Samsung QN95 fungerer ikke med Apple TV 4K (2021) - noen fler?

Redpill

Medlem
27 Nov 2011
13
4
3
Jeg har brukt Apple TV i mange år og vil fortsette med det. Jeg kjøpte meg nettopp en av de "beste" TV´ene i år, en Samsung QE65QN95AATXXC samt en ny Apple TV 4K (2021) -- og en fet ny HDMI kabel.

Og dette fungerer ikke sammen. Bildet fra den nye AppleTV´en vises cirka 15 sekund før skjermen blir svart i 7+ sekund (og dette repeterer seg, litt ulike intervaller kanskje men i praksis helt umulig å se på noe som helst).

Etter å ha brukt hele dagen på Support-telefon med Samsung har de konkludert med at enhetene ikke er kompatible og at jeg må vente på en oppdatering som de ikke kan si noe om når kommer. (Har da testet det meste med oppdatering og resetting av både HDMI-porter og TV)

Jeg har testet med flere HDMI-kabler, tatt med Apple TVén til Power hvor de testet at Apple TV´en virker bra med en annen NeoQLED fra Samsung (ikke samme modell som jeg har men allikevel).

Noen som har noen tips eller kan bekrefte at ny kuul TV fra Samsung ikke fungerer med ny kuul teknologi fra Apple?

Redpill

Medlem
27 Nov 2011
13
4
3
Jeg leverte TV´en tilbake til forhandler, takk gud for åpent kjøp i 60 dager. Og kjøpte samme TV-modell på nytt. Den fungerer perfekt med min Apple TV. Jeg ba Samsung dekke merkostnaden for hjemlevering samt retur av gammel TV, kr 894, siden det er rimelig åpenbart at noe er feil med eksemplaret jeg hadde(*) -- som jeg synes er rett å rimelig når de ikke klarer å rette opp feilen.

Og jeg har en viss forståelse for at dette potensielt er vanskelig å finne ut av, men når de klarer å fortsett å stille spørsmål som "Vet du om Apple TVén støtter HDR" selv ETTER at jeg to ganger har fortalt dem (og sendt mail) om at jeg har vært hos forhandler og testet at Apple TV´en fungerer perfekt, til og med med samme TV-modell (gang nummer to) blir jeg jo litt utålmodig...

Fikk (selvfølgelig) beskjed tilbake om at siden jeg velger å bytte med forhandler er det ingenting de kan hjelpe meg med. Ja, som om noe av det de har forsøkt har hjulpet overhodet...

(*) Den nye TV´en jeg fikk er antagelig fra en annen produksjons-batch siden jeg 1) måtte oppdatere til siste software-versjon og 2) TV-fjernkontrollen var ikke parret med TV´en, hvilket var annerledes på TV´en med problemer (den hadde siste SW-verjon og fjernkontrollen var parret). Vi får håpe det bare var min TV som hadde denne utfordringen....