SiCkPuPPys tvkrok - kjellerstue med filmdilla

Oekern

0
5 Jun 2007
584
239
43
33
Som Chrisand sier: du må bare prøve ! 😃
Om du har REW og Umik kan du måle respons i hver enkelt posisjon du prøver som er gull verdt.
Chrisand har nevnt for meg at har man bare 1 sub er det fordelaktig og ha den på frontrekka. Jeg merka det når min b&w sub på frontrekka tok kvelden så «trykker» det litt på øret med kun sub bak, men om det er et problem for deg eller ikke er det bare du som kan svare på :)!

Edit:
Har Du rew og umik så kan det gi løft og måle avstand på sub der den står på frontrekka og. Regner med du kan justere det på Yamaha’n. Evnt en 2X4hd gir jo og mange muligheter, men er vel en hel del på den SVS’n fra før tror jeg ? 🤔

Selv har jeg veldig lav takhøyde i min kjellerstue, 194cm. Jeg gikk for Flexi50 plater fra AVshop - dem bygger 5 cm. Etter diffusore så er dette det tiltaket som har vært morsomst. Jeg gikk fra og ikke syntes det var såå artig og spille h ø y t til og d i g g e og spille høyt etter jeg fikk opp de i taket. Jeg v e t ikke, men jeg mener lave tak vill reflektere mye - og defor opplevde jeg så god effekt hos meg. Igjen, bare noe jeg tror, men opplevelsen hos meg er 100% reell hvertfall. Jo større område som dekkes jo bedre effekt. Jeg startet med 1 rad i full bredde samt 1 bredde på rad nr 2 i hver ende, «hakeslepp» når jeg fikk fullført rad 2 👌

Jeg er heldigvis bare 172 så har ikke samme utfordring som deg med bevegelsefrihet.

Edit:
Du må gjerne prøve å dra frontene lenger ut fra frontvegg.
Jeg flyttet mine ca 6/7cm ut for ca en uke siden da jeg fikk konstantert at peis ikke skapte for stor varme som jeg var redd for. Utrolig hvor «mye» så lite kan gjøre.
Ingen fasit hos deg selvfølgelig, men lavterskel tilltak for å prøve om det hjelper.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: sickpuppy
23 Nov 2007
1.685
55
48
Jeg har ikke REW og Umik dessverre, dette er selvfølgelig noe jeg kunne skaffet meg, men jeg får se..
Som sagt så spiller det bra synes jeg, men det hadde vært moro å hatt følelsen av å være sikker på at man har hentet ut det potensialet som ligger der.. :)

De Flexia50 platene var definitivt et penere alternativ enn de jeg har liggende. Det jeg egentlig tenkte jeg kunne prøve var å montere en sånn plate i taket hos meg med et tynt høyttalerstoff trekt over det, slik at ikke det pyramidemønsteret ble synlig.. Mulig det ikke er så lett å få det til å bli stramt og pent når det skal henge opp/ned i taket?

Forresten, er det du som har Caddy og Corrado?

Oekern

0
5 Jun 2007
584
239
43
33
Syntes du det spiller bra i et ubehandlet rom så aner du ikke hva du har i vente 😃
Akustiske tilltak er virkelig ikke til å kjimse av, men jobb med posisjonering av høyttalere aller først. Kan hende du får noen «ahaa» opplevelser bare der.

Jeg har både Corrado og Caddy ja 🤙

• Like
23 Nov 2007
1.685
55
48
Syntes du det spiller bra i et ubehandlet rom så aner du ikke hva du har i vente 😃
Akustiske tilltak er virkelig ikke til å kjimse av, men jobb med posisjonering av høyttalere aller først. Kan hende du får noen «ahaa» opplevelser bare der.

Jeg har både Corrado og Caddy ja 🤙
Jeg har lest litt i smug i tråden din også og etter å vært innom der en tur igjen nå så skjønner jeg at jeg må seriøst vurdere å gjøre noe i taket ja. For det du kommenterte angående "før"-lyden din opplever jeg selv, at lyden er litt stikkende eller hva jeg skal si i de høyere frekvensene. Så om tiltak i taket kan dempe dette så må jeg nok se litt på dette.

mtp rommets form og utførelse så tror jeg ikke jeg får plassert høyttalerne så mye annerledes, vertfall ikke så lenge jeg har det racket i front, og det føler jeg nesten jeg må ha der. Uansett om jeg fjernet det så kunne jeg ikke dratt høyttalerne noe nærmere hverandre pga de da vil komme inn i bildet på tv'n, så..

Annonsen din på finn dukket opp i finn-appen min i går serru, da kobla jeg med profilbildet ditt der at "hmmm, den corradoen har jeg sett før", så jeg snubla innom vacn-forumet for å bekrefte at det var deg. :D
Jeg har dissekert bakluka fra en slik Caddy og transplantert den inn i bakluka på Amaroken min forresten, sånn for å være litt Off-Topic her, så jeg har jo lest en del av dine skriverier før jeg så deg her inne også jeg da :D

• Like
Reactions: Oekern

Oekern

0
5 Jun 2007
584
239
43
33
Jeg har lest litt i smug i tråden din også og etter å vært innom der en tur igjen nå så skjønner jeg at jeg må seriøst vurdere å gjøre noe i taket ja. For det du kommenterte angående "før"-lyden din opplever jeg selv, at lyden er litt stikkende eller hva jeg skal si i de høyere frekvensene. Så om tiltak i taket kan dempe dette så må jeg nok se litt på dette.

mtp rommets form og utførelse så tror jeg ikke jeg får plassert høyttalerne så mye annerledes, vertfall ikke så lenge jeg har det racket i front, og det føler jeg nesten jeg må ha der. Uansett om jeg fjernet det så kunne jeg ikke dratt høyttalerne noe nærmere hverandre pga de da vil komme inn i bildet på tv'n, så..

Annonsen din på finn dukket opp i finn-appen min i går serru, da kobla jeg med profilbildet ditt der at "hmmm, den corradoen har jeg sett før", så jeg snubla innom vacn-forumet for å bekrefte at det var deg. :D
Jeg har dissekert bakluka fra en slik Caddy og transplantert den inn i bakluka på Amaroken min forresten, sånn for å være litt Off-Topic her, så jeg har jo lest en del av dine skriverier før jeg så deg her inne også jeg da :D
Er det du som er Amarok mannen ?? Kult, halla 👋😅
Du merket vel hvor godt akustiske tilltak gjorde i Amaroken når du oppgraderte lyden der ? 😃 Blir av erfaring enda bedre effekt inne i et hus pga v e s e n t l i g bedre utgangspunkt. (Bil er ganske det vanskligste miljøet for og få god lyd)

Drit i hvordan det vil se ut, det er utrolig hvor mye ocd’n kan overleve om/hvis/så lenge lyden blir bedre, syntes jeg da.
Du har vel mulighet for å dra dem litt mot lytteposisjon ? Bare for å prøve.

Edit;
Mener mot deg/lytteposisjon. Selv liker jeg og ha dem så bredt som mulig for bredest mulig «scene» Har dem selv «klint» inntil vegg og har dempet førsterefleksjon samt satt dem med så lite toe in jeg kunne sleppe unna med. Jeg liker ikke stereo lyd når den er direkte, liker litt «lift» i mellom. 100% Min smak for all del og ikke sikkert du liker det samme :)!

Som nevnt så er det utrolig hvor mye det hjalp og dempe taket hos meg. Ikke ille pris på de flexi platene heller. Men som nevnt prøv litt mer med plassering av front aller først. Ville nok også tatt første refleksjon på vegg før tak, tror jeg 🤔

• Like
23 Nov 2007
1.685
55
48
Amarok mannen faktisk, haha.. men ja det kan nok være meg det 🤣
Ja det ble veldig merkbart der, men det var mest for å holde støy utenfra ute, men jeg skjønner hva du mener..

Jeg skal høre på deg og dra de frem litt mer for å prøve, førstereflelsjonene hadde jeg tenkt å ta med de platene jeg snakker om, montere de på finér og henge de på veggen. Stående er det lettere å montere ei ramme og trekke med ht-stoff, men for proof of consept så kan jeg jo bare sette de opp langs veggen og høre hvordan det endrer seg..

• Like
Reactions: Oekern
16 Mar 2012
1.018
1.177
113
Plassering av sub og annet utstyr.
Som dere har sett på bilder så er frontrekka mi ganske så trangt skvisa sammen.
Dette selvfølgelig pga rommets utforming.
Men hva om jeg flyttet subben til et annet sted? Jeg har jo bare ett hjørne i front, altså der den står pr nå. Men hva om jeg flytter den til høyre bakre hjørne, vil det påvirke effekten/kvaliteten på jobben den gjør?
Da kunne jeg fått spredt frontene litt ut fra hverandre, jeg kunne kanskje til og med trekt de litt lenger frem om jeg fikk den venstre høyttaleren litt lenger inn mot midten av tverrveggen. Hva tror dere?

Og når det kommer til rommet ellers så har jeg bare såvidt 2m takhøyde, på det laveste punktet så mener jeg at jeg målte 196cm bare, når jeg da er 193cm så sier det seg selv at jeg driver ikke med spensthopp eller annet nedi der, men det gjør jo også at jeg ikke kan ha noe særlig med akustiske tiltak i taket.
Men, jeg har jo noen plater med pyramidemønstret foam som jeg egentlig hadde tenkt å ha på veggenes førsterefleksjon eller hva det kalles, kan dette brukes i taket? Og gjelder samme regel i taket som førsterefleksjon, eller bør en dekke et større område i taket?

Og om noen av dere som har peiling på Yamaha sitt ypao system er på Hamar med litt tid å slå i hjel en dag så skrik ut, da kan jeg sette dere i arbeid.. hehe :D
Jeg føler at ting spiller bra altså, men jeg har minimalt med peiling på denne kalibreringen og skulle gjerne en gang i karrieren hatt en kalibrering av noen som virkelig kan dette. Jeg betaler selvfølgelig så lenge det ikke er snakk om alt for mye heroin som skal konsumeres.. :D
Høyre ht hadde nok hatt godt av litt mer luft rundt seg ja, og du hadde jo også da fått enda litt mere avstand imellom Frontene dine, som sikkert også vil gi en god effekt på lydbildet. Om det vil fungere bra et annet sted i rommet må du nesten bare prøve. Den må nødvendigvis ikke stå i et hjørne heller, men gir jo ofte en boost da. Ikke akkurat liten den svs subben.

Angående demping må du være forsiktig med for tynne produkter. Dreper fort toppen så det låter dødt og rart. Med den begrensede takhøyden er det jo begrenset hva du eventuelt har plass til. Oekern bruker noen 5cm plater i taket som han syntes gir god effekt. Kanskje vært noe for deg også?😊

Yapo bruker du nok riktig, så det man som oftest må inn og justere litt på er avstand på sub, litt nivåer og delingen. En umik sammen med programmet REW er et fantastisk verktøy til dette og koster lite sammenlignet med oppgradering av utstyr for å prøve få bedre lyd. Litt å lære I starten, men basic er absolutt ikke vanskelig. Bedre anvendte penger og kjøpe mik, enn og betale noen for en justering som blir borte neste gang du gjør en forandring som å flytte på noe, nytt utstyr osv. Antagelig mye billigere også enn en gang med noen hjemme hos deg som gjør jobben. 😊

Edit: Ser Oekern kom meg i forkjøpet

• Like

Oekern

0
5 Jun 2007
584
239
43
33
Amarok mannen faktisk, haha.. men ja det kan nok være meg det 🤣
Ja det ble veldig merkbart der, men det var mest for å holde støy utenfra ute, men jeg skjønner hva du mener..

Jeg skal høre på deg og dra de frem litt mer for å prøve, førstereflelsjonene hadde jeg tenkt å ta med de platene jeg snakker om, montere de på finér og henge de på veggen. Stående er det lettere å montere ei ramme og trekke med ht-stoff, men for proof of consept så kan jeg jo bare sette de opp langs veggen og høre hvordan det endrer seg..
Du er Amarok mannen ja 😎😅 Hvertfall for meg. Du er veldig flink til og opdatere og holde liv i den tråden 👌 (Dessverre er jeg ikke aktiv på det forumet lenger. Kanskje til våren igjen for og få rabatt på banekjøring, får se)

Mtp og holde støy ute fra bilen så blir det i et rom et forsøk på og forminske refleksjoner slik at man får mest mulig direkte lyd fra høyttalere. Man ønsker ofte at refleksjoner blir «svelget» opp av absorbenter i første refleksjon.
Ville ikke lagt akustikkplater på finer som igjen er på vegg. I såfall kun i hjørnene for å space akustikkplatene ut.

• Like
23 Nov 2007
1.685
55
48
Høyre ht hadde nok hatt godt av litt mer luft rundt seg ja, og du hadde jo også da fått enda litt mere avstand imellom Frontene dine, som sikkert også vil gi en god effekt på lydbildet. Om det vil fungere bra et annet sted i rommet må du nesten bare prøve. Den må nødvendigvis ikke stå i et hjørne heller, men gir jo ofte en boost da. Ikke akkurat liten den svs subben.

Angående demping må du være forsiktig med for tynne produkter. Dreper fort toppen så det låter dødt og rart. Med den begrensede takhøyden er det jo begrenset hva du eventuelt har plass til. Oekern bruker noen 5cm plater i taket som han syntes gir god effekt. Kanskje vært noe for deg også?😊

Yapo bruker du nok riktig, så det man som oftest må inn og justere litt på er avstand på sub, litt nivåer og delingen. En umik sammen med programmet REW er et fantastisk verktøy til dette og koster lite sammenlignet med oppgradering av utstyr for å prøve få bedre lyd. Litt å lære I starten, men basic er absolutt ikke vanskelig. Bedre anvendte penger og kjøpe mik, enn og betale noen for en justering som blir borte neste gang du gjør en forandring som å flytte på noe, nytt utstyr osv. Antagelig mye billigere også enn en gang med noen hjemme hos deg som gjør jobben. 😊

Edit: Ser Oekern kom meg i forkjøpet
Jeg ser hva dere skriver, men drar jeg den venstre lenger frem så er det ikke fri passasje der lenger, det er eneste åpning inn og ut av rommet dessverre.
Den høyre har også pga dette veldig dårlig plass, så jeg er litt buttføkkt for å si det på nynorsk.. :D

Jeg har vurdert å snu om på stua også, men da blir den enten veldig kort(om jeg snur den 90 grader) eller så må jeg kle inn vinduene oppe på veggen for å henge TV der. Det er jo forsåvidt ikke noe problem, men samtidig så liker jeg at det er litt naturlig lys her på dagtid om jeg sitter å ser på Formel 1 eller annet, det er kun film som jeg stenger ute lyset.

Men. som skrevet, kanskje jeg skal ta en "proof of consept" og dra de frem for å kjøre en kalibrering og lytteseanse med dette, samt få på demping av førsterefleksjon.

Hva tenker dere er smartest å bruke til å dempe førsterefleksjon på veggene med da? Jeg har som jeg har nevnt flere ganger kjøpt noen paneler som kun er selve foamet med lim på, som er ment på å lime opp på vegger og tak i industri, disse har pyramidformet "landskap". Disse kan jeg bare stifte løst på veggen som en test.

Det kan hende det blir en sånn umik og REW da etter hvert, men det blir ikke prioritert akkurat nå tenker jeg, men da har jeg jo litt å nerde på fremover i tilfelle.. Da må dere ikke stikke av fra forumet da, for da kommer dere til å merke at forum er no dritt når disse noobsa skal stille masse dumme spørsmål! haha :D
Du er Amarok mannen ja 😎😅 Hvertfall for meg. Du er veldig flink til og opdatere og holde liv i den tråden 👌 (Dessverre er jeg ikke aktiv på det forumet lenger. Kanskje til våren igjen for og få rabatt på banekjøring, får se)

Mtp og holde støy ute fra bilen så blir det i et rom et forsøk på og forminske refleksjoner slik at man får mest mulig direkte lyd fra høyttalere. Man ønsker ofte at refleksjoner blir «svelget» opp av absorbenter i første refleksjon.
Ville ikke lagt akustikkplater på finer som igjen er på vegg. I såfall kun i hjørnene for å space akustikkplatene ut.
Hehe, jeg lever godt med å være Amarok mannen altså!
Den bakluka spesielt men bilen generelt har jeg fått en del oppmerksomhet for, mest fordi jeg selv spyyyyr ut masse bilder over alt da, for når jeg har en hobby jeg liker å drive med og føler jeg får til så blir jeg veldig stolt. Det samme gjelder egentlig radiostyrt bil også, så dette sammen med at foto og video er litt hobby så blir det generert noe bilder og film :D
Så tråden på vacn forumet er lettere for meg å vedlikeholde å skrive mye i, for der føler jeg at jeg har litt peiling.

Mens her inne så føler jeg meg veldig noob og uvitende, litt redd for å virke like dum som det jeg faktisk er kanskje.. :p
Men jeg digger virkelig å nyte lyd og bilde, og med den oppgraderingen som Mentorene gjorde i stua gjør at jeg gleder meg veldig til jul, med noen late fridager med tid til både klassikere og nye filmer der nede.

16 Mar 2012
1.018
1.177
113
Jeg ser hva dere skriver, men drar jeg den venstre lenger frem så er det ikke fri passasje der lenger, det er eneste åpning inn og ut av rommet dessverre.
Den høyre har også pga dette veldig dårlig plass, så jeg er litt buttføkkt for å si det på nynorsk.. :D

Jeg har vurdert å snu om på stua også, men da blir den enten veldig kort(om jeg snur den 90 grader) eller så må jeg kle inn vinduene oppe på veggen for å henge TV der. Det er jo forsåvidt ikke noe problem, men samtidig så liker jeg at det er litt naturlig lys her på dagtid om jeg sitter å ser på Formel 1 eller annet, det er kun film som jeg stenger ute lyset.

Men. som skrevet, kanskje jeg skal ta en "proof of consept" og dra de frem for å kjøre en kalibrering og lytteseanse med dette, samt få på demping av førsterefleksjon.

Hva tenker dere er smartest å bruke til å dempe førsterefleksjon på veggene med da? Jeg har som jeg har nevnt flere ganger kjøpt noen paneler som kun er selve foamet med lim på, som er ment på å lime opp på vegger og tak i industri, disse har pyramidformet "landskap". Disse kan jeg bare stifte løst på veggen som en test.

Det kan hende det blir en sånn umik og REW da etter hvert, men det blir ikke prioritert akkurat nå tenker jeg, men da har jeg jo litt å nerde på fremover i tilfelle.. Da må dere ikke stikke av fra forumet da, for da kommer dere til å merke at forum er no dritt når disse noobsa skal stille masse dumme spørsmål! haha :D

Hehe, jeg lever godt med å være Amarok mannen altså!
Den bakluka spesielt men bilen generelt har jeg fått en del oppmerksomhet for, mest fordi jeg selv spyyyyr ut masse bilder over alt da, for når jeg har en hobby jeg liker å drive med og føler jeg får til så blir jeg veldig stolt. Det samme gjelder egentlig radiostyrt bil også, så dette sammen med at foto og video er litt hobby så blir det generert noe bilder og film :D
Så tråden på vacn forumet er lettere for meg å vedlikeholde å skrive mye i, for der føler jeg at jeg har litt peiling.

Mens her inne så føler jeg meg veldig noob og uvitende, litt redd for å virke like dum som det jeg faktisk er kanskje.. :p
Men jeg digger virkelig å nyte lyd og bilde, og med den oppgraderingen som Mentorene gjorde i stua gjør at jeg gleder meg veldig til jul, med noen late fridager med tid til både klassikere og nye filmer der nede.
Flytter du subben får du ihvertfall litt mer luft rundt høyre ht, men om det blir ideelt med subben bak i rommet må du nesten bare prøve. Angående demping av førsterefleksjon på vegg gjør dette underverker alle steder jeg har hørt, men anbefaler at du går litt tykt i demping så du får en mest mulig bredbåndet demping. I gamle kinoen brukte jeg noen skumplater som var 8cm tykke som virket overraskende langt ned i frekvens. I dag har jeg de samme skumplatene, så 12mm luft bak før 10cm rockwool og 6cm luft mot veggen. Dette bygger da ca 26cm totalt og jeg skjønner godt alle ikke har plass til det, men gå så tykt du føler du har plass til. Rommet mitt er jo relativt bredt med sine 442cm. Vanlig rockwool er fint og bruke til demping i førsterefleksjon. Bare bygge noen enkle rammer og kle de med noe duk så de ikke støver og finish med foreksempel ht stoff. Billig forbedring av lyden 😊

Er ofte gitt hvordan vi må bruke rommene våre ja, så ser den at det er vanskelig å snu. Nå vet jeg ikke hvordan vindus veggen din ser ut, men et litt høyt bordstativ til tven hadde jo muligens løst problemet med vinduet og tvn hvis du vil prøve snu rommet. Eventuelt satt en plate bak tv bordet som du kan henge tvn på. Vil jo antagelig aldri åpne gardinene omtrent da, siden du får lyset i øynene .

Umik er bare gøy å lære, og det mest nyttige verktøyet vi har. Beste og billigste måten for oss amatører til få "max" ut av utstyr og rom. Skjønner ikke hvorfor flere ikke prøver seg på det, men heller kjøper dyrere ht og forsterker for å prøve bli fornøyd. Dette er min mening 😅

Liten en på siden. Litt gøy det er flere VAG folk her. Har selv hver medlem av VACN ved et par anledninger. Mange år siden sist, men fortsatt moro og se på entuast biler. Har selv stylet istykker to golf1ere med justerbare understell, audi håndtak og enten alt for store hjul eller alt for små brede hjul. Angrer jo litt i dag for skulle gjerne hatt den ene 83 gtien original i dag😂. Sist jeg var medlem var det audi a5 coupe med justerbart og 10x20" pluss en 13 mod a4 avant 2xsline. Digga de bilen, men ble solgt for 6-7 år siden, da unge nr 2 var på vei til fordel for en egolf og skoda superb. Nå er det to vw på batteri som ikke akkurat er kjempe spennende, men gode å kjøre og funker optimalt til vårt bruk. Altså inn og ut til oslo nesten hver dag. Kjører aldri langt heller, så faktisk aldri mått hurtiglade. Hengerfeste er det jo faktisk blitt på elbilene nå også😂

• Like
23 Nov 2007
1.685
55
48
Jasså, så det er mye VAG ute å går her. Jeg har vært kontinuerlig betalende medlem siden November 2006, merittlisten min består av en Audi 100 quattro, Audi V8 quattro, Audi A6 4b, Audi A6 4f, VW Amarok og en 6'er golf som konemor bruker.
Amaroken har custom bakluke og noe annet småtteri som gjør at den for meg er helt unik, selv om den fortsatt for hvermansen ser ut helt som hvilken som helst annen Amarok :D
Jkek7fD.jpg

Var du aktiv på forumet med A5 og A4'n? Da har jeg i tilfelle garantert vært innom å kommentert, jeg tror jeg er en av brukerne med flest replies på det forumet, i de tidlige år så var jeg nok litt trollete også, for jeg vet ikke om noen andre som har fått trusler om juling på åpent forum i vacn, haha.. :D

Men da er avgjørelsen tatt ifbm umik, det blir en sånn etter hvert. Ser den ligger til 2.999,- nå og dette er sikkert ikke noe som endrer seg noen gang regner jeg med, så det er bare å få det på prioriteringslista.

• Like
Reactions: chrisand25

Oekern

0
5 Jun 2007
584
239
43
33
Den bakluka ble dritkul ! :cool:
På Caddyn er jo en av de kuleste tinga nettopp bakluka.
Kult du også har vært igjennom litt VW Chrisand. En 83 GTI i original tillstand i dag hadde vært kjekkt ja. Fader for en prisutvikling det har vært på dem.

Ellers så har du Umik 1 til 1399,- med fri frakt hos AVshop og da :)
Du klarer deg nok fint med den i starten/en del år.

• Like
16 Mar 2012
1.018
1.177
113
Jasså, så det er mye VAG ute å går her. Jeg har vært kontinuerlig betalende medlem siden November 2006, merittlisten min består av en Audi 100 quattro, Audi V8 quattro, Audi A6 4b, Audi A6 4f, VW Amarok og en 6'er golf som konemor bruker.
Amaroken har custom bakluke og noe annet småtteri som gjør at den for meg er helt unik, selv om den fortsatt for hvermansen ser ut helt som hvilken som helst annen Amarok :D
Jkek7fD.jpg

Var du aktiv på forumet med A5 og A4'n? Da har jeg i tilfelle garantert vært innom å kommentert, jeg tror jeg er en av brukerne med flest replies på det forumet, i de tidlige år så var jeg nok litt trollete også, for jeg vet ikke om noen andre som har fått trusler om juling på åpent forum i vacn, haha.. :D

Men da er avgjørelsen tatt ifbm umik, det blir en sånn etter hvert. Ser den ligger til 2.999,- nå og dette er sikkert ikke noe som endrer seg noen gang regner jeg med, så det er bare å få det på prioriteringslista.
En trofast VAG mann på godt norsk. Var en bra portefølje med biler det der. Har aldri vært noe særlig aktiv på forumet. La vel ut et å annet bilde av bilen, men alltid mistet lysten til å skrive hvis folk er "kranglete" eller liten respons og da forsvinner jeg fort ut igjen. Ikke skriver jeg bra heller😂

Du klarer deg fint med umik 1. Koster under halvparten av 2ern https://www.avshop.no/product/minidsp-umik-1-usb-kalibrert-malemikrofon-fri-frakt/

• Like
16 Mar 2012
1.018
1.177
113
Den bakluka ble dritkul ! :cool:
På Caddyn er jo en av de kuleste tinga nettopp bakluka.
Kult du også har vært igjennom litt VW Chrisand. En 83 GTI i original tillstand i dag hadde vært kjekkt ja. Fader for en prisutvikling det har vært på dem.

Ellers så har du Umik 1 til 1399,- med fri frakt hos AVshop og da :)
Du klarer deg nok fint med den i starten/en del år.
Ja blitt dyre disse førstegenerasjons bilene. Er jo nesten ingen igjen heller. Styla og rusta i stykker de fleste😅. Kamerat av meg solgt en strøken 83 gti med under 100k på telleren til 250k eller hva det var, så begynner bli dyrt for en bil som blir parkert ut av lyskrysset av egolfen min og egentlig ikke er noe god å kjøre heller. Moro er det da😂. Den golfen var så fin at den ofte ble lånt av møller når det kom nye modeller av golf for reklame osv. Sto lenge utstilt på møller Hvam. Nok avsporing av tråden fra meg😂

23 Nov 2007
1.685
55
48
Hva er forskjellen på umik 1 og 2 da?
Jeg skjønner at jeg klarer meg med 1ern, men er det ikke noe sagnomsust pirrende med denne toern da..? Eller er det ikke nok oppgradert nytteverdi til at det lønner seg?

16 Mar 2012
1.018
1.177
113
Hva er forskjellen på umik 1 og 2 da?
Jeg skjønner at jeg klarer meg med 1ern, men er det ikke noe sagnomsust pirrende med denne toern da..? Eller er det ikke nok oppgradert nytteverdi til at det lønner seg?
Jeg har begge, men ikke prøvd 2ern enda. Større mikrofon (hode) mener jeg, men husker ikke fordelene i farta. Kjøpte den kun siden min 1er får litt fort error etter en komp test. Gutta på avshop brukte fortsatt 1ern når jeg pratet med dem sist og mente den holdt sånn egentlig. Ikke et veldig dypt svar, men hiver inn når jeg kommer på mer😂

• Like