Ookami skrev:En liten differansetrykks pressostat er tingen, den gir signal når trykkfallet over filteret blir for stort.
At det var???
Ookami skrev:En liten differansetrykks pressostat er tingen, den gir signal når trykkfallet over filteret blir for stort.
Rune, Rune, Rune...... nei nei nei.....RuneW skrev:At det var???
EXCEL skrev:...uansett om de kan være litt "pirkete" -de er gode å ha disse opphavene(les foreldre):mrgreen:
Ookami skrev:Rune, Rune, Rune...... nei nei nei.....
Sender deg en 75 siders PDF om Pressostater, og Differansetrykkspressostater i særdeleshet.
Ookami skrev:kødda
Delete "Differansetrykkspressostat"
Instert "Ett signal som slår seg på når filteret er tett"
Er umulig å vite når det er "akkurat tett nok", og koster skjorta å skulle skifte for ofte. (
Blir luftfilterkassa stående ute, eller i ett rom?
Ookami skrev:Ett enkelt alternativ er ett væskesøyle-differanse manometer.
Ookami skrev:Kjenner jeg fikk lyst til å tegne en prinsippskisse :mrgreen:
Scrooge skrev:.. Og som et lite supplement vedr. U-rørsmanometre: http://home.no.net/bjmichel/prosjekteksamen/rapport.doc
De kobler jo ingenting ut og inn, ei heller regulerer de noe. Derimot gir de deg en særdeles billig og god oversikt for status!
Differansetrykkpressostater har jo en tendens til å koste litt, men i ditt tilfelle tviler jeg på at det egentlig betyr noe? ;-)
SannaX skrev:Uff...dette så slitsomt og tungt ut RuneW! Jeg fuget med akryl jeg...håper det holder..
Scrooge skrev:Si meg; hvor tar du egentlig tålmodighet, krefter og pågangsmot fra? Med både "snørrunger" og "krokodille" svinsende rundt både bein, armer og spikerpistol?
RuneW skrev:Trikset er vel rett og slett å ikke ha (mulighet til å) det travelt. Da kommer jo alt det andre av seg selv. Man blir ikke sliten når man bare har anledning til å jobbe noen timer i uka vettu! Og jeg trenger ikke være bekymret for å ha krokodillen rundt beina, for hun er imot hele prosjektet og sitter som regel og ser på TV eller sover.
Og igjen - husk å ikke blande sakte jobbing med velutført arbeide!