Skal bygge Plasma skjerm inn i veggen.

unIQue

0
21 Nov 2003
1.190
0
0
Som sagt i overskriften, skal bygge en Samsung PS42P2S inn i veggen. Har en "L" formet stue hvor plasma TV'en skal bygges inn i veggen nederst på "L'en". I bak kant av veggen hvor tv'en skal bygges inn er det en bod slik at jeg har god plass til å bygge inn både plasma, komponenter, høytalere og sub. På innsiden av boden vil jeg lage en vegg med luker / dører slik at baksiden av komponentene vil bli skjult, men jeg fremdeles har tilgang til dem (En "må" ting pga kona....) Det jeg lurer da på om noen har noen gode ideer om hvordan bygge inn plasmaen, for den må være enkel å få ut i tilfelle rep. eller oppgradering. Har tenkt / grublet mye på dette, men finner ingen "god nok" løsning, så jeg håper på at noen her har erfaringer med dette og kan gi meg verdifulle tips. Har også tenkt på å bygge sub inn i veggen, men er dette så lurt? Tenker litt på lyd kontra plassering, og "risting i veggen hvor TV'en skal henge.

Håper noen kan hjelpe meg.

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Hei unIQue, og velkommen til AVforum!

Fint om du starter de to off-topic emnene under sine respektive kategorier; pris -og produktjakt samt stasjonære DVD-spillere! Så blir det litt ryddigere her inne!

Håper du får god hjelp med prosjektet ditt! :D

22 Nov 2003
1.558
0
0
Hei!

Jeg har ingen erfaring med innbygging selv, men å lage en slags "vinduskarm" til plasmaen bør vel være greit? Så kan du bare sette den i "karmen" og borre et lite hull til kabler osv.

Inn mot stua fikser du et litt pent utseende med å liste rundt, evt. male/lakke/beise listene i en fin farge, og feste ramma med høyttalersnepperter, slike man fester frontrammer på høyttalerne med (fåes hos eltek, Ljudia osv..)

Har du behov for å isolere mellom stua og boden bør dette også kunne la seg gjøre. Bare pass på at komponentene får nok luft rundt seg så ikke de blir for varme :)

Mvh epifant