SiCkPuPPys tvkrok - kjellerstue med filmdilla

23 Nov 2007
1.674
43
48
Er det noen som kan svare meg kjapt på dette; Hvor stor oppgradering vil det være for meg å bytte ut de eksisterende frontene og centern mot dette:
B&W Dm603 S3 front høyttalere
B&W LCR 60 S3 senterhøyttaler

Evt så vurderer jeg å beholde Focal-centern og bare bruke B&W frontene med den centern jeg har nå. Føler at Centern min er ganske kurant sjøh, men om B&W centern er mye bedre enn Focalen så kjøper jeg med den også..

Og en siste ting, noen som har noen formening om hvor mye en bør gi for de tre høyttalerne jeg nevner, B&W Dm603 S3 front høyttalere og B&W LCR 60 S3 senterhøyttaler.

16 Des 2006
4.715
0
0
sickpuppy skrev:
Er det noen som kan svare meg kjapt på dette; Hvor stor oppgradering vil det være for meg å bytte ut de eksisterende frontene og centern mot dette:
B&W Dm603 S3 front høyttalere
B&W LCR 60 S3 senterhøyttaler

Evt så vurderer jeg å beholde Focal-centern og bare bruke B&W frontene med den centern jeg har nå. Føler at Centern min er ganske kurant sjøh, men om B&W centern er mye bedre enn Focalen så kjøper jeg med den også..

Og en siste ting, noen som har noen formening om hvor mye en bør gi for de tre høyttalerne jeg nevner, B&W Dm603 S3 front høyttalere og B&W LCR 60 S3 senterhøyttaler.

Tror ikke du bør gi mer enn 5000kr, solgte mine 603s3 for 4k og det er 3 år siden, så jeg hadde gitt maks 5k, 4-4500 er en bra pris:)

23 Nov 2007
1.674
43
48
Men hva synes du om de høyttalerne? Regner med du hadde/har et inntrykk av hvordan du likte de og hvordan de spilte..

23 Nov 2007
1.674
43
48
Da ble det B&W DM604 S3 i stedet for DM603 S3. Er dette bedre høyttalere?
Haha, jeg er klar over at dette ikke er så ***** researcha, men jeg har i bakhodet et sted at B&W er good shit, åsså har svigerfar en del B&W, så jeg tenkte jeg skulle prøve et par slike..

Så, da ble det et par Dynavoice Challenger M-85 til salgs, noen som vil ha?? :)

23 Nov 2007
1.674
43
48
Da har jeg vært til Oslo å henta meg høyttalere, fi fadir disse liker jeg! De trenger nesten ikke spille godt, for de ser såpass bra ut syns jeg.. hehe :D
Men.. Hva tror dere angående effekt til disse? Bør Yamahaen få litt hjelp eller skal den klare å mate disse med nok saft til å trøkke på godt?

23 Nov 2007
1.674
43
48
Føler nesten jeg spammer min egen tråd her nå, men må jo ha bilder som bekrefter at de er kommet i hus vertfall! :D
BW086.jpg

BW081.jpg

BW082.jpg

24 Jun 2010
14.737
6
38
Du kan glede deg til MELLOMTONE !!

Test med Yamaha'n en stund før du kjøper effekt, men B&W er nok mere kravstore på effekt og kontroll enn Dynavoice.

Gratulerer med flotte høyttalere.

23 Nov 2007
1.674
43
48
Tusen takk for det!
Åh, når du sier slik så kommer jo ikke jeg til å få sove i natt!!! :D
Dynavoicene tror jeg faktisk gjerne skulle hatt mere forsterker enn Yamaha'n, eller kanskje den rett og slett gir for mye..? For av og til(når jeg har pusha'n hardt og lenge) så har faktisk receivern skrudd seg av med en eller annen melding i displayet ved power-on om noe kablingsfeil/polaritetsfeil eller noe, noe som ikke kan være noe galt med etter å ha gått over det en million ganger..
Anyway så kommer jeg nok til å prøve med yamahaen en stund til, jeg kommer jo til å bytte ut den med tid og stunder også, og da kanskje den nye receivern har litt mere juice å tilby B&W'ene..

En ting til slutt, WAF er bra på B&W'ene, kanskje mest fordi stefaren hennes har samme merke, ikke vet jeg.. Enten det, eller så har frøkna rett og slett innsett at dette er noe jeg blir ***** glad og munter av å drive med, så ho lar meg få lov litt av den grunn. Eller så begynner kanskje ho selv å bli hekta..?
(ok, en siste mulighet kan være at jeg var å kjøpte ny laptop til henne dagen før jeg lufta idéen om nye høyttalere, hehe)...

Forresten: Hvor gamle er disse høyttalerne? Jeg mener, de heter S3, betyr det at de er en slags MK3 av DM604? Finner så lite info syns jeg..

16 Des 2006
4.715
0
0
sickpuppy skrev:
Tusen takk for det!
Åh, når du sier slik så kommer jo ikke jeg til å få sove i natt!!! :D
Dynavoicene tror jeg faktisk gjerne skulle hatt mere forsterker enn Yamaha'n, eller kanskje den rett og slett gir for mye..? For av og til(når jeg har pusha'n hardt og lenge) så har faktisk receivern skrudd seg av med en eller annen melding i displayet ved power-on om noe kablingsfeil/polaritetsfeil eller noe, noe som ikke kan være noe galt med etter å ha gått over det en million ganger..
Anyway så kommer jeg nok til å prøve med yamahaen en stund til, jeg kommer jo til å bytte ut den med tid og stunder også, og da kanskje den nye receivern har litt mere juice å tilby B&W'ene..

En ting til slutt, WAF er bra på B&W'ene, kanskje mest fordi stefaren hennes har samme merke, ikke vet jeg.. Enten det, eller så har frøkna rett og slett innsett at dette er noe jeg blir ***** glad og munter av å drive med, så ho lar meg få lov litt av den grunn. Eller så begynner kanskje ho selv å bli hekta..?
(ok, en siste mulighet kan være at jeg var å kjøpte ny laptop til henne dagen før jeg lufta idéen om nye høyttalere, hehe)...

Forresten: Hvor gamle er disse høyttalerne? Jeg mener, de heter S3, betyr det at de er en slags MK3 av DM604? Finner så lite info syns jeg..

Grattis med ne ht! :) B&W krever endel strøm, du vil nok få bra lyd med yamahaen men du får mye mer med en effekt, hvis yamahaen slår seg av på de forige så vil den nok gjøre det nå også, det kan ha med at den enten blir for varm eller at du spiller for høyt:) Jeg tror de du har nå heter 604 s2, s3 har aluminiums bassere,samme som de nye 683 har:)

23 Nov 2007
1.674
43
48
Per Christian skrev:
Grattis med ne ht! :) B&W krever endel strøm, du vil nok få bra lyd med yamahaen men du får mye mer med en effekt, hvis yamahaen slår seg av på de forige så vil den nok gjøre det nå også, det kan ha med at den enten blir for varm eller at du spiller for høyt:) Jeg tror de du har nå heter 604 s2, s3 har aluminiums bassere,samme som de nye 683 har:)
Det siste der har du faktisk helt rett i.. Da ble jeg faktisk "lurt" der.. :p
Men jeg visste ikke forskjellen anyway jeg da, skal til å koble fra de gamle og koble til "nye gamle" nå.. Gleder meg :)

23 Nov 2007
1.674
43
48
OK.. Jeg er frelst!!

Åh herre for en forskjell i mellomtone!! Sånn elementmessig så SER ikke disse høyttalerne så veldig forskjellig ut fra de gamle jeg hadde, men lydmessig er det to heeelt forskjellige verdener!
Enda så kjører jeg på gammelt oppsett på receivern, men så fort banankoblingene er på plass så MÅ man jo bare prøvelytte litt..! :)
Så, dette angrer jeg ikke på vertfall!

Bare en ting, er det noen som har forslag til musikk/filmsener hvor midbass får virkelig brukt seg litt? De laveste områdene sørger jo Ultra'n for blir tatt hånd om på "en grei måte", men har ikke før nå fått mulighet til å kjøre på trøkk på mellomtone/midbass og det gleder jeg meg sykt til!! :)

24 Jun 2010
14.737
6
38
sickpuppy skrev:
OK.. Jeg er frelst!!

Åh herre for en forskjell i mellomtone!! Sånn elementmessig så SER ikke disse høyttalerne så veldig forskjellig ut fra de gamle jeg hadde, men lydmessig er det to heeelt forskjellige verdener!
Enda så kjører jeg på gammelt oppsett på receivern, men så fort banankoblingene er på plass så MÅ man jo bare prøvelytte litt..! :)
Så, dette angrer jeg ikke på vertfall!

Bare en ting, er det noen som har forslag til musikk/filmsener hvor midbass får virkelig brukt seg litt? De laveste områdene sørger jo Ultra'n for blir tatt hånd om på "en grei måte", men har ikke før nå fått mulighet til å kjøre på trøkk på mellomtone/midbass og det gleder jeg meg sykt til!! :)

Prøv litt Infected Mushroom.
F.eks Avratz, Never ever land eller Never Mind

Burde få liv i elementene dine!

ps! hva var det jeg sa om MELLOMTONE :)

23 Nov 2007
1.674
43
48
Et teknisk spørsmål til dere..
På min Yamaha RX-V1800 receiver så bruker jeg ikke surround back-kanalene, kan ikke de brukes til bi-wiring? Ifølge dette bildet så står det det på de vertfall.. http://www.yamaha.com/YECDealerMedia/adgraphs/products/RX-V1800_back_panel.jpg
Men hvordan gjør jeg det da? Er det bare å fjerne laskene bakpå høyttalerne og plugge ett par av ledningene i biwire-kontaktene? Kjøre sånn auto-oppsett åsså fikser den resten selv?
Vil det da si at jeg kanskje slipper at forsterkeren kobler ut ved store belastninger, siden jeg nå bruker 4 kanaler på frontene i stedet for 2?

Håper noen gidder å lese dette og svare meg, setter utrolig pris på hjelp og kommentarer :)

Og jo Supertramp, du hadde rett angående mellomtone, jeg mener selvfølgelig MELLOMTONE!!! :)

23 Nov 2007
1.674
43
48
Beklager spamminga her nå, men i min egen tråd får jeg vel spørre om litt råd..
Om dere svarer her eller i den andre tråden får dere gjøre som dere vil med, men her er problemet..
sickpuppy skrev:
Nå håper jeg at jeg har noen våkne tilgjengelig her, for nå skjønner jeg _IKKENO_!
Har fulgt brukermanualen og kobla opp høyttalerne slik det står beskrevet, jeg har vært inne i avansert meny og satt receivern på bi-amp modus og sjekket at denne innstillingen ble lagret. Forandret ikke noe annet der inne.

MEN! Når jeg så skal kjøre autokalibrering så klikker jo hele ***** receivern på meg! Den har ikke styr på hva som er høyre og venstre lenger, og centerkanalen får lyd både som centerkanal og høyre surroundkanal. Subben får aaalt for høyt volum og som sagt høyre og venstre på frontene er snudd om.. Jeg har _ikke_ kobla feil, her har receivern fått et illebefinnende, eller så er det jeg som har gått glipp av noe som ikke står i brukerveiledningen..

Noen som har vært borti dette før, og som kan si hva jeg skal gjøre for å fikse dette? Eller må jeg bare drite i bi-amp og koble tilbake slik det var igjen? (om det blir riktig igjen da da, ble litt skeptisk her nå)..

23 Nov 2007
1.674
43
48
Sitter og vurderer et par alternativer her nå..
enten så blir det effektforsterker til frontene, eller så vurderer jeg ny receiver..
Har såvidt lest litt om Emotiva-forsterkere, og dette til en kurant pris og en effekt som skal ha mer enn nok trøkk til å drive frontene mine.
Men samtidig så ser jeg at Onkyo TX-NR818 gir 180W pr kanal, pluss at den har en del features som jeg gjerne skulle hatt i receivern min(men som egentlig ikke er noe must)..

Hva tror dere om disse valgene? Effektforsterker og beholde RX-V1800'n eller en ny Onkyo TX-NR818?

23 Nov 2007
1.674
43
48
Har så mye mix med pananplugger fra før, åsså liker jeg ikke de patentene hvor ledningene stikkes enten fra siden eller bakfra hvor lederen stikker ut på en av sidene.. Her blir lederen stukket inn i pluggen og der forblir den. Så så lenge pluggene er plugget i der de skal så er det _null_ fare for feilkoblinger.
iLike!
Banan01.jpg

Banan02.jpg

Banan03.jpg

Banan04.jpg

23 Nov 2007
1.674
43
48
Etter å ha hatt disse B&W 604 S2'ene i mitt eie en liten stund nå så har jeg et par tanker om de..
1 - Det problemet med at de koblet ut er ikke noe reelt problem, faktisk.. Det var nok noe som oppsto i den første tiden når jeg testa ut hvordan ting funka, etter de dagene der så har de enda ikke kobla ut receivern på noe vis..

2 - Jeg klarer nesten ikke se nyhetene engang uten å skru opp lyden til et nivå som ikke hadde vært nabovennlig i et rekkehus eller lignende. Mellomtonen i disse er så vellåtende at jeg blir helt ør, jeg bare MÅ skru opp lyden samme hva jeg ser på.
I tillegg har frøkna begynt å skru opp oftere også når hun hører på musikk og slikt, er ikke sjelden jeg kommer fra jobb og hører den nye plata til Karpe Diem spiller så jeg hører det i bilen når jeg parkerer utenfor. AND I LIKE IT!!

23 Nov 2007
1.674
43
48
Har handla en del stæsj i det siste, riktignok ikke så mye relatert til lyd og bilde, men en Boxee Box er det da vertfall blitt.
Det øvrige går på andre snodige gadgets, åsså har jeg handla inn hardware til ny pc som ligger her. Så i morgen blir det montering, må tro det gledes! :)
Drar smørbrødlista til hardwaren i pc'n her jeg, må jo briefe litt.. :D
PC-hardware skrev:
Fractal Design Define R4 Black Pearl
ASUS P8Z77-V PRO/THUNDERBOLT
Intel Core i7-3770K Ivy Bridge
Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0
Corsair 32 GB DDR3 1866MHz (4x8)
Corsair H40 Hydro Series CPU Kjøler
OCZ Agility 3 SSD - 240GB
Lexar Professional USB 3.0 Dual-Slot
Western Digital My Book® Essential 3TB USB 3.0
CoolerMaster Silent Pro M2 720W
Tror denne skal duge akkurat passe til å surfe facebook og forum.. hahaha :D

23 Nov 2007
1.674
43
48
Ja, ser ikke bort fra at det kan bli effektforsterkere etter hvert.
Men nå har de ikke kobla ut under normal bruk, så det får vente til over jul vertfall.

Primare?