Stereo-oppsett, budsjett 10.000

mons86

Medlem
10 Jun 2022
2
0
1
Hei,
Jeg ønsker å kjøpe et stereo-oppsett (2.høytalere, forsterker/(kanskje sub) ønsker klar og fin lyd, gjerne med bass. (Kjøper brukt for og få mest for pengene)
Anlegget skal stå i stue, og brukes til film og musikk.
Har ikke veldig mye kunnskap, men har hørt dali ikon 6 mk2, og syntes de spilte bra.
Er dette et bra valg, eller bør jeg vurdere andre?
Hvilken «forsterker» bør jeg ha?
Budsjett 10.000
Takk for svar.

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Hei,
Jeg ønsker å kjøpe et stereo-oppsett (2.høytalere, forsterker/(kanskje sub) ønsker klar og fin lyd, gjerne med bass. (Kjøper brukt for og få mest for pengene)
Anlegget skal stå i stue, og brukes til film og musikk.
Har ikke veldig mye kunnskap, men har hørt dali ikon 6 mk2, og syntes de spilte bra.
Er dette et bra valg, eller bør jeg vurdere andre?
Hvilken «forsterker» bør jeg ha?
Budsjett 10.000
Takk for svar.
Jeg ville valgt Triangle Borea stativ høyttalere Denon forsterker den med Bluetooth til 40-60 watt og Xtz Spirit 10-eller 12 toms etter hvor mye penger du har.

Senere kunne du kanskje kjøpt en spiller også om du ikke har, til å spille CD eller LP...

Jeg så ikke det med brukt, men det jeg nevner er bra nytt og i din prisklasse. Du trenger stativer også da..

Sist redigert:
  • Like
Reactions: mons86

einis

0
6 Jan 2004
16.148
9
38
jeg ville valgt litt utradisjonelt. et par større aktive høyttalere og en dac med volukontroll. men det er vanskelig å finne på bruktmarkedet så det går litt over budsjett.

evt en rimeligere dac:

• Like
Reactions: mons86