SiCkPuPPys tvkrok - Vurderte downscaling, endte med oppgradering.

23 Nov 2007
1.617
11
38
Takker for tipset :)
Jeg liker litt varm lyd, så kan godt hende de passer meg bra.
Da får jeg se utover etterjulsvintern om det dukker opp noe fiffig.
Men jeg ser for meg at jeg bare går for 3 kanals jeg da, for å drive frontene og kanskje centern.. bakkanalene drives lett av 1800'n. Men klart, dukker det opp en 5-kanaler til rett pris så får man vel slå til.. :)

23 Nov 2007
1.617
11
38
Om noen har lyst på boxee box, apple tv 3 eller ps3 med litt utstyr så hyl ut..
Jeg synes alle sammen er eksemplariske bokser, men ingen gjør alt jeg vil liksom. Så til det har jeg fått HTPC'n oppe og gå, og den gjør faktisk akkurat det jeg ønsker å gjøre med den, samt at det er velkjente grensesnitt og veldig lett å utvide/forandre..

28 Apr 2006
2.709
0
36
46
sickpuppy skrev:
Om noen har lyst på boxee box, apple tv 3 eller ps3 med litt utstyr så hyl ut..
Jeg synes alle sammen er eksemplariske bokser, men ingen gjør alt jeg vil liksom. Så til det har jeg fått HTPC'n oppe og gå, og den gjør faktisk akkurat det jeg ønsker å gjøre med den, samt at det er velkjente grensesnitt og veldig lett å utvide/forandre..

pris for boxee (hvis den funker på Netflix) og eple tv?

24 Nov 2011
5.945
0
0
Bytter du så vil du jo få nyere romkorreksjon, muligens Airplay/spotify ol. Men effektmessig så trenger mye heller effekt :)

23 Nov 2007
1.617
11
38
Nå mener jeg ikke å bytte ut 604 med M1, jeg mener å beholde 604 S2 som fronter og ha M1 som bakhøyttalere sammen med 604... :)

23 Nov 2007
1.617
11
38
RX-V1800 begynner å få noen år på baken, så jeg vurderer å bytte den ut i løpet av den kommende sesongen.
Er det noen gode alternativer der ute som matcher den(må MINST matche, helst overgå den) på effekten? RX-V1800 er jo oppgitt til 130W på 8 Ohm. Hvordan skal jeg da sammenligne den med andre forsterkere som feks Onkyo sine som oppgir i 6 Ohm i beste fall?

Vil ha en receiver som støtter 4K og har en god forsterkerdel.

20 Nov 2008
13.877
84
48
RX-V1800 begynner å få noen år på baken, så jeg vurderer å bytte den ut i løpet av den kommende sesongen.
Er det noen gode alternativer der ute som matcher den(må MINST matche, helst overgå den) på effekten? RX-V1800 er jo oppgitt til 130W på 8 Ohm. Hvordan skal jeg da sammenligne den med andre forsterkere som feks Onkyo sine som oppgir i 6 Ohm i beste fall?

Vil ha en receiver som støtter 4K og har en god forsterkerdel.
Ikke alltid så lett og sammenligne nei , men ser man på receivere i samme prisklasse så er det nok ikke så store forskjeller.
Hadde holdt meg til Yamaha hadde jeg vært deg , og da er det vel egentlig RX-A2030 som tilsvarer din RX-V1800 - dvs. den skal jo være enda litt bedre , men den største forskjellen er jo alle de nye funksjonene som har kommet de siste årene.
Det kommer jo nye modeller også nå mot høsten , og da kan det være mange gode handler å gjøre :)

23 Nov 2007
1.617
11
38
Ikke så mye trafikk her inne for tiden, det er nok mest pga at lyd og bilde ikke er prioritert for tiden..
Men noe har da skjedd, jeg kjøpte meg ny TV i fjor, en LG 65UB950V. Den passa veeeeldig dårlig på det eksisterende oppsettet, så den ble stående veldig provisorisk ALT for lenge på en hobbyplate lagt oppå en demontert bokhylle som gikk utenpå senterkanalen..
Men til jul så fikk jeg meg ny drill, og DA måtte jeg jo finne noe å bruke den på?!! :D
Så jeg har skrudd sammen en ny tv-benk. Taddaaa!!

Den ble en smule for smal, men jeg gjorde det lettvint å kjøpte bare noen fler hobbyplater som var 120cm breie og noen lekter, skrudde i hop og kappet litt, frøkna malte(etter at jeg begynte å grunne og holdt på å klikke i vinkel, jeg virkelig HATER alt som har med maling å gjøre)..
Men etter at den fikk maling og komponentene kom på plass så ble det seende slik ut..

Jeg har fremdeles ikke kjøpt meg ny receiver eller effektforsterker, men det var rett før det ble en Onkyo-sak på black friday.. Så spørs om jeg ikke skal være litt bedre forberedt til black friday i år.. ;)

23 Nov 2007
1.617
11
38
Grubler veldig for tiden.. Skal jeg selge alt jeg har oppmontert i dag og downsize, eller skal jeg ut på bruktmarkedet og sakte men sikkert oppgradere?
Har litt lyst til å downsize, men samtidig kommer jeg til å savne punch og bass veldig om jeg gjør det. Spesielt Ultra'n kommer til å bli savnet.

Luftet salg på facebook og det var noen som meldte interesse både for komplett oppsett og enkeltkomponenter. Om jeg får solgt enkeltkomponenter så kan jeg jo beholde Ultraen.. :D

Var på HiFi-klubben å titta litt i går og skal avtale prøvelytting på to oppsett med Dali og B&W med vegghengte system. Priser inkludert elektronikk og basser ligger rundt 30.

Er det noen her som kan synse litt om hvor mye jeg kan forlange for komplett oppsett slik jeg har det i dag?

Forsterker - Yamaha RX-V1800
Fronter - B & W 604 S2
Center - Focal CC700 V
Bak - Dynavoice Magic F-6
SUB - SVS PC-13 Ultra

23 Nov 2007
1.617
11
38
Jeg endte opp med komplett 600 S3-serie fra B&W gitt.. 604 fronter, 600 center og 601 surround..
Så nå er det å jakte på fornuftig receiver da. Tror jeg har noe på gang, men gjenstår å se om selger trekker seg eller ikke. Han virker litt ustabil :D

23 Nov 2007
1.617
11
38
Herlig å høre, Delthral! :D
Hvilken serie er det du har? Jeg går nå opp fra å ha 604 S2 fronter med diverse merker på andre steder til å ha komplett S3-rekke. Gleder meg veldig til å få satt det opp!

Hva slags elektronikk har du de koblet til forresten?

23 Nov 2007
1.617
11
38
Aaaahh... Jeg var innom tråden din Delthral, og jaggu ser jeg at vi opererer i to forskjellige ligaer her gitt, hehe.. :D

23 Nov 2007
1.617
11
38
Her står altså noe av moroa.. Mangler fronten enda, henter den og ny receiver i morgen.

Her får jeg et seriøst problem til høsten når en skal begynne å fyre i ovnen igjen.. Må prøve å finne en blikkenslager som lager en varmereflektor som skjermer HT'en for direkte varme fra ovnen..

Baksiden på 401

Og her er baksiden på 403, og her får jeg et spørsmål..
Må jeg lage en lask eller noe sjøl som kobler sammen øvre og nedre?

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
Ja. Du må ha noe mellom de to hvis ikke så får du bare enten topp eller bunn. En ledningsbit er bra nok.

23 Nov 2007
1.617
11
38
For jeg regner ikke med at receivern jeg henter i morgen støtter å kjøre de separat.. ?
Det er snakk om en Yamaha RX-A3040.

23 Nov 2007
1.617
11
38
Goodie!!
Da blir jeg nok å teste ut dette, spesielt etter forklaringen i den dedikerte tråden.
Jeg er nesten nyforelska jeg, blir moro å drive å koble opp dette og prøve meg frem i helgen.. ÅHH HÅÅÅÅÅ!!!! :D