Sonos Move 2, 2 stk i stereo. Er det bra? Alternativer?

eehgil

0
24 Des 2008
42
1
8
Sonos Move 2.

Mulig det er som å banne i kirka i et Hifi-forum? Sonos Move 2 er på tilbud flere steder nå til 3690,- kr/stk. Et par blir da 7380,-.

2 slike kan settes i par, og fungere som trådløse batteridrevede stereohøytalere i wifi (ikke bluteooth). Finnes det i det hele tatt noen alternative helt trådløse, batteridrevede ekte stereosystemer?

Hvor bra, sett i forhold til pris, er 2 stk move i stereo?

Hvor bra/stabilt er Sonos-systemet sett i forhold til eventuelle alternativer?

Et litt billigere er å kjøpe 2 stk Sonos Move 1, men når nr 2 nå er i på tilbud så er ikke prisforskjellen så veldig stor..?

På forhånd takk for alle innspill.

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Sonos Move 2.

Mulig det er som å banne i kirka i et Hifi-forum? Sonos Move 2 er på tilbud flere steder nå til 3690,- kr/stk. Et par blir da 7380,-.

2 slike kan settes i par, og fungere som trådløse batteridrevede stereohøytalere i wifi (ikke bluteooth). Finnes det i det hele tatt noen alternative helt trådløse, batteridrevede ekte stereosystemer?

Hvor bra, sett i forhold til pris, er 2 stk move i stereo?

Hvor bra/stabilt er Sonos-systemet sett i forhold til eventuelle alternativer?

Et litt billigere er å kjøpe 2 stk Sonos Move 1, men når nr 2 nå er i på tilbud så er ikke prisforskjellen så veldig stor..?

På forhånd takk for alle innspill.
Jeg tror jeg har hørt en på 17.mai, det er god stor lyd i de om det var samme (så helt lik ut).

Men jeg hadde nok heller valgt en mer tradisjonell høyttaler, fra feks Audio Pro eller lignende om du er på budget, eller Argon fra hifi klubben som ikke er så dyre, vet ikke om det er batteri.

Det kommer helt an på hvem du spør og smak og behag. Mobilitet er jo en stor fordel, om du vil ha noe "utradisjonelt".

Hvorfor er batteri viktig? Mobilitet?

eehgil

0
24 Des 2008
42
1
8
Jeg tror jeg har hørt en på 17.mai, det er god stor lyd i de om det var samme (så helt lik ut).

Men jeg hadde nok heller valgt en mer tradisjonell høyttaler, fra feks Audio Pro eller lignende om du er på budget, eller Argon fra hifi klubben som ikke er så dyre, vet ikke om det er batteri.
Det kommer helt an på hvem du spør og smak og behag. Mobilitet er jo en stor fordel, om du vil ha noe "utradisjonelt".

Hvorfor er batteri viktig? Mobilitet?
Tror ingen av de du nevner har batteri. Som nevnt så vet jeg ikke om noen andre alternativer som gir helt trådløs batteridrevet ekte stereo? Annet enn Sonos Roam da, som er samme greia, bare mye mindre og billigere.

For å enkelt kunne plukke med meg begge to, plassere de ca foran meg og få ekte stereo uansett hvor jeg er. F. eks i garasjen, på terrassen, på kjøkkenbenken, ved kjøkkenbordet, på badet osv.

• Like
Reactions: Nemesis

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Tror ingen av de du nevner har batteri. Som nevnt så vet jeg ikke om noen andre alternativer som gir helt trådløs batteridrevet ekte stereo? Annet enn Sonos Roam da, som er samme greia, bare mye mindre og billigere.

For å enkelt kunne plukke med meg begge to, plassere de ca foran meg og få ekte stereo uansett hvor jeg er. F. eks i garasjen, på terrassen, på kjøkkenbenken, ved kjøkkenbordet, på badet osv.
Ikke glem på tur, hotell osv synes jeg er viktig.

einis

0
6 Jan 2004
16.164
14
38
man får da ikke helt stereobilde med mindre man sitter imellom de allikavel eller? de andre større typene har vel separate drivere som simulerer stereo eller mer rundstrålende mønster som fyller rommet.

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Tja. De veier 3kg/stk. Så ta de med noe særlig utenfor eiendommen tror jeg blir heller skjeldent :-D
Jeg også tror de er rundt strålende, føles slik iallfall på de runde..

Om jeg ikke fikk et kjøp på to, så ville jeg prøvd med kun 1.

Stereo er mest vits på tradisjonelle høyttalere.

Den jeg hørte på 17 fylte hele leiligheten effektivt.