Stativ til senterhøytaler

Bernie

0
8 Okt 2003
164
0
0
Finnes det egne stativ for en senterhøytaler, hvor toppen er vinklet bakover, slik at senterhøytaleren vil bli vinklet skrått oppover imot lytterposisjon?

Eller blir dette noe man må lage seg selv...

Dette er ment for å unngå å måtte plassere senterhøytaleren høyt oppe, noe som vil medføre at jeg ikke kan ha lerretet såpass langt nede jeg ønsker.

Fronthøytalerne er 110cm høy.

vg

0
22 Okt 2003
283
0
0
Hei.
Hadde selv problemer med å få plassert senter-ht, så jeg satte den bak lerrettet, og monterte en diskant i overkant som jeg vinklet på skrå mot sitteplassene. Hører derfor ingen vesentlig forskjell på lyden om lerrettet er oppe eller nede. Så har du plass, er det verd å prøve :) For å teste det kan du bare koble diskanten sammen med tilk. term. på senter-ht.
For permanent bruk, må det lages et filter, slik at diskanten kun får jobbe med de høyeste frekv.

17 Feb 2003
5.337
0
0
48
Finnes det egne stativ for en senterhøytaler, hvor toppen er vinklet bakover, slik at senterhøytaleren vil bli vinklet skrått oppover imot lytterposisjon?

Sånne stativ er mulig å få kjøpt ja :)

17 Feb 2003
5.337
0
0
48
skal sjå om eg finner, men har ikkje tid før eg er heime fra jobben. Har ein del hastejobber idag så får ikkje tid til å surfe :(

Bernie

0
8 Okt 2003
164
0
0
Ah, ok. Trodde du hadde linker liggende. Får vel ta meg en søke runde.

Ikke dårlig den linken du gav, de stativene er vinklet slik at senterhøytaleren peker mot lytteposisjonen. Synd at prisen datt rett over kr 200,-, ellers kunne man ha tatt den inn til Norge tollfritt :?

Kan jo høre om det går ann å lage en "deal" med dem med rabatt. Er jo kun snakk om $4-$5 diff ;)

17 Feb 2003
5.337
0
0
48
Blir jo ikkje allverden da, du får jo stativet utrulig billig sjølv med moms og toll avgifter (mellom 4-500,-). Du får aldri eit sånt stativ for den prisen her i landet, det er no heilt sikkert :!:

Bernie

0
8 Okt 2003
164
0
0
jolly skrev:
Blir jo ikkje allverden da, du får jo stativet utrulig billig sjølv med moms og toll avgifter (mellom 4-500,-). Du får aldri eit sånt stativ for den prisen her i landet, det er no heilt sikkert :!:

Hehe, 1,- spart, er 1,- tjent. Skal undersøke hva en slik pakke kommer til å koste med toll etc...

Men, "seriøst", stemmer nok at jeg vil komme til å slite med å finne noe slikt til denne prisen i Norge :D