Sci-Fi / Fantasy

zeezar

0
31 Jan 2007
6.567
0
0
Noxo nylig pløyd gjennom HBO-serien Carnivàle. Har man sansen for Twin Peaks, både filmen og serien, vil denne sikkert falle i smak. Carnivàle rakk bare to av seks planlagte sesonger før selskapet tok den av sendeskjemaet og serien ble avsluttet.

Litt "løs i veven" og langsom men absolutt severdig, ikke minst pga. miljøskildringen (Amerika, depresjonen på 1930-tallet) og kamerabruk/bildekomposisjoner/stemning. Utilfredsstillende er det at alle premissene ikke blir innfridd ved at man aner en fortsettelse utenom "finalen"/det endelige oppgjøret og mange ufortalte småhistorier.

Plottet kan kanskje forkortes ned til kampen mellom det gode og det onde (men er det ikke typisk amerikansk?). Uvanlig til serie å være er den uansett.

14 Mai 2006
939
0
16
42
www.jkaune.com
Skalle skrev:
Føkk, Valhalla rising, som fikk terningene til å gå amok, det er vel dårligste filmen jeg har sett noensinne. så mye for filmanmeldere.
Må si meg enig... Treigeste filmen jeg noen gang har sett. Hele historien kunne blitt fortalt like godt på 15 minutter.

bulken

0
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Tron legacy 3D, goood underholdning!! :-D

Btw, første gang jeg har prøvd 3D, og ble MEGET possitivt overasket!! :-D
I Tron, er det brukt 2D i "den virkelige værden" og 3D i "the grid" noe som jeg syntes fungerte utmerket! Kansje jeg er heldig, men opplevde ingen ubehageligheter med 3D brillene, og eller "synet".

19 Aug 2010
6.827
0
0
Apollyon skrev:
Må si meg enig... Treigeste filmen jeg noen gang har sett. Hele historien kunne blitt fortalt like godt på 15 minutter.
filmer som får terningkast 6 er ofte for sære til å fungere som underholdning. 5'ere er som regel veldig bra filmer, 4'ere er gjerne også bra, men ikke slik at de huskes spesielt. 3'ere kan være grei hjernedød underholdning, men som oftest bare vas. 2'ere er helt håpløse, men noen ganger morsomme, men 1'ere er absolutt verd å se.

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
514shRvhgtL__SL500_AA300_.jpg

Ghost in the shell(redux)
Har såvidt nevnt denne før, men den fortjener å nevnes igjen.
Dette er en nydelig anime scifi. Helt nydelige lange scener. Filmen er litt i samme gate som Bladerunner.

Dette regnes for å være den nest beste anime som er laget.. etter Akira.
Nå er den pusset opp på bluray og er at absolutt must i samlingen.
Jeg gir lett denne terningkast 6.

bulken

0
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Danke skrev:
514shRvhgtL__SL500_AA300_.jpg

Ghost in the shell(redux)
Har såvidt nevnt denne før, men den fortjener å nevnes igjen.
Dette er en nydelig anime scifi. Helt nydelige lange scener. Filmen er litt i samme gate som Bladerunner.

Dette regnes for å være den nest beste anime som er laget.. etter Akira.
Nå er den pusset opp på bluray og er at absolutt must i samlingen.
Jeg gir lett denne terningkast 6.

må si meg enig i den, værtfall etter at jeg så den engelske dub. versjonen. Ble mekktig imponert over den japanske og, som jeg så først, men fikk ikke med meg storyen helt da den var uten tekst også.

bulken

0
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Shallow_ skrev:
Mener du 4 discer ? Firefly fikk ikke én sesong engang. B5 går over 5 sesonger. Andre bra er feks Startrek Enterprise som gikk 4 sesonger.

Satt og googlet litt, og ser att FireFly fikk akkurat en sesong. 14 eppisider. Men 11 ble bare vist orginalt på tv, hadde "bare" 4,7 mill. seere! hehe.. Men serien har fått kultstatus i eftertid, og solg som "hakka-møkk" på DVD. :D

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
Akkurat sittet og kost med med Øre og Ryggmassasje fra Serenity på Blu-Ray :-D

Smilet er like stort hver gang over hvor heftig bass og LFE det er på denne filmen :-D

bulken

0
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Åneei! Influensa fører til mye film seing, og jeg gjorde da såklart tabben med og se gjennom Firefly serien igjen! ARGH!! Sitter sa med samme merkelig følelsen av og ha mistet noe, forferdelig og vite at man aldrig får se mere fra det hærlige universet og caste.

På pluss siden, har jeg også pløyd gjennom Fringe, sesong 1. Og kan med glede medgi at jeg endlig har funnet en serie med samme "perfekte" naturlig kjemi på caste som jeg synes Firefly gjengen hadde! :) Ser folk på Play.com sier sesong 2 vistnokk er enda bedre.

http://www.imdb.com/title/tt1119644/

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
Tron Legasy

Helt vanvittig god lyd. Og en bass som vil sette billigsuber på prøve.. :-D dyerere subber også for den del :-D

Rett og slett den heftigste lyden jeg har opplevd :-D

BoGGis

0
30 Okt 2006
4.736
0
0
Game of Thrones

sirant skrev:
premiere på canal pluss hd idag!

Har tatt en sniktitt på denne og det virker som en sinnsykt bra serie! FØLG MED PÅ DEN I KVELD! Ellers kan jeg også nevne at interessen ble såpass stor at bøkene skal bestilles!

19 Aug 2010
6.827
0
0
BoGGis skrev:
Har tatt en sniktitt på denne og det virker som en sinnsykt bra serie! FØLG MED PÅ DEN I KVELD! Ellers kan jeg også nevne at interessen ble såpass stor at bøkene skal bestilles!
Har sett 2 første episodene nå... spanande

Truls

0
8 Mar 2007
5.468
0
0
Kan meddele at Dr.Who (2005) har startet sesong 7.. har sålangt kommet med to vanvitig fengende episoder.

bulken

0
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Truls skrev:
Kan meddele at Dr.Who (2005) har startet sesong 7.. har sålangt kommet med to vanvitig fengende episoder.

Hmm.. hørt en del om den der serien. Kan du gi en kort beskrivels? Feks. Sjanger!?

19 Aug 2010
6.827
0
0
Truls skrev:

Nettopp pløyd igjennom de 5 første sesongene. Rimelig kul serie! Det er vel nr. 6 nå ? Ser bort fra de 26 sesongene fra den gamle serien.

19 Aug 2010
6.827
0
0
bulken skrev:
Hmm.. hørt en del om den der serien. Kan du gi en kort beskrivels? Feks. Sjanger!?

Eventyraktig Science Fiction med engelsk vri innen humor og utrykksformer. Handler om en fyr fra en annen planet som driver å flyr rundt på tvers av tid og rom og redder jorda gang på gang, og har som regel med seg ei knallsøt jente. Ikke alltid like "happy ending", og episodene varierer mellom komedie og spenning.