SiCkPuPPys tvkrok - Vurderte downscaling, endte med oppgradering.

24 Okt 2011
2.115
0
36
Kristiansund
Aaaahh... Jeg var innom tråden din Delthral, og jaggu ser jeg at vi opererer i to forskjellige ligaer her gitt, hehe.. :D

Egentlig ikke. 604 S1 som jeg har står på stua koblet opp med en Marantz 5009 og SVS PB10. Jeg bruker B&W M1 som surrounds og kjører uten senter per i dag.

Før hadde jeg 604 som fronter, lcr 600 som senter og 603 som surrounds. Koblet på Denon 2310 og Parasound HCA 2205 som effekt. Som sub brukte jeg SVS 20-39 PC plus. Spilte veldig bra.

Hva jeg har i egobula blir noe helt annet.. hehe

23 Nov 2007
1.617
11
38
Nå må jeg nesten være enig med frøkna.. Det begynner å nærme seg bra nå vel..? hahaha :D
ME LIKE!!

Endte opp med å kjøpe et ekstra sett med 601 S3, pga fargen..! Det første settet jeg fikk tak i matcher jo ikke resten med fargene, så ja..
Så gjenstår det å se om jeg blir å bruke alle eller om jeg selger med det ene 601-settet med de gamle høyttalerne.. :D
Har hatt en finfin tur i dag vertfall, jeg og frøkna kjørte rett etter jeg var ferdig på jobb. Rett fra Brumunddal til Hamar for å hente centerkanalen, så ned til Asker gjennom tidenes rushtrafikk gjennom Oslo grunnet to motorstans og diverse vegarbeid rundt omkring for å hente receivern(Yamaha RX-A3040). Så bars det nedover Mossevegen for å spontankjøpe det andre settet med 601'er. Og nå hjemme..
Nå kan det rett og slett ikke bli helg fort nok!!

20 Nov 2008
13.877
84
48
Ved biamping så SKAL det IKKE være noen forbindelse/lask mellom terminalene. Da blir det kortslutning mellom forsterkerutgangene.

23 Nov 2007
1.617
11
38
Ved biamping så SKAL det IKKE være noen forbindelse/lask mellom terminalene. Da blir det kortslutning mellom forsterkerutgangene.

Takk for advarselen =)
Selv om jeg var klar over dette så er det kjekt å se at folk kan bli påminnet slike feller uten at de må lære det den dyre vegen selv.. :D

23 Nov 2007
1.617
11
38
Gratulere med nytt utstyr!! Kjekt og se andre også sliter med og ta fornuften til betraktning :D
Haha, jo takk du! :D
Det har vært en snodig periode dette, har aktivt oppsøkt mindre system, prøvelyttet og hadde egentlig bestemt meg for Dali-oppsett.
Så la jeg inn et spørsmål her inne hvor jeg lurte på hvor stor forskjell det ville være på den største Dali-bassen mot SVS'n.. Svaret jeg fikk på det spørsmålet var det som snudde meg, som nå har ført til at stua er full av nye greier..

Men åh, dette er staaas!!! :D Lå og drømte i natt om oppkobling og kalibrering, grugleder meg fordi jeg synes jo slikt er moro, men samtidig så vet jeg lite om hva jeg driver med.. hehe..

23 Nov 2007
1.617
11
38
Haha, du unner meg ikke et godt samboerskap med frøkna du..!!?? :D
Tror jeg må klare meg med ett usselig enslig rør jeg..

Men nå er det bare en sykkeltur som gjenstår før oppmontering begynner. :D

23 Nov 2007
1.617
11
38
Hva skal en si..
Etter å ha fått testet bare litt så langt, tweaket og justert litt så må jeg si at..
Dette er verdt pengene altså!!
Jeg tror nok mye her ligger i receivern, men jeg hører spesielt at center og surround også nå spiller på en helt annen måte enn før.
Det som dog overrasker meg mest er at SVS'n har våkna til liv enda mer, jeg tror 3040'n har bedre kontroll på signalet den sender til den enn hva 1800'n hadde, for nå lever det virkelig innpå stua her, og det ikke kun på maks volum..! Nå kan jeg sitte å koselytte til musikk fra spotify eller annet, åh HERRE så digg det er å styre hele greia fra en app på telefonen da gitt!!
Nei takke F for smartinger med forbrukslån godt over øra slik at jeg kunne få kjøpt meg en billig 3040.. Han hadde en 3050 som han kanskje måtte kvitte seg med utover høsten også, så jeg ba han om ikke å slette nummeret mitt.. :D

Men nå skal jeg bare kjapt ut å klippe plen før det blir mer testing og leking, jeg DIGGER dette oppsettet!!

23 Nov 2007
1.617
11
38
Ja, åsså er det på sin plass å takke Gurba for brukerstøtte.
Det er ingen tvil om at du har vært medvirkende ikke bare til valg av receiver men også hjelp med litt innstillinger og slikt under veis.
Så når du skal sørover neste gang så må du nesten stoppe på i Brumunddal! =)

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
Ja, åsså er det på sin plass å takke Gurba for brukerstøtte.
Det er ingen tvil om at du har vært medvirkende ikke bare til valg av receiver men også hjelp med litt innstillinger og slikt under veis.
Så når du skal sørover neste gang så må du nesten stoppe på i Brumunddal! =)

Bare hyggelig. :)
Må vel få til å innom en gang. :)

23 Nov 2007
1.617
11
38
Jeg har allerede fått forespørsel fra han jeg kjøpte receivern av om jeg vil kjøpe 3050'n fra han..
Han skulle finregne på en pris til meg, så skal jeg vurdere det.
Hmmm, det er jo begrensa hvor mye jeg klarer å få igjen for 3040'n også, jeg føler egentlig jeg har brukt nok penger på dette for en stund nå..

23 Nov 2007
1.617
11
38
Da er ny 3070 bestilt fra Elkjøp..
Er dyrt å få en sykedag i ferien, da begynner jeg å surfe rundt..

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

23 Nov 2007
1.617
11
38
Hvor mye kan en forvente å få igjen for en strøken 3040 da tro.. noen som driver med mer eller mindre kvalifisert gjetning her?

23 Nov 2007
1.617
11
38
Da er det bare å vente på at frøkna er borte noen timer så jeg kan installere denne i fred og fordragelighet..
0b2a928cac04d2a1dd407931e600bba5.jpg

23 Nov 2007
1.617
11
38
Frøkna trenger ikke å vite noe, hun kommer ikke til å se forskjell vertfall
Har fått montert opp og kalibrert i dag samt ryddet bort den gamle.
I tillegg rydda jeg en del i kabelsalaten når jeg først skulle ut med alle kablene baki der, klapp på skuldra der, altså

Og siden jeg nå begynner å ha kalibrert en del slike Yamaha-receivere de siste årene så gikk kalibreringen smertefritt og jeg er strålende fornøyd med oppgraderingen.
Og den største fordelen med oppgraderingen er selvfølgelig HDCP 2.2, nå slipper jeg å kjøre via ARC lenger, handshake er et fremmedord og jeg har allerede overbevist meg selv om at dette var en fornuftig oppgradering, selv om jeg klarte meg fint med 3040'n også..
b96827611575b46cd2c8fc0dad2ae28e.jpg

23 Nov 2007
1.617
11
38
Takk takk for det

Ja det skal nok mye til for å få meg over til et annet merke..

23 Nov 2007
1.617
11
38
Så, 3040'n ble hentet av en kar i dag. Det ble faktisk ganske mange som var seriøst interessert i den de siste to dagene. Snodig at det var ganske stille første uka med to-tre henvendelser, mens på søndag så ramla det inn meldinger. Så om han som henta den i dag ikke hadde tatt'n så hadde jeg to til som ventet på å få ta over dealen hans.

Anyway, jeg tror jeg skal leve mange år med 3070'n altså.. Som sagt så er det ikke mye jeg legger merke til i hverdagen, men nå skal jeg banne litt i kjærka og si at.. Det ER digg med innebygd DAB altså..! Jeg har levd mange år på landevegen og har alltid hørt mye på radio, og å det nå på sommeren ha radioen på på stua mens jeg fikler med RC på terrassen eller samme hva jeg driver med.. Det er digg assa!!

Jo, åsså har jeg selvfølgelig kjørt opp oppløsningen på NUC'en til 4K for å teste det, og det er ingen problemer what so ever. Akkurat den biten funka på 3040'n også, men den var mer sær på kablene samt at HDCP 2.2 var jo ikke der, så jeg måtte bruke ARC som nevnt tidligere.

Men nok prat, i morgen reiser vi bort noen dager igjen bare jeg og frøkna mens kidsa får være alene hjemme(max-volum blir selvfølgelig skrudd ned..), over helga er det hverdagen igjen med jobb, mens utover høsten når kveldene blir mørkere så skal jeg ta en kveld å finjustere lyden igjen, det gledes! :)