ellers alt annet likt (ca 14k)
3. SA saxo 30 front, SA Saxo 10 senter SA Saxo 10 Sub (ca10k)

Hvilke av disse løsningene bør jeg velge og hvorfor? Er Saxo varianten så god at det er greit å spare 5000,- eller er mellomlegget verdt hver krone??

Green

0
14 Feb 2010
84
0
0
Har gått til innkjøp av Mantra 70, og må si meg veldig fornøyd med det kjøpet :) Disse treffer veldig godt i forhold til hva jeg ønsker meg i en høyttaler. Kjører de sammen med Hegel H300.

Vurderer stadig om jeg skal gjøre en oppgradering av høyttalerkabler, men tilhører nok de som er skeptiske til at dyre høyttalerkabler kan vil gjøre noen stor forskjell. Kanskje noen som har innspill til hvilke type høyttalerkabel vil fungere godt her og løfte lydkvaliteten enda et hakk? (har i dag Van Den Hul CS-122 hybrid)

9 Sep 2008
37
0
6
Nes I ådal
Har hatt, fire par SA, et par solgt 1070, har forsatt 5010 og 905 signature å 1750 alle er strålende + 2 stk sa se200 brukt sammen med Nordost som å er en av mine favoriter

21 Feb 2006
497
1
18
Åsane utenfor Bergen
Har selv Mantra 60 som jeg er veldig fornøyd med. Får desverre ikke brukt de da vi har lekkasje i kjellerstua. Men nå kommer endelig tekker i neste uke. Var med en kompis på Soundgarden og hørte da på Mantra 50 oppkoblet med en Harman Kardon surround reciever, og syns det spilte veldig fint. Hadde vært kult å hørt Mantra 70 med en god stereoforsterker engang.
Fantaserer om å få prøvd Bladelius Tyr/Thor på Mantraene mine en gang, inbiller meg at det kunne vært match made in heaven.
Noen som har hørt denne kombinasjonen og vil dele intrykk?

Cervin

0
10 Jun 2006
1.902
0
0
38
Ble nettopp en ganske stolt eier av et par SA1250. Jaja, jeg vet de er gamle, og langt ifra first with the latest, men her hadde jeg egentlig ikke noe budsjett, så for en bitteliten slump penger fikk jeg meg et stereoanlegg i stua (Kommer min HIFI tråd).

Det første jeg gjorde var å sette de opp i hjemmekinoen, og det låt ganske bra, merker de kan være litt kresne på plassering, og tok meg
ikke så lang tid til å finne perfekt plassering, men intrykkene var, fin åpen mellomtone, og en ren diskant. Åpent lydbilde, men med mangler nedover i bassen. Jeg merker også at det ble litt mye mellomtone, og at det virker støyende når jeg dro på litt. Så koblet tilbake mine gamle fronter, og merker at de har en helt annen dypbass, og de roter det ikke til på høyt lydnivå, men de mangler noe i mellomtonen. Ingen er perfekt.

Så ble de satt opp der jeg skal ha de i stua. Koblet opp mot min gode gamle Denon AVR3300. Denne gullklumpen har ganske bra med krefter,
men D/A konverteren er gåen, så den passer utmerket som stereoforsterker i stua. Lyden her nede fylte stua veldig fint. Og jeg må si jeg ble veldig fornøyd. De er fremdeles ingen dypbassmonster, men i stua blir nok volumet holdt på et fornuftig nivå.

Er det noen her som har hatt SA1250? Erfaringer?
Har noen prøvd å fylle de med sand? Hva slags resultat vil det gi?
Spikes? Hvilken effekt har de på lyden?
Andre synsinger og meninger?

Cervin

0
10 Jun 2006
1.902
0
0
38
Prøver igjen, hva er effekten av sandfylling, og hvor stor er den. Og hvor mye har spikes å si?

27 Aug 2008
255
0
0
Prøver igjen, hva er effekten av sandfylling, og hvor stor er den. Og hvor mye har spikes å si?

Merket selv på Mantra 60 at bassen ble bedre definert etter sandfylling. Jeg ble anbefalt å bruke gummi føttene som medfølgte høyttalerne. :)

lofed

0
26 Nov 2013
18
0
0
Melder meg inn med mine explorer master i blank sort.
Kjører på en doxa forsterker som dessverre blir litt for svak, så blir nok en h300 eller en h200 anniversary edition hvis de har flere igjen om en liten stund. :)