Sci-Fi / Fantasy

21 Jan 2012
12.105
0
36
Absolutt B5 er noe av det beste fiction sci\fi eller annet, det triste var dog at jeg dro på internat skole akkurat når denne gikk på tv2 så fikke vel bare med meg første sesongen komplett, alt etter ble brudd stykker :(

Vel vel, på tide og bøte på dette.
Sjekker amazon og der er det en dvd pakke som sikkert kommer til og koste 1000 kr etter alt, så sjekket for sikkerhets skyld cdon.no også.

Overaskende nok fant jeg de sesong for sesong, og ikke bare det de selger de hver sesong til 99 kr stykket.
kort sagt ikke noe og lure på for min del :)

Om interesert kan dere prøve dette søket her https://cdon.no/search?category=0&q=babylon+5+sesong om det ikke funker skal det holde og søke manuelt med "Babylon 5 sesong".

Vorlon

0
6 Feb 2006
470
0
16
www.athomsen.org
Jeg hadde samme problemet; var til sjøs mens serien gikk på TV2. Det var bare en ting å gjøre, kjøpe hele boksen. Den inneholder season 1-5, seks filmer, og "spin off" serien "Crusade". Går an å se, bare så synd at musikken er helt ødelagt. Asiatisk tromming har ikke noe å gjøre i B5, og spesielt ikke når originalmusikken var midt i blinken. Ellers håper jeg også, at man kan oppgradere CGI etterhvert, og fjerne noe jeg hater som pesten, nemlig "film grain". For noe tull.

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Bestilte meg Enterprise sesong 1 istad, 50% på cdon, så kom på 250, på blu-ray.

21 Jan 2012
12.105
0
36
Jeg hadde samme problemet; var til sjøs mens serien gikk på TV2. Det var bare en ting å gjøre, kjøpe hele boksen. Den inneholder season 1-5, seks filmer, og "spin off" serien "Crusade". Går an å se, bare så synd at musikken er helt ødelagt. Asiatisk tromming har ikke noe å gjøre i B5, og spesielt ikke når originalmusikken var midt i blinken. Ellers håper jeg også, at man kan oppgradere CGI etterhvert, og fjerne noe jeg hater som pesten, nemlig "film grain". For noe tull.

B5 hadde vel ikke det største budsjettet og det var vel bare pga av etter salget i europa at serien overlevde første sesongen eller noe, sånn sett forventer jeg vel ikke akkurat det beste innen lyd/bilde :)

bulken

0
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Upstream Color og Primer.

Samme regisør på begge, (Shane Carruth) ganske spaca men jeg liker dem godt.:) Begge ligger på netflix :)

Han fikk fakktisk jobben som "tids reise konsulent" på Looper etter jobben med Primer, som han både skreiv og regiserte.

Vorlon

0
6 Feb 2006
470
0
16
www.athomsen.org
Sirant:

Du har noe å glede deg til. Ikke gjør som meg: Å bli forelsket i T'Pol. Jeg forelsker meg jo alltid i de kvinnfolka jeg ikke kan få. Men har dog bestilt en shuttle til Vulcan. Regner med ventetiden går forbi min "avslutnigsdato" uansett, og vi har jo ennå ikke funnet Vulcan ;-)

TorTorden:

Ditt forumnavn er min nåværende "lidelse". For noen måneder siden, så jeg "Thor". Fordi Stargate SG-1 forklarte de gamle navnene så godt, og setter alt i et meget interessant perspektiv. Gamle uttrykk som "en vogn trukket av lysende vesner" er intet annet enn en beskrivelse av en stjernekrysser. De hadde bare ikke et stort nok ordforråd til at vi i dag skjønner det. Vogner og hester: SG-1 episoden "Thor's Chariot".

Nå snakker jeg meg vekk igjen. Jeg forkastet "Thor" etter første filmen. Dumskap! Man må lytte til en LP hele dagen, og se filmen flere ganger, før man dømmer. Så etter å ha sett neste "Thor" film, som er beinhard spacekamp parret med historiske finurligheter, var jeg (igjen) solgt. Jeg har nylig sett begge på nytt og på nytt. Jeg digger de til tusen og tilbake, og jeg vil nå eie begge, så innkjøp på BD er på gang. Tor, Odin, Heimdal, Loke. De er sett og observert, og de gamle historiene er sanne. Om vi en dag besøker en annen planet og lander med en shuttle, så er vi straks "guder". Guder er ikke religion eller bløff. Det er kun historie. Og en dag finner vi Tor og gjengen, eller sikre spor etter de. Eller: sporene ligger jo opp i dagen allerede, men ingen har baller til å si det rett ut. OK jeg er på tynn is nå, og det er mitt valg. Pytt pytt.

Bulken,

Jeg likte "Looper". Har dere forøvrig sett "Gravity"? Den er bare herlig. I dag tok jeg en sjanse på Kiwi. Kjøpte katastrofefilmen "Day of Disaster". Laang film. Heldigvis - for (synsing og litt OT) - herlig kvalitet. Verdt 99 kroner; made in Canada.

God helg!

PS: Redigert pga spoiler. Beklager.

Sist redigert:

Vorlon

0
6 Feb 2006
470
0
16
www.athomsen.org
Til alle Marsboere:

Så nettopp "The last days on Mars", og den er bare enda et "Doom". Jeg har mer glede av Doom for Windows! Ikke en gang verdt 50 kroner på AppleTV.

Marsfilmer verdt å se: "Mission to Mars" (med samme Gary Sinise som i førstnevnte film), "Total Recall" med Arnold Shwarzenegger (og i 16:9 format, hurra), "Red Planet" (to ganger er nok for meg, dog). Tror jeg?

Mellomspill: Nye "Total Recall" slutter ikke på Mars. Men er dritbra etter min mening.

Total Recall og Mission to Mars er mine favoritter. Begge har endinger som blir "stor" etter min subjektive mening. Her er ellers link til diverse Marsfilmer for de modige: http://www.ranker.com/list/the-best...rw_ppGQ.1&utm_referrer=https://www.google.no/

Siden jeg er i gang, hopper jeg over til Jupiter, og en av månene, Europa. "Europa Report" er interessant. Kanskje går det nettopp slik den dagen vi lander der. Parallell til 2001 eller 2010: IKKE land på Europa ;-)

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Så selv The Last Days on Mars for et par dager siden. Jeg likte den godt. God gammeldags SciFi horror i typisk 80-90 talls stil. Veldig enkelt plot. Men meget vellaget, gode skuespillere og troverdige kulisser og miljø. Jeg likte veldig godt basen og alle detaljene. Litt mer utradisjonelt plot og filmen hadde klatret adskillig høyere på karakterlisten.

Er greit å tenke på at denne hadde et budsjett på en tiendel av hva for eksempel Oblivion hadde.

21 Jan 2012
12.105
0
36
Nye total recall har vel omtrent ingenting til felles med den gamle utenom prinsippet rundt det og rote med hukkomelse og en prostituert med 3 pupper.

Personlig synes jeg både Kate Beckinsale og Jessica Biel ofte er alene god nok grunn til og se en film, med begge to i samme film med en skyte/jakt på hva som kortest kan beskrives som willy wonka's heissystem så blir denne filmen faktiskt sett ganske ofte når jeg ute etter en film og slå av hodet med :)

Vorlon

0
6 Feb 2006
470
0
16
www.athomsen.org
Jeg kan jo ikke annet enn å si meg enig med dere begge; for de som liker Sci-Fi Horror er ikke "The last days on Mars" dårlig. Postet bare mine subjektive meninger, og diskusjoner må vi ha. Filmen er godt laget mht tanke på Oblivion, men jeg ønsket meg et "større" plot enn gamle oppskrifter. Er personlig litt trøtt av "Doom" aspektet. Ønsker meg mer a la Arthur C. Clarke og De Store Greiene...

Damer er sjeldent min grunn til å gå for en film. Men prestasjonen til de to i nye "Total Recall" får glatt en "M". Men øverst setter jeg konseptet med "The Fall", og helten, hva han nå enn heter (er ikke god på slikt). Han er cirka like god som han der nye fyren i "Men In Black 3". Den så jeg for tredje gang i går, og lo meg fillete på nytt.

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Da er jeg snart ferdig med siste sesong av Enterprise, så takker for anbefalingene om den :) Skal prøve å overtale kona til at vi må begynne på Voyager i vinter - etter at vi har kommet a jour med ett par non-sci-fi serier (revenge/ncis/house of cards) :)

NB: Voyager finnes kun på dvd?

21 Jan 2012
12.105
0
36
Er på us netflix også sammen med deep space 9. Litt annerledes star trek siden alt foregår på en romstasjon.

Apropos non scifi serier kan jeg anbefale the blacklist, beste nye serien i år i min mening.

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Netflix fungerer dårlig her på bygda er jeg redd :)

takk for tips med blacklist - skal notere i margen !

saar

0
8 Sep 2011
2.665
3
38
Egersund
Fikk blackist i forrige uke på blue ray så ser fram til å begynne på den, flere som har skrytt av den

2 Mar 2007
8.589
2
38
NB: Voyager finnes kun på dvd?

Det er bare The Original Series, The Next Generation og Enterprise som er gitt ut på Blu-ray av Star Trek-seriene, ja. Voyager og Deep Space Nine finnes foreløpig kun på DVD. Men, siste sesong av TNG gis ut på blu-ray i desember, og jeg blir ikke veldig overrasket om de følger opp med Deep Space Nine i løpet av neste år.

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Syns forøvrig ikke at siste episode av enterprise var like ille som forventet. Mislikte de "dark mirror" episodene like før slutten - fryktet at det skulle ende i det sporet.

Voyager bestilles - 45 discer, hehe - burde holde ett år eller to.

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Syns forøvrig ikke at siste episode av enterprise var like ille som forventet. Mislikte de "dark mirror" episodene like før slutten - fryktet at det skulle ende i det sporet.

Voyager bestilles - 45 discer, hehe - burde holde ett år eller to.

21 Mar 2005
9.668
126
63
47
For mange herrens år siden så jeg noen sporadiske doctor who episoder på svensk tv men ble aldri helt overbevist. Det sammen med at jeg visste om den regelmessige rollutskiftningen på både doctoren og companion, gjorde at det ikke ble noe mer.. før nylig..

Hev meg på den season 1-7 boxset bluray og begynnte her for etpar uker siden.

4 sesonger unnagjort sålangt (riktignok kun 13 episoders sesonger) og det er helt fantastisk hittil!

Enda bedre skal det bli da jeg I kveld skal ta fatt på Karen Gillian som er den companion jeg har venta på :)

Anbefales på det sterkeste. Litt sånn sg1 feel over serien hvis jeg skal sammenlikne med noe..

15 Mar 2007
3.745
8
38
Mo i Rana
Hadde nettopp et dypdykk i arkivet og sett Babylon 5 på nytt igjen. Må si den fortsatt holder koken-om man et tilgivende med cgien da ;) Litt traurig 1. sesong, men sesong 2 og 3 er eksepsjonell! :) Anbefaler også filmene: In The Begining, Thirdspace, River of Souls, og A Call To Arms -som er introen til den kortlevde spinoff serien "Crusade"

Defiance er en serie som virker lovende. Akkurat avsluttet sin andre sesong. Skal prøve meg på sesong 2 av Falling Skies, selv om den ikke helt har imponert meg enda... men nå er jo sesong 5 in the works, og da det pr dags dato er den eneste eksisterende sci fi serien som har mer en to sesonger under beltet,(nei, DR who teller ikke med sine 30 sesonger elns) så må man vel det ;)
For tiden gledes det bare til oppstarten av Sesong 5 av Tidenes Horror spennings serie: The Walking Dead :D