Skifte ut HK surround receiver for stereo?

20 Sep 2007
96
3
8
Hei. Har bestemt meg for å "downsize"; går fra 5.1 surround til stereo (med sub). Har et par innebygde Polkaudio rc65i i veggene og en HK avr 1510. Spørsmålet er om det er noe å hente på å bytte ut receiveren? Ser på noe i prisklassen 2-3 lapper brukt, men gidder ikke om det ikke noe særlig å hente uansett.

Årsaken til downsizingen er at jeg bruker sjelden potensialet i surround-oppsettet - forsvarer liksom ikke alle høyttalerne som tar opp i plass. Blir mest brukt til å høre på musikk, da fortrinnsvis vinylplater.

Råd, tips, forslag mottas :)

20 Jun 2009
1.177
36
48
Bedre romkorreksjon og støtte for 4K (dersom du trenger det i recieveren) er vel de 2 hovedtingene du får med en oppgradering.
Et lite løft i lydkvalitet kan du få,med bedre dac,preamp etc i en ny brukt reciever.
Visst du er fornøyd slik det spiller nå ville jeg kanskje ventet et par år til slik at nyere enda bedre recievere begynner dukke opp på brukten til 3000kr.

• Like
Reactions: hihovda
20 Sep 2007
96
3
8
Bedre romkorreksjon og støtte for 4K (dersom du trenger det i recieveren) er vel de 2 hovedtingene du får med en oppgradering.
Et lite løft i lydkvalitet kan du få,med bedre dac,preamp etc i en ny brukt reciever.
Visst du er fornøyd slik det spiller nå ville jeg kanskje ventet et par år til slik at nyere enda bedre recievere begynner dukke opp på brukten til 3000kr.
Ja, spiller egentlig ganske fint allerede. Særlig etter jeg isolerte høyttalerne i veggen litt bedre med blant annet en neve vatt bak diskanten. Myknet opp de øverste tonene og hørtes også for meg ut som bassen ble litt mer markert. Takk for innspill

• Like
Reactions: Stian.V.H
20 Jun 2009
1.177
36
48
Da ville jeg ventet litt til siden du er ganske fornøyd med hvordan det låter
virker det som.
Om 1 eller 2 år tipper jeg det vil komme mer snadder på brukten,litt roligere nå i disse tider og mange holder på det de har inkl meg selv (Ukraina/Russland/Strømpris/økt rente osv).

• Like
Reactions: hihovda