Samsung BDP-UP5000, BD og HD spiller

ecnart

Medlem
18 Feb 2006
182
0
0
33
Samsung helgarderer

står 9000kr der, litt for dyrt det egentlig, maks 7000kr er eg villig til å betale

ifølge avforum får denne mulighet til å bli oppgradert til å takle dts hd ma. Men vil den ta og sende
ut pcm fra blu ray og dd true hd fra hd dvd og blu ray gjennom 5.1 analog eller?

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
ecnart skrev:
Samsung helgarderer

står 9000kr der, litt for dyrt det egentlig, maks 7000kr er eg villig til å betale

ifølge avforum får denne mulighet til å bli oppgradert til å takle dts hd ma. Men vil den ta og sende
ut pcm fra blu ray og dd true hd fra hd dvd og blu ray gjennom 5.1 analog eller?

Siden spilleren er såpass "tidlig" i HD tide, så vil den nok ha innebygde dekodere for alle formatene, siden mange ikke har forsterkere med HDMI 1.3. Dermed vil den nok meget sikkert ha alle ut på den analoge utgangen. Mest sannsynlig får den vel også 7.1 analoge utganger. Noe som kan bli nyttig nå som det begynner å komme lydspor med ekte 7.1 kanal.

Arendal

Medlem
14 Feb 2003
10.513
0
36
Den kommer vel ikke før i 4. kvartal og skal vel dermed være BD ROM 1.1. kompatibel.

Det lover også godt for både HDMI 1.3 og DTS HD MA.

Kan dette bli den første komplette spilleren?

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.061
24
38
42
Den kan vel ikke det før man får cracket sonene på DVD og BD, men utenom det så er den nok det. Tror Samsung vil selge bøtter av denne.

Men det er vel ikke bestemt om den skal selges her i landet ?
Den ser uansett veldog lovendes ut. Til og med designet er pent.

Arendal

Medlem
14 Feb 2003
10.513
0
36
Hvis Samsung får på plass DTS HD MA og den såkalte BD 2.0 så kunne jeg tenkt meg en slik en.

Samsung har laget noen spillere nå og har forhåpentlig vis luket ut de fleste feilene.

Spilleren er jo lekker, og så spiller den jo til og med HD DVD:-D

Arendal

Medlem
14 Feb 2003
10.513
0
36
Denne spilleren blir bare bedre og bedre på papiret.

Samsung lover nå DTS HD MA via firware oppgradering.

Den gir også 1080p/24 på HD DVD og for øyeblikket gjør ikke Toshiba sine egne spillere det en gang.

Vis vedlegget BD-UP5000_specs.pdf

ChristerSG

Medlem
15 Jul 2007
73
0
0
Første reveiw ligger ute nå, HER.

Dette er vel og merke en Pre-produksjons utgave, så det kan vel hende det dukker opp noen forandringer nærmere release.

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.762
0
36
Har bestillt den fra Amazon i US. Der er jo litt diskusjon om når den faktisk kommer på markedet men Samsung har bekreftet offesielt at release er før jul. Jeg skriver noen inntrykk når den er på plass.

Deepsearch

Medlem
11 Mai 2005
581
0
0
50
Henning skrev:
Har bestillt den fra Amazon i US. Der er jo litt diskusjon om når den faktisk kommer på markedet men Samsung har bekreftet offesielt at release er før jul. Jeg skriver noen inntrykk når den er på plass.

Jeg bestilte hos onecall.com istedet. Koster 799$ hos dem.

pmo

Medlem
4 Aug 2004
1.582
0
0
Hvis jeg kjøper fra USA, vil den da kunne brukes kun med amerikanske DVD, HD-DVD og BD ? Eller er det nyansert ?

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.762
0
36
pmo skrev:
Hvis jeg kjøper fra USA, vil den da kunne brukes kun med amerikanske DVD, HD-DVD og BD ? Eller er det nyansert ?

DVD sone 1 (USA), BR sone A (USA), HD-DVD er så langt sone fri. Hvis du i tilleg kjøper en norsk PS3 (som jeg har) så kan du spille av alt (ja og jeg hater at det er slik...)

pmo

Medlem
4 Aug 2004
1.582
0
0
Ok, takk for greit svar. Forstår deg slik at jeg trenger en norsk BD , det behøver ikke være en PS3. Jeg vil nemlig ikke ha noen spille maskin i kinoen, da overtar mine to sønner arenaen og det vil jeg helst unngå.

De får forresten hver sin PS3 i julepresang som må benyttes på gutterommet. (håper de ikke er on-line her :)

Deepsearch

Medlem
11 Mai 2005
581
0
0
50
Henning skrev:
Bra pris, sender de direkte til Norge ? Ops nå er vi snart ute i en prisjakts tråd...

Nei, de sender ikke internasjonalt, såvidt jeg vet. Tenkte å bruke jetcarrier.

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.762
0
36
pmo skrev:
Ok, takk for greit svar. Forstår deg slik at jeg trenger en norsk BD , det behøver ikke være en PS3. Jeg vil nemlig ikke ha noen spille maskin i kinoen, da overtar mine to sønner arenaen og det vil jeg helst unngå.

De får forresten hver sin PS3 i julepresang som må benyttes på gutterommet. (håper de ikke er on-line her :)

Da er jo problemet løst, de spiller på sitt rom du har din i kinoen...

Det er en debatt om det men min klare oppfatning at PS3 per nå er den beste BR spilleren du kan få tak i.... Grunnen til at jeg ikke har en US PS3 er at jeg vil ha færrest mulig bokser da jeg bare har tre HDMI ingenger på min forsterker, å nå er det en ledig til en mediaspiller i tillegg.

Gelbear

Medlem
2 Nov 2006
1.288
0
36
Arendal skrev:
Hvis Samsung får på plass DTS HD MA og den såkalte BD 2.0 så kunne jeg tenkt meg en slik en.

Samsung har laget noen spillere nå og har forhåpentlig vis luket ut de fleste feilene.

Spilleren er jo lekker, og så spiller den jo til og med HD DVD:-D

Noe jeg ikke har fått med meg;
Hva er BD 2.0?

BigZ

Medlem
9 Sep 2004
2.435
1
38
Når tror dere denne blir på lager i USA? Har PS3, så da har jeg det jeg trenger....