Styrer noen Force satellittmottaker med multifjernkontroll?

16 Jul 2003
5.792
0
36
Jeg har en Force 1199 digital satellittmottaker, og jeg klarer ikke å få den til å la seg styre av noe annet enn den originale fjernkontrollen. Har noen fått det det til med en Pronto eller Marantz, og kan dere i så fall dele CCF-en med meg? Jeg blir sprø! Den er husets eneste komponent som ikke kan styres av lomme-pc-en min! :x

9 Jun 2003
4.048
0
36
Jeg har en Force DuoMaster og den lar seg styre både av to programmerbare fjernkontroller jeg har hatt og min IPAQ 3630 via CCF.

CCF'en fant jeg på Remotecentral.

Har du prøvd om noen av CCF'ene for eldre Force-mottakere funker med mottakeren du har?

-Audun

16 Jul 2003
5.792
0
36
audunth, jeg har prøvd 3 cccfs fra Remote Central, lagd av Steffen, Graham Walmsley og Phil Kitlinger. Er det en av dem du bruker? Jeg kom ingen vei med noen av dem, verken i NetRemote (som jeg hovedsakelig bruker med en USB-UIRT) og PDAWin (som jeg bruker av og til). Er din mottaker en av de nyere, så kanskje din CCF vil gå hos meg? I så fall skulle jeg gjerne prøvd den.

CS-Bergen, den kabelen passer vel bare til Pronto og lignende fjernkontroller, eller hva? Jeg bruker som sagt ikke det, men NetRemote og PDAWin. Men hvis den funker med mitt system, kjøper jeg den med glede! Du har ikke en sånn selv, så det var mulig å få testet det? Det er så dumt å kjøpe ting fra utlandet og kanskje ikke få brukt dem...

1 Jun 2003
223
0
0
Nei, desverre! Jeg har nettopp kjøpt en Pronto Pro som jeg venter på å motta, og har i den forbindelse bare sjekket ut litt rundt eventuelle begrensninger ved denne.

Men det er jo ikke spesifikke problemer hos Pronto Pro de henviser til, men at mange IR kontrollere har problemer med IrDA da dette ikke er standard overføring for fjernkontroller. Så spørsmålet blir om Force benytter IrDA, og om dette kan være problemet? - Anyone?

16 Jul 2003
5.792
0
36
RedEye greia funket dessverre bare med Pace. Jeg mailet dem og spurte. Men det kan godt være at det er IRDA. Det vil forklare at det var umulig å lære koden til en multifjernkontroll, og også at det var umulig å bruke originalfkjernkontrollen over IR-extendere. Irriterende!