Har ingen ide om det fungerer, men et kjapt Google-søk fant denne:
RegionFreedom.com - DP-UB420/UB424/UB820/UB824/UB9000/UB9004 - Enhanced firmware for selected models [EB/EF/EG/GK/GN/P/PC]
Enhanced firmware for Panasonic™ DP-UB420, DP-UB424, DP-UB820, DP-UB824, DP-UB9000 and DP-UB9004 Ultra HD Blu-ray playerswww.regionfreedom.com
Joda, det gjør den selvsagt. Er bakover-kompatibel med bluray og DVDspiller ikke UB820 av vanlig bluray?![]()
Takk Gorm! Supert!Selvsagt spiller den av Aquaman. Dolby vision ligger der i tillegg til HDR10
UB420 spiller av 4K HDR fra Netflix, uten noe form for ytterligere komprimering, så det er ikke behov for AppleTV med tanke på bildekvalitet på Netflix og Youtube. Det som gjør AppleTV genial er den enkle fjernkontrollen, og at den i tillegg fungerer som TV-dekoder for både Get og CanalDigital, samt har app for blant annet NRK. For egen del bruker jeg AppleTV 4K som Get dekoder både i TV-stuen, hjemmekinoen, og på hytta. Fungerer ekstremt mye bedre enn Get sine egne dekodere.
Hei, jeg vurderer og kjøpe Panasonic DP-UB820
Eller topp modellen Panasonic DP-UB9000
Er det verd de ekstra kronene, og gå for Panasonic DP-UB9000?
Jeg skal også bruke spiller til DVD audio og SACD
Jeg har en Sony vw95es projektor.Hvis det du skriver betyr at du ønsker å bruke panasonic spilleren til DVD audio og SACD avspilling, så støtter dessverre ikke disse det.
Det er vel hovedsakelig pga tonemapping funksjonen (500 nits for UB820 og helt ned til 350 nits på UB9000) til bruk på "4K" projektorer som ikke har dette innebygd at man med fordel velger disse modellene.
Valgte selv UB9000 modellen i tillegg til 350 nits støtte, også fordi den ikke har de dumme berørings på knappene på toppen, samt ikke den hengsla luka som de andre Panasonic modellene.
Fikk egentlig mer enn nok av det i mørket med platebytte på UB900 modellen....![]()
![]()
Jeg har en Sony vw95es projektor.
Vil da ub9000 være det beste valget pga. 350 nits støtte.
Eller vil ikke det ha noe og si?
Hvis det du skriver betyr at du ønsker å bruke panasonic spilleren til DVD audio og SACD avspilling, så støtter dessverre ikke disse det.
Det er vel hovedsakelig pga tonemapping funksjonen (500 nits for UB820 og helt ned til 350 nits på UB9000) til bruk på "4K" projektorer som ikke har dette innebygd at man med fordel velger disse modellene.
Valgte selv UB9000 modellen i tillegg til 350 nits støtte, også fordi den ikke har de dumme berørings på knappene på toppen, samt ikke den hengsla luka som de andre Panasonic modellene.
Fikk egentlig mer enn nok av det i mørket med platebytte på UB900 modellen....![]()
![]()
Takk for info. Mulig jeg fyrer av en bestilling på en UB9000 da, selv om den ligger på 11 laken ser jeg. Vil jeg merke noen forskjell med denne mot min X7500 sammenlignet med den forrige high-end modellen til Panasonic (husker ikke helt modellnavnet)? Jeg tenker på graderinger med HDR-materiale.Panasonic spillerne kan gjøres regionfrie (DVD/bluray) med IR-koder. Kan ikke gjøres med original fjernkontroll. Link til fjernkontroll på ebay, med IR fjernkontroll som gjør at du kan bytte sone så mange ganger du vil: https://www.ebay.co.uk/itm/110602620681
Jeg har ikke testet denne selv, men kjenner flere som har gjort det. Selgeren har også solgt nesten 9 tusen av disse, og det bør jo være en grei indikasjon på at det fungerer?