SiCkPuPPys tvkrok - kjellerstue med filmdilla

23 Nov 2007
1.682
49
48
Har tenkt lenge på å kjøpe en Nvidia Shield pro, og i dag huska jeg det faktisk!
Skal ikke koble den opp enda, venter til jeg har fiber inn i huset så jeg kan gå rett på strømmetjenester med den.
Gadd ikke kjøpe noe mellomting på hdmi-fronten heller siden jeg tidligere har erfart trøbbel med 4K på middelmådige kabler..
2dfdf4ed85044664e9e6b37d30602278.jpg

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

• Like
Reactions: Danke
23 Nov 2007
1.682
49
48
Ok..
Jeg har flere ganger tenkt at jeg kanskje skulle nedskalere litt, men havner som regel litt i andre retningen..
Det samme skjedde nå nylig, pluss at dette gikk litt i en uventet retning. :eek:

Så for å kjøre en lang historie kort, jeg var på utkikk etter enten en ny receiver med mere power, evt. en effektforsterker som kunne hjelpe meg litt, og da var tanken å sjekke ut Rotel..
Vel, i går var jeg å hentet en Rotel 1572 mki, og to timer etterpå så hadde jeg kjøpt en 1582mkii også..

Dette har dog allerede ført noe godt med seg, for siden jeg selv ikke har peiling så har jeg bestilt meg besøk av en kompis som jeg ser så alt for sjelden, så da blir det en helg med litt leking for oss gutta. Og når jeg finner ut hvilken av forsterkerne jeg liker best, så får Espen et godkjøp på den jeg ikke vil ha selv. :)
Win-Win!

• Like
Reactions: Gurba and Gorm
23 Nov 2007
1.682
49
48
Takk for besøket, Gurba!
Det ble jaggu en helg for historiebøkene dette, den dynamikken og punchen som jeg sitter igjen med etter å få kalibrert litt grundigere enn jeg klarer på egenhånd samt å kjøre på litt mer kontrollert power på frontene ved hjelp av 1582 mk2, OH MAN!!:D

Åsså skader det ikke at vi hadde det litt moro med RC-biler de timene vi ikke fikla med lyd også da, dette må vi ta opp igjen en annen gang!

• Like
Reactions: Gurba
23 Nov 2007
1.682
49
48
Driver å pusser opp kjellerstua nå, så i dag var jeg å bestilte Sony 77" A80J som jeg får i neste uke.
Så nå håper jeg oppussinga går fort! haha :D
Driver å vurderer om jeg skulle hatt ny receiver etter hvert, hva heter de oppdaterte receiverne fra Yamaha som har erstattet 3070?

23 Nov 2007
1.682
49
48
Da ble kjellerstua 96% ferdig, damn jeg ble fornøyd!

Siden sist oppdatering her inne så har vi altså kjøpt oss hus, pusset opp 7 rom før vi flyttet inn, og nå i sommer har vi gjort ferdig furtebu for min RC-hobby, hobbyrom for konemor(ja for jeg har gifta meg også siden sist, haha) og nå sist.. Kjellerstua!!

Oppsettet pr i dag består av følgende(i kjellerstua):
TV - Sony 77" A80J
Receiver - Yamaha A-3070
Amp - Rotel 1582 mk2
DVD - Sony UBP-X800M2
Speakers - Front - Bowers & Wilkins 604 S3
Bak - Bowers & Wilkins 601 S3
Senter - Bowers & Wilkins 600 C3
Subwoofer - SVS PC-13 Ultra

00124.jpg

23 Nov 2007
1.682
49
48
[

GRATULERER med giftemål, hus og kinorom Godt du ble fornøyd

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
Tusen takk for det :)
Ja jeg og er glad for at alt dette har gått i boks og at jeg er så fornøyd med alle aspekter. Men den TV'n er jo faktisk helt pervers i mine øyne..
Jeg har ikke fått matet den med annet enn youtube/netflix/disney+ hva 4khdr innhold angår, men jeg har bestilt meg noen gode filmer som skal få frem smilet både hva bilde og lyd angår tror jeg..

23 Nov 2007
1.682
49
48
Om noen vet om noen Dali Mentor 8 til en billig penge så si fra, det er på tide å få testet ut de i eget hjem..
Har sikla vilt på de i mange år nå etter å ha hørt de hos en kompis.

23 Nov 2007
1.682
49
48
Da ser det endelig ut til at Mentor 8 er på tur i hus, JUHUUU!!!
Så da blir spørsmålet, hvilken senterkanal og surround høyttalere matcher disse best?
Jeg har sett på Mentor Vokal, den kan kanskje matche som senterkanal?
Men kan Mentor LCR være kurant som bakre kanaler?

Oekern

0
5 Jun 2007
516
181
43
33
Da ser det endelig ut til at Mentor 8 er på tur i hus, JUHUUU!!!
Så da blir spørsmålet, hvilken senterkanal og surround høyttalere matcher disse best?
Jeg har sett på Mentor Vokal, den kan kanskje matche som senterkanal?
Men kan Mentor LCR være kurant som bakre kanaler?

Bare å glede seg ! Har hatt Mentor 8 selv i noen år og er strålende fornøyd :)! Hos meg fungerer dem best et godt stykke ut fra veggen med dempemateriale bak. Jeg lagde rammer selv og trekkte med laken, så det kostet ikke mye. Dem er også glad i litt effekt så vurder en effektforsterker på bassene.
Jeg oppgraderte fra Ikon serien til Mentor i etapper. Startet med Mentor 8 og brukte de da med
Ikon centeren og Ikon on wall som surround back. Det fungerte jo, men fy fader hvor mye bedre Mentor Vokal er - den er i en annen klasse. Mye mer trøkk og detaljert. Kan virkelig anbefales.
Bruker selv Mentor LCR til Atmos og surround back, fungerer veldig godt.

• Like
Reactions: sickpuppy
23 Nov 2007
1.682
49
48
Bare å glede seg ! Har hatt Mentor 8 selv i noen år og er strålende fornøyd :)! Hos meg fungerer dem best et godt stykke ut fra veggen med dempemateriale bak. Jeg lagde rammer selv og trekkte med laken, så det kostet ikke mye. Dem er også glad i litt effekt så vurder en effektforsterker på bassene.
Jeg oppgraderte fra Ikon serien til Mentor i etapper. Startet med Mentor 8 og brukte de da med
Ikon centeren og Ikon on wall som surround back. Det fungerte jo, men fy fader hvor mye bedre Mentor Vokal er - den er i en annen klasse. Mye mer trøkk og detaljert. Kan virkelig anbefales.
Bruker selv Mentor LCR til Atmos og surround back, fungerer veldig godt.
Ja jeg kjøper de sammen med effektforsterkere (Nad 275) og et par subber (Dali Icon 12 mk1). Jeg har lyst å prøve å koble opp med subbene for å sjekke hva det kan gjøre med rommet, men Ultraen fungerer fortsatt helt fantastisk godt alene den, så behovet er nok ikke der sånn egentlig..
Det følger også med en NAD C 165BEE som jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med.. Den har jo lagd veldig god lyd der den står nå, så kanskje jeg må prøve den ut litt også..

Tanken er å få alt på plass i kjelleren og så prøve å bytte litt frem og tilbake, og siden du bekrefter at LCR og Vokal er de matchende høyttalerne så vil jeg nok begynne å samle inn det også etter hvert :)

• Like
Reactions: Oekern

Oekern

0
5 Jun 2007
516
181
43
33
Jeg fikk aldri noe bra resultat med Ikon 12", så blir spennende å se hva du får til med den :) Hjelper jo veldig med 2 stk.
Du kommer neppe til å bli skuffer over Mentor Vokal, den er solid og fryktelig god :) men tar sin plass.
Bare å legge inn lagret søk på Finn og følge med. Jeg har fått kjøpt alle mine Mentor LCR til 1500,- stk. Veldig god lyd for pengene syntes jeg.
Måtte gi 5K for Mentor Vokal på Finn.

• Like
Reactions: sickpuppy
23 Nov 2007
1.682
49
48
Da var greiene kommet i hus, fikk de faktisk både tilkjørt og bært ned i kjeller, får vel ikke bedre deal enn det? :D
Tok noen crappy bilder med mobilen for å forevige dagen :)
d5IKfTG.jpg

Pre(NAD C 165BEE) og 2stk effektforsterkere(NAD C 275BEE).
ItLWnwB.jpg

Jeg tør ikke sette strøm på noe elektronikk her før kabinettene har vært oppe og rengjort for støv..
gZPWun4.jpg

Voksne terminaler på Mentor 8 :)
pBatGTg.jpg

:)
O2Bd9NY.jpg

Pre-amp NAD C 165BEE
CqWix2f.jpg

Effektforsterker NAD C 275BEE front
yptcT0P.jpg

Effektforsterker NAD C 275BEE bakpanel
TLFm0tN.jpg

Og til slutt to stk Dali Ikon 12 subber, som enn så lenge skal få stå under trappa å vente på om jeg gidder å ha de inn i hula for å teste de ut eller ikke..
tfA951y.jpg

23 Nov 2007
1.682
49
48
Jeg har selvfølgelig bytta plass mellom frontene i dag, det er en ting å si og det er at det er ingen tvil om at Daliene er mye mer enn B&W'ene, mye mere av hva? Alt tror jeg.. Men aller mest midbass.
Og da har jeg ikke prøvd å "guffe opp" noe i det heletatt i og med jeg nå kjører de på Rotelen og med B&W'enes kalibrering.
Jeg får se om jeg kanskje får tid til en rekalibrering i morgen.

Når det gjelder effekttrinnene så må jeg gjøre en skikkelig rengjøring av disse før jeg kobler strøm på de, finnes det noen gode guider på å rengjøre slikt?
Er det bare å være litt forsiktig med trykkluft samtidig som en har en støvsuger som kan prøve å fange opp "strøvspruten" etter man blåser rundt nedi der?
Den tidligere eieren er praktisk talt blind, så han har ikke verken fått tørket støv av de eller hatt noe ettersyn, i tillegg er det ikke brukt de siste årene så derfor har det akkumulert en del støv inni der regner jeg med, vertfall med tanke på hvor mye støv som var utvendig på de.. :p
Så ja, noen tjuvtriks på god rengjøring tas imot med takk!

23 Nov 2007
1.682
49
48
Om noen har bruk for eller vet om noen som skulle ha bruk for..

Ikon-subbene kommer nok også på bruktmarkedet så snart jeg får tatt noen bilder av de.

16 Mar 2012
944
1.053
93
Om noen har bruk for eller vet om noen som skulle ha bruk for..

Ikon-subbene kommer nok også på bruktmarkedet så snart jeg får tatt noen bilder av de.
Nye subber på gang også?😊