Samsung one connect boks

Rexern

0
24 Des 2017
6
0
0
Som ny bruker av utstyr så trenger jeg litt hjelp her. Er ikke så lett å vite hvor jeg skal lette etter svar her, da det sikkert er diskutert tidligere.
Har en Samsung ue55ks57005uxxe og Yamaha RX-v781. Får ikke koblet hdmi i tvn men må bruke one connect boksen. Bruker monster ultralhd platinum fra reciever. Usikker på hva denne boksen og kabelen fra Samsung klarer å takle. Har ikke fått tid til å sette meg inn i recieveren ennå, men kan ikke se at det er noen forbedring av TV-bilder. Lurer derfor på om dette oppsettet klarer oppskalering til 2160p? Får heller ikke noen lyd fra tvn til recieveren.
På forhånd takk for info, og god jul til dere alle.

muuh

0
10 Jun 2008
1.296
12
38
hei, du skriver ingenting om hvilke signalkilder du tester fra, eller hvilket utstyr det er du har byttet.
dersom du ikke har noen 4k signalkilder, så vil du ikke få noen forbedring i bildet av å bytte receiver.

angående one-connect boksen og kablen til denne, så er nok dette i stand til å takle alt som tven er i stand til å vise.

Rexern

0
24 Des 2017
6
0
0
Hei. Har ikke byttet noe utstyr, bare lagt til reciever. Kjører VU+ Ultimo som ikke er 4k.
Skal jeg ikke se noe forandring på bilde når Yamaha recieveren har oppskaleringsfunksjon til 2160?
Spørsmålet mitt her blir om one connect boksen eller kabelen fra Samsung ikke klarer jobben, ser at du sier at dette antagelig er ok.
Recieveren har audio return channel, men jeg har ingen lyd fra tv. Går da utifra at det er innstilling på recieveren som jeg må slå på?

muuh

0
10 Jun 2008
1.296
12
38
tven vil uansett skalere alt innhold opp til 2160p før det vises siden dette er oppløsningen på panelet i tven, så at receiver allerede har skalert det opp til 2160p vil ikke ha noe å si for bildekvaliteten.

27 Aug 2009
6.289
30
48
tven vil uansett skalere alt innhold opp til 2160p før det vises siden dette er oppløsningen på panelet i tven, så at receiver allerede har skalert det opp til 2160p vil ikke ha noe å si for bildekvaliteten.

Det er alltid best å la TV oppskalere, ikke receiver. Og en god HD sending, avhengig av kilde vil se bra ut, men ikke vent mirakler.
Det er div. 4K kilder som vil lære deg å se forskjeller på HD og 4K.
Netflix og Amazon er bra på 4K, men 4K Blu-ray er best. Men også her avhengig av filmen. Og mange bra 4K snutter på YouTube.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

muuh

0
10 Jun 2008
1.296
12
38
Jepp, prøvde bare å få fram at det ikke er noen grunn til å forvente bedre bilde ved å la receiver skalere til 2160p