Støy/brum fra platespiller

palhagbart

Medlem
14 Aug 2019
4
2
3
68
Lena
Hvor bør jeg koble jording på en PHILIPS 212 Electronic? Bør den gå til RIAA eller til forsterkeren?

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.317
189
63
Hvor bør jeg koble jording på en PHILIPS 212 Electronic? Bør den gå til RIAA eller til forsterkeren?
Platespiller skal vel alltid jordes... Har du rca kabel med jordledning? Denne skal skrus fast i jordskruen.

Jeg har aldri brukt Riia men om den har jordskrue så gjetter jeg den skal på Riia

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

palhagbart

Medlem
14 Aug 2019
4
2
3
68
Lena
Platespiller skal vel alltid jordes... Har du rca kabel med jordledning? Denne skal skrus fast i jordskruen.

Jeg har aldri brukt Riia men om den har jordskrue så gjetter jeg den skal på Riia

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk
Kun to kabler på rca, får vel feste en kabel i "karosseriet" på platespilleren og prøve med å skru den fast i RIAA

palhagbart

Medlem
14 Aug 2019
4
2
3
68
Lena
Kabel fra en skrue på platespilleren til en skrue på RIAA, da forsvant Ole Brum, og det ble samtidig mye fyldigere lyd! Takk for hjelp!!

• Like
Reactions: Danke
9 Jun 2019
483
58
28
Har lite erfaring med platespiller. I noen oppsett mener jeg ikke jording er nødvendig, uten at jeg skal si sikkert. Er det ikke fortsatt slik at platespilleren bør stå ett godt stykke borte fra TV feks? Men noen forsterker har innebygget Riaatrinn, og en jordskrue.

palhagbart

Medlem
14 Aug 2019
4
2
3
68
Lena
Har lite erfaring med platespiller. I noen oppsett mener jeg ikke jording er nødvendig, uten at jeg skal si sikkert. Er det ikke fortsatt slik at platespilleren bør stå ett godt stykke borte fra TV feks? Men noen forsterker har innebygget Riaatrinn, og en jordskrue.
Som skrevet over, all støy forsvant da jeg satte en kabel i metallet på platespilleren og over til RIAA! Dessuten ble det høyere volum og fyldigere lyd,

• Like
Reactions: Danke