SiCkPuPPys tvkrok - kjellerstue med filmdilla

23 Nov 2007
1.682
49
48
Hei!

Fant denne delen av forumet først nå, men tenkte jeg kanskje kunne lage en tråd her jeg også!

For to år siden kjøpte jeg meg hus som jeg pussa opp nytt bad og kjøkken før jeg flytta inn. Som innflytningsgave til meg selv så kosta jeg på meg i mine øyne en middels hjemmekino, og der startet historien.

Det som ble kjøpt inn fra starten av var som følger:

Fronthøyttalere - Dynavoice Challenger M-85
Bakhøyttalere - Dynavoice Magic F-6
Centerkanal - Focal CC 700 V
BakCenter - Dynavoice Definition DC-5
Sub - SVS PC13 Ultra
Receiver - Yamaha RX-V1800
BD-spiller - SONY BDP-S300
Projektor - SONY VPL-AW15

I starten var jeg vel egentlig veldig fornøyd med dette oppsettet, og hjemmekinoen ble nok det mest brukte rommet i hele huset! :)

Men så ble det nyttår, våren kom, og når andre folk blir våryre så fikk jeg lyst på noe nytt.. Jeg bytta så ut Centerkanalen min med en Focal CC 700 V, receivern ble byttet til en Yamaha RX-V1800 og dvd-spillern måtte vike for en SONY BDP-S300 bluray-spiller. Centerkanalen flytta jeg bak og fikk meg da ett 6.1 system(er det noe som heter det sånn egentlig? Står det i brukermanualen til receivern min altså!!).

Sånn er systemet mitt enda, og egentlig så bruker jeg det bare som det er, men OM jeg skal si jeg savner noe, så tror jeg det muligens kan være litt bass.. Så jeg vurderer kontinuerlig å kjøpe en bass til av samme sort som den jeg har, eller om jeg skal vurdere å bytte type sub. Noen innspill?

Jeg skal se om jeg får tatt noen nye bilder av oppsettet slik det er nå, så kanskje jeg får noen kommentarer på det også!

toodles!

Sist redigert:
23 Nov 2007
1.682
49
48
Juksa til et bilde sånn for moro skyld her i kveld..
spiegel.jpg

nb1

0
19 Nov 2006
4.821
2
38
Utrolig ryddig og pent oppsett du har der8) Er du fornøyd med Yamaha'en?

23 Nov 2007
1.682
49
48
Ja den er jeg veldig fornøyd med, men nå er kanskje ikke Dynavoice HT'ene de vanskeligste høyttalerne å drive heller? Jeg kan så lite om slikt.. Men jeg hadde besøk av en kompis som har samme HT'ene men annen forsterker, og han ble veldig overraska over hvor stor forskjell det var i lyden hos han og her. Han skal kjøpe seg yamaha selv når han får prioritert litt riktig igjen. :)

Grunnen til at det er ryddig og pent er vel fordi jeg har et stort hus helt alene, så den stua der er kun brukt til kino, har en peis der som det hender jeg fyrer i om det er noe skjøgekjøtt som skal varmes, men ellers så vil den bare ødelegge mørket.. hehe :D

23 Nov 2007
1.682
49
48
Driver også å vurderer et større lerret.
Hvor stort kan jeg bruke her tro, uten at projektoren kommer til kort?
Størrelsen som er nå er vel 92" mener jeg å huske. Hvor får jeg kjøpt 120-150" lerret til en fornuftig penge? Drev jo ei stund å tenkte på å lage selv, men har vel slått fra meg det tror jeg..

23 Nov 2007
1.682
49
48
Bankruptstudent skrev:
Stilrent og pent oppsett det der du! Særlig med en fin 24 samling på toppen:p
hehe, takk for det :)
Ja, 24 må man ha, første og eneste serien jeg har blitt skikkelig hekta på. Har alle sesongene av Six Feet Under også, men det var det "noen andre" som fant på at jeg måtte ha, men serien er bra den altså.
Skal få tatt bilde av dvd-samlinga i morgen, har den på tilsvarende hylle på venstre veggen på det bildet der, tar heeeele veggen nå. Men den og er under vurdering, skulle hatt litt mer show-off effekt på den føler jeg.. :)

30 Okt 2006
3.146
0
0
Hehe...har også noen slike mellom samleboksene fra lotr, star-wars og band of brothers dukker det inni mellom kortvarig opp bokser fra diverse sex&city, O.C. og andre malplasserte greier:p

Stort lerret til en fonuftig penge? Finnes ikke! -er resultatet fra min leting:shock:

23 Nov 2007
1.682
49
48
Bankruptstudent skrev:
Hehe...har også noen slike mellom samleboksene fra lotr, star-wars og band of brothers dukker det inni mellom kortvarig opp bokser fra diverse sex&city, O.C. og andre malplasserte greier:p

Stort lerret til en fonuftig penge? Finnes ikke! -er resultatet fra min leting:shock:

Hehe.. Men **** da.. Ville det lønnt seg å gå for sånn ekstra bredt lerret om en først skal bytte da tro? Ser jo at det på de aller fleste filmer blir sort stripe oppe og nede uansett, taper jo mange tommer på det..!

23 Nov 2007
1.682
49
48
Noen spørsmål dere gjerne må føle for å svare på..:

1: Spikes - Er det noe en MÅ ha, vil en merke stor forskjell med det? Hvor får man kjøpt?
2: Lerret - Hvilket format og størrelse bør jeg ha? Hvor kjøper man slikt?
3: Gulvet - Siden jeg har hardt og slett gulv, vil jeg tjene noe på å kjøpe en stor fluffy matte og ha mellom sweetspot og racket?

30 Okt 2006
3.146
0
0
Kan hvertfall svare på 1 og 3. JA!!!! :mrgreen:
Kan kjøpe spikes på de fleste hifibutikker, usikker på om clasi, elkjip o.l. fører det.

Et teppe kan gjøre mye på lyden. Jeg måtte lage dempeplater til å ha på veggene i tillegg til et fluffy gulvteppe. Lyden ble mye mer behagelig.

For lerret tips og avstandskalkulator se: AVshop.no / Artikle

23 Nov 2007
1.682
49
48
Siden du er så bastant på spikes og teppe, er det nøye hva slags spikes en kjøper?
Ser man får kjøpt spikes til EN høyttaler for 4-500,- !?!? Er det bare jeg som syns det hørtes ludicris dyrt ut? Bedre å hente inn 3 steiner og legge under hver høyttaler da :p

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
Soundcare-spikes med innebygget gulvbeskytter er ganskje kjekke greier. De koster det du antyder da, men er mye lettere å ha med å gjøre når du skal flytte på høyttalerne. Skal ha meg sånne selv når jeg får plukka nok flasker. Mener jeg kjøpte noen på HFK, men ellers så finnes det av de på nettet.

Når det kommer til sub så kan vi selvfølgelig dra med røra mine hjem til deg og prøve så får du se om det er oppgradering eller ikke. Anbefaler stasjonsvogna og ikke V8'en. :)

23 Nov 2007
1.682
49
48
Hehe, er bare stasjonsvogna som er i bruk for tiden, V8er'n står på stall og spiser havre og blir striglet.. :)

Hva koster de subene dine da? Og får jeg plass til begge i stasjonsvogna tror du? :p

Får vel finne meg noen spikes da, ikke at jeg flytter så mye på høyttalerne mine jeg da men, hehe :)

23 Nov 2007
1.682
49
48
Jeg prøvde meg på noen bilder, men fotograf, det er jeg bare ikke! Så beklager kvaliteten..

Her er innsynet til kinoen fra "dagligstua" om jeg kan kalle det det..
tripptrapp.jpg

Med sweetspot
Sweet00.jpg

Sweet01.jpg

Sweet02.jpg

23 Nov 2007
1.682
49
48
Tre stoooore vindu gjør at en må ha mørke gardiner..
Collection.jpg

Collection02.jpg

Projektoren, begynner vel å bli gammeldags nå? Men den gjør da jobben enda!
Proj.jpg

• Like
Reactions: Danke
23 Nov 2007
1.682
49
48
Prøver på nytt, dette er vel kanskje elektronikken det da.. :)
Øverst fra venstre har vi SONY BDP-S300 bluray-spiller, senterkanalen bestående av Focal CC 700 V og Logitech Squeezebox.
Under står receivern ensom men ikke forlatt, i form av en RX-V1800
Rack01.jpg

skilt.jpg

• Like
Reactions: Danke