Sci-Fi / Fantasy

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
Ble ferdig med første sesong av Game of Thrones i kveld.

Ikke den beste serien jeg har sett... så langt. Men tar seg opp i sesong 2 hører jeg rykter om :)

En annen serie jeg nettop startet på som teknisk ikke er så bra med lite budsjett og sånt er en serie jeg etter 4-5 episoder har falt litt for.
Serien heter Sanctuary.

Serien er laget i 4 sesonger.

Om noen har sett Stargate SG1 og Stargate Atlantis så er det vel noen som vet hvem Amanda Tapping er. ( Sam Carter )
Hun er blant produsentene og lurer på hjernen bak serien serien der det dukker opp noen få kjente fjes fra StarGate i andre roller.

Litt sånn.. X-files, Fringe, vridning i mye enklere og mindre innpakking :)

Funnet ut det er en perfekt serie og se på pcn i sengen når en legger seg

Viks

0
10 Mar 2004
895
0
16
42
Sandnes
Prøver å unngå det som er nevnt allerede:

Screamers (tidenes favoritt film!)
Repo Men
Cube
Battleship

Serier:

Person of interest
The lost room

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Vik's skrev:
Prøver å unngå det som er nevnt allerede:

Screamers (tidenes favoritt film!)
Repo Men
Cube
Battleship

Serier:

Person of interest
The lost room

Er nesten ferdig med sesong 1 av PoI, meget bra så langt.. ikke akkurat sci-fi da.

Viks

0
10 Mar 2004
895
0
16
42
Sandnes
Shallow_ skrev:
Er nesten ferdig med sesong 1 av PoI, meget bra så langt.. ikke akkurat sci-fi da.

Sant det =) En del science er det iallefal)) Men meget bra serie!

Er forresten en grei sci-fi film med Jim Caviezel - "Outlander".

Vorlon

0
6 Feb 2006
470
0
16
www.athomsen.org
Mine favoritter (har alt på BD og DVD):

Babylon 5 (og da ser dere hvor forumnavnet mitt kommer fra)

Battlestar Galactica (OK serie, men litt i overkant skrikende kvinnfolk)

Alt av Star Trek (ja, jeg mener også det er for mye frem og tilbake til diverse "stammer" på diverse planeter, men likevel OK, må bare ha alt sammen!)

Stargate SG-1 (jeg rangerer denne meget høytt)

Stargate Atlantis (litt for mye teknobabbel, men bare overse det)

Star Wars (har også anime serien på BD)

Til slutt, som en overraskelse, forsvarer jeg Starship Troopers. Første film er et morsomt tilbakeblikk til 60 og 70 tallet. Andre film relativt elendig. Tredje eller fjerde er anime. Av en fortreffelig kvalitet!

Skygge unna: Alt som er laget av søppelprodusenten Asylum.

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
FarScape

Nok en serie som har hentet Veldig mye fra StarGate seriene.

Startet på serien for en god stund siden. 4 Sesonger og er nå kommet godt ut i sesongen 3 nå.

Selv om dette er en lavbudsjett space serie må jeg si jeg liker den.
Få hoved karakterer som en blir godt kjent med, om bord på et levende romskip... og en yammy Claudia Black ;)
Ikke altid like spennende, men da kan en se på damene ombord hehe.

Ser den streamet fra nett med dålig oppløsning :-/ så går det unna, fort 2 episode når en først ser en kveld.

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Har lenge hatt trua for å sjekke ut star trek - hvor skal man begynne? Har sett de nye filmene, men tenker på seriene.

Vorlon

0
6 Feb 2006
470
0
16
www.athomsen.org
Jeg ville ha startet med "Star Trek Enterprise", som handler om tiden før kaptein Kirk. Bredskjermsformat, og finfin grafikk/CGI. Serien er kun fire seasons, og jeg anbefaler derfor å hoppe over siste episode, som bærer preg av at man var forbannet over nedleggelsen av serien. Serien er meget bra, men siste episode er søppel. Verdt pengene indeed, uansett. Serien er snart komplett på BluRay.

21 Jan 2012
12.105
0
36
Første med Kirk (William shatner) er vel på norsk netflix, mener de andre er vel på amerikansk netflix.

Ser selv på star trek voyager nå.

Har ikke vurdert star trek entreprise enda men kan fort endre seg det når jeg kjeder meg.

Personlig har jeg vel en soft spot for next generation .

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Synes Enterprise er veldig bra - er den og Voyager som kniver om favorittplassen her, så kommer Next Generation, TOS og sist Deep Space Nine.

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Takker for tips!

Har ikke netflix - men ikke usansynlig det blir ett par filmer med på neste bestilling :)

Midas

0
23 Okt 2012
5.147
38
48
Stavangerområdet
Jeg hiver meg på her:

- Den første og den største serien er B5, uten tvil. Jeg husker fortsatt "sjokket" av å bli fortalt hvem Vorlon er...

Hva med de mer "mykere" sci-fi seriene:

- Heroes

- Terra Nova (bare 1 sesong dessverre)

- Haven

- Dollhouse

Og sist men absolutt ikke minst:

- V remake (2 sesonger, 3. kansellert)

Vorlon

0
6 Feb 2006
470
0
16
www.athomsen.org
Babylon 5 startet i 1993. Serien er skrevet av en polakk, og det mange ikke vet, er at den gjengen er svært gode på sci-fi (tenker og på endel bøker jeg har lest). Det er en solid tråd gjennom alle 5 seasons. Serien er rå, usminket, mystisk, avslørende. Kampscenene i space har jeg til gode å se overgått den dag i dag. B5 er hva jeg måler alt annet mot.

Jeg bodde to år i Sverige, og meldte meg inn i SciFinytt.se. Der fikk jeg et tips om scripts (å kunne finlese dialogen til hver B5 episode på nett). Det åpnet mange nye dører, og gjorde alt dobbelt så interessant, da B5 har så mye innhold at man omtrent MÅ lese et og annet script for å få med seg alt. Fikk tipset av en Centauri ;-)

Star Trek DS9 er og en av mine favoritter, da den har en tråd gjennom alle 7 seasons. Og på sett og vis har paralleller til B5. Nok en space station med masse raringer ombord. Voyager dukker opp der mot slutten.

Star Trek Voyager liker jeg og godt, og Kate Mulgrew som kaptein var et smart trekk. Jeg husker og godt skipets doktor. Top class skuespiller, og den godeste doktoren vokser etterhvert så ut av seg selv, at universet må dempe ham litt ned. Første date til Seven of Nine er også noe man ikke så lett glemmer...

Hvor jeg skal plassere The Next Generation er vanskelig. La oss si et eller annet sted mellom de fire første.

The Original Series:

Klarer nå å se den og nyte den, fordi de har gjort en svært god jobb med transfer/remastering til BD. All CGI er byttet ut, og space scenene er endelig sexy, i stedet for "cartoonish". Farger og skarphet milevis foran DVD'ene. Prisen for season 1-3 i en pakke (BD) er så lav at man MÅ eie det.

Hva er det jeg ser igjen og igjen og igjen?

Babylon5

Stargate SG-1

Stargate Atlantis

Diverse Star Trek; hopper hit og dit. Enterprise og DS9 ser jeg fullt og helt, men tillater meg å hoppe over enkelte heldumme episoder. Sånt er en del av Star Trek. Det gjelder å ikke forkaste det, men venne seg til det, og tilpasse bruken deretter.

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Flott skrevet. En drøm hadde jo vært om de kunne oppgradert all CGI i Babylon 5 og gitt ut hele greia på Bluray :)

B5 troner alene på toppen, for en serie!