SiCkPuPPys tvkrok - kjellerstue med filmdilla

23 Nov 2007
1.682
49
48
368 har 2x80w mot 2x150 i 388.
Jeg tror 604'ene trives bedre med litt ekstra puff. Merket forskjell når jeg gikk opp fra 2x90 til 2x200 vertfall. Merket det mest på kontrollen, det ble så mye bedre/penere lyd rett og slett.

Men klart, det er forskjell på receiver effekt og en rotel 1582mkii

16 Mar 2012
944
1.053
93
368 har 2x80w mot 2x150 i 388.
Jeg tror 604'ene trives bedre med litt ekstra puff. Merket forskjell når jeg gikk opp fra 2x90 til 2x200 vertfall. Merket det mest på kontrollen, det ble så mye bedre/penere lyd rett og slett.

Men klart, det er forskjell på receiver effekt og en rotel 1582mkii
Ikke uenig, men kommer jo ofte ann på pris og hva det skal brukes til. Stort rom, hvor høyt osv. BW er stort sett sultene på strøm, så krever ofte litt av elektronikken, så en reciver mot en effekt blir uansett feigt parti samme søren hvor mange watt effeken har omtrent. Er ofte større trafo på en to kanaler effekt enn det er på en 11kanals reciver 😅

Uansett, hvis budsjettet hans er 15-20k så er nok c388 et godt valg. Finnes jo endel reciver i den prisklassen også som sikkert kan brukes. Alt etter hvordan krav han har😊

De fleste ht trives med "masse" effekt

23 Nov 2007
1.682
49
48
Om jeg skal brokoble 275ene inn på hver sin Mentor 8. Da får jeg kun brukt ett sett med kabel til hver høyttaler da?
Og må legge på laskene mellom terminalene bak på høyttalerne?

16 Mar 2012
944
1.053
93
Om jeg skal brokoble 275ene inn på hver sin Mentor 8. Da får jeg kun brukt ett sett med kabel til hver høyttaler da?
Og må legge på laskene mellom terminalene bak på høyttalerne?
Da blir det bare en kabel til hver ht og laskene imellom ja. Eventuelt kan du bi wire som du gjorde på rotelen hvis jeg forsto deg riktig. Da trenger du ikke lasken imellom 😊

16 Mar 2012
944
1.053
93
Men da går jeg glipp av litt effekt i forhold til brokobling..?
Nei da har du jo brokoblet og bruker to sett kabler til hver ht. Rett å slett større kabel tverrsnitt.

Hvis du hadde bi ampet så hadde du ikke hatt brokobling. Forskjell på bi wire og bi amp😊

23 Nov 2007
1.682
49
48
Da må jeg lese manualen på nytt.. for slik jeg leser manualen og oppmerkingen bak på de forsterkerne så kan jeg ved brokobling hente ut strøm på bare ett sett terminaler bak på forsterkeren..
Men jeg hadde håpet at det er sånn du sier, og logikken i meg sier det samme, jeg har bare ikke klart å overbevise meg selv enda 🤣
Er ikke greit å være dum serru!

23 Nov 2007
1.682
49
48
4 BRIDGE MODE: The C 275BEE amplifier can be configured to be MONO (Bridge Mode), more than doubling its output power. This way, the C 275BEE can be used as part of a high power stereo or hometheatre system, by connecting additional power amplifiers. In BRIDGED MODE, the C 275BEE will produce approximately 330W into an 8 ohm loudspeaker. In this mode, the amplifier sections will react as though the speaker impedance has been halved. Low impedance speakers (under 8 ohms) are not recommended when using Bridge Mode as these may cause the amplifier’s thermal cut-out to operate if played at high levels. Set the BRIDGE MODE switch to the “ON” position and connect the speaker to the terminals marked “L +” and “R+” ensuring that the “L+” is connected to the “+” terminal of your loudspeaker and the “R+” is connected to the loudspeaker’s “ - ” terminal. Connect the source to the INPUT sockets. The BRIDGE MODE indicator on the front panel will illuminate when the C 275BEE is in Bridge mode.

16 Mar 2012
944
1.053
93
Da må jeg lese manualen på nytt.. for slik jeg leser manualen og oppmerkingen bak på de forsterkerne så kan jeg ved brokobling hente ut strøm på bare ett sett terminaler bak på forsterkeren..
Men jeg hadde håpet at det er sånn du sier, og logikken i meg sier det samme, jeg har bare ikke klart å overbevise meg selv enda 🤣
Er ikke greit å være dum serru!
Ved bi wire og brokobling kan du nok bare bruke et sett terminaler på forsterkeren. Bruker du begge blir det bi amping og ikke brokobling.

23 Nov 2007
1.682
49
48
Men ved bi-wire så tenker du å koble to ledninger på hver terminalplugg på forsterkeren da?
Jeg har jo nok strøm om jeg bi-amper også vil jeg tro. Men skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke forstår dette, jeg blir irritert på de jævla drugsa snart. Opiater suger!..

16 Mar 2012
944
1.053
93
4 BRIDGE MODE: The C 275BEE amplifier can be configured to be MONO (Bridge Mode), more than doubling its output power. This way, the C 275BEE can be used as part of a high power stereo or hometheatre system, by connecting additional power amplifiers. In BRIDGED MODE, the C 275BEE will produce approximately 330W into an 8 ohm loudspeaker. In this mode, the amplifier sections will react as though the speaker impedance has been halved. Low impedance speakers (under 8 ohms) are not recommended when using Bridge Mode as these may cause the amplifier’s thermal cut-out to operate if played at high levels. Set the BRIDGE MODE switch to the “ON” position and connect the speaker to the terminals marked “L +” and “R+” ensuring that the “L+” is connected to the “+” terminal of your loudspeaker and the “R+” is connected to the loudspeaker’s “ - ” terminal. Connect the source to the INPUT sockets. The BRIDGE MODE indicator on the front panel will illuminate when the C 275BEE is in Bridge mode.
Googlet litt og fant ut at høyttalerene dine er 6ohm. Det du deler fra bruksanvisning her sier at du ikke børr brokoble hvis høyttaler er under 8ohm. Du vil da med stor sjanse drepe forsterkerene siden de får for stor belastning. Anbefaler deg og bi ampe og glemme brokobling.

• Like
Reactions: sickpuppy
23 Nov 2007
1.682
49
48
Se der du!
Jeg tenkte på det i sta å google de sjøl, men kom aldri så langt.
Men takk for at du er våken på post unge mann!
Da blir det bi-amping 👌

• Like
Reactions: chrisand25
16 Mar 2012
944
1.053
93
Se der du!
Jeg tenkte på det i sta å google de sjøl, men kom aldri så langt.
Men takk for at du er våken på post unge mann!
Da blir det bi-amping 👌
Bare hyggelig det.😊 Du får jo uansett bra med effekt. 2x150w til hver høyttaler ser det ut til, så det blir nok bra

23 Nov 2007
1.682
49
48
Jeg er sabla god på dårlige tegninger, så her kommer en skisse..
Er du/dere enige om at jeg nå da trenger en Y-kobling på signalene fra receiver til 275'ene for å få bi-ampet Mentorene? Slik som dette? (om det er forståelig)
sRmCE9G.jpg

16 Mar 2012
944
1.053
93
Jeg er sabla god på dårlige tegninger, så her kommer en skisse..
Er du/dere enige om at jeg nå da trenger en Y-kobling på signalene fra receiver til 275'ene for å få bi-ampet Mentorene? Slik som dette? (om det er forståelig)
sRmCE9G.jpg
En god oversiktlig tegning. Helt riktig sånn du har tegnet og du vil trenge 2 stk Y rca kabler. Blir nok bra!

• Like
Reactions: sickpuppy
23 Nov 2007
1.682
49
48
Ah, takk for kjapt svar, da er jeg litt mer "on track".
Tittet gjennom en pose med kabler som jeg fikk med på kjøpet også i dag.
Van Den Hul og Audioquest Black Lab, er det noe å samle på?
Altså, jeg kaster de ikke og det kan være jeg kobler de til også for å ha noe å name droppe liksom 🤣🤣
Må google litt her.

16 Mar 2012
944
1.053
93
Er vel noen merker hifi klubben selger/solgte. Sikkert fine kabler, så bare å teste om man hører noe forskjell og om det blir bedre eller dårligere. Låter det likt tar man de man synes er stiligst og mest ryddig. 😊

23 Nov 2007
1.682
49
48
Kobber er vel kobber, jeg fant alle komponentene på klubben ja. 👍
Må vel finne meg noen Y koblinger da. Har du noe forslag?

16 Mar 2012
944
1.053
93