Rubens Hifi - Ny center, sub, bakhøytalere, bilder på vei:D

12 Sep 2009
105
0
0
Tidlig svar

Overgangen er allerede bestillt, fordi jeg har lest meg frem til oog tolket det slik at det skal kunne gå ann. Håper bare ikke jeg har gjort en bommert. Overgangen vil jeg i grunnen få bruk for uansett, men om jeg må kjøpe en overgang fra ps3`en slik at jeg får komponent ut fra ps3`en, eller om jeg bare kan bruke en HDMI kabel som jeg har. Hadde vært greit å vite, slik at jeg fortest mulig kan kjøpe inn kabler. Det er ikke greit å irritere seg over dårlige bilder via komposite, når man har god lyd med HD lyd formater ;=)

Haster litt med svar:p

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
Rub1saxofon skrev:
Altså vil receiveren kunne ta inn hdmi signaler og sende ut komponent?
Hvis ikke det går er jo løsning eventuellt å kjøre komponent hele veien.
Kan nok ikke gjøre slik du har tenkt. Må da ha komponent hele veien i tilfelle.

12 Sep 2009
105
0
0
oki

jakv skrev:
Kan nok ikke gjøre slik du har tenkt. Må da ha komponent hele veien i tilfelle.

Oki, takk for hjelpen:) sender komponent ut analoge eller digitale signaler? Sant forsterkeren kan gjøre om analoge signaler til digitale?

20 Sep 2007
8.548
0
36
Komponent er analogt. Og en så billig forsterker kan ikke konvertere fra digital til analog. Desverre.

12 Sep 2009
105
0
0
ganilsen skrev:
Komponent er analogt. Og en så billig forsterker kan ikke konvertere fra digital til analog. Desverre.

Oki, takk for hjelp. Er både nyskjerrig og kunsjkaps fattig på dette med bilde signaler og bilde signal konvertering. Da må jeg vel heller tenke på å oppgradere til ny prosjektor eller tv :) Er litt usikker på hva som lønner seg på det området og. Tv eller Prosjektor? Siden det bare er litt over tre meter fra bakre vegg og lerret er tv et smartere valg? Sorry hvis jeg spør veldig mye her:p

20 Sep 2007
8.548
0
36
Hadde samme problem som deg. Litt for kort rom. Jeg endte på tv siden det er stort nok bilde og mye lettere å bruke samme med belysning.

Geir Arne

12 Sep 2009
105
0
0
ganilsen skrev:
Hadde samme problem som deg. Litt for kort rom. Jeg endte på tv siden det er stort nok bilde og mye lettere å bruke samme med belysning.

Geir Arne

Ja. enig der. tror jeg ender på Tv. slipper å trekke så lange kabler langs veggen og bak til prosjektor. Kan heller kjøpe dyrere korte kabler;)

waagbo

0
2 Nov 2009
54
0
0
Mener å huske at prosjektoren ikke støtter HDCP (jfr. C30 sitt oppsett), så HDMI -> DVI gir svart bilde fra PS3 og Blu-ray spillere (funker fint fra PC). Så løsningen blir nok å kjøre 720p over analog komponent i stedet. I et slikt oppsett vil jeg tro du må kjøre komponent hele veien (tviler på at forsterkeren har lov å konvertere HDMI signaler til component).

Kjekt å se at du har fått på plass både receiver og PS3 siden sist.

--
Hilsen Vidar

12 Sep 2009
105
0
0
waagbo skrev:
Mener å huske at prosjektoren ikke støtter HDCP (jfr. C30 sitt oppsett), så HDMI -> DVI gir svart bilde fra PS3 og Blu-ray spillere (funker fint fra PC). Så løsningen blir nok å kjøre 720p over analog komponent i stedet. I et slikt oppsett vil jeg tro du må kjøre komponent hele veien (tviler på at forsterkeren har lov å konvertere HDMI signaler til component).

Kjekt å se at du har fått på plass både receiver og PS3 siden sist.

--
Hilsen Vidar

Ja jeg begynner å få det meste på plass nå. Nå kjøres det komponent hele veien. Jeg klarer ikke å kjøre HDMI lyd og komponent bilde fra ps3 inn til receiver samtidig:(. Jeg må kjøre komponent til bilde og signal til lyd så langt jeg har klart å stille inn receiveren. Går det ann å fikse HDMI lyd inn til forsterkeren og samtidig bilde via komponent inn til receiver, eller må jeg kjøre bildet direkte opp til prosjektoren?

6 Aug 2009
4.430
0
0
Sjekk i menyen til receiveren. Kan være at du kan velge hvilket valg du skal kjøre hvilket bilde inn på, og det samme med lyd.

waagbo

0
2 Nov 2009
54
0
0
Prøv å koble HDMI kabelen og Komponentkabelen. Du må stille inn PS3 og Receiver (tviler faktisk litt på at det er mulig).

Om det ikke går er nok Komponent Video + Digital via Optisk det nest beste. Litt kjipt da du går glipp av DTS Master.

Finnes en del løsninger, men de koster fort 1500-2000kr importert til Norge (f.eks. ModNet.no DSi Xbox 360 Wii Nintendo DS R4 Backup modchip Kristiansand acekard m3 ds modding) Du bruker da DVI/VGA adapter på prosjektoren (kobler HDMI kabel inn i HDFury og tar analog signal videre til projektor). Men prisen er såpass stiv at det kanskje vil lønne seg og heller spare pengene til du kjøper noe nytt?

12 Sep 2009
105
0
0
waagbo skrev:
Prøv å koble HDMI kabelen og Komponentkabelen. Du må stille inn PS3 og Receiver (tviler faktisk litt på at det er mulig).

Om det ikke går er nok Komponent Video + Digital via Optisk det nest beste. Litt kjipt da du går glipp av DTS Master.

Finnes en del løsninger, men de koster fort 1500-2000kr importert til Norge (f.eks. ModNet.no DSi Xbox 360 Wii Nintendo DS R4 Backup modchip Kristiansand acekard m3 ds modding) Du bruker da DVI/VGA adapter på prosjektoren (kobler HDMI kabel inn i HDFury og tar analog signal videre til projektor). Men prisen er såpass stiv at det kanskje vil lønne seg og heller spare pengene til du kjøper noe nytt?

Jeg tror at jeg kan konkludere med at det ikke fungerer. Har lett veldig mye gjennom menyene til reeiveren og finner ut at Audio1 og Audio 2 kan man velge hvilket bildesignal som skal kombineres med den lyd i disse ingangene og det er signal lyd og ikke HDMI i Audio1 og Audio 2. Jeg må ha lyd og bilde inn i samme av inputt. F. eksempel av1, av2 osv. ,Tror jeg har funnet en nødløsning. Sender komponent signalet direkte opp til prosjektoren fra ps3 en (Siden det bare er den som er bildekilden jeg bruker), og bruker HDMI fra ps3 til receiver. Da får jeg vel DTS master? Bruker en komposite fra receiver og til prosjektor ved eventuell nødvendighet for å se menyen til receiveren og andre ting. Det er en midlertidig løsning.

12 Sep 2009
105
0
0
Leter etter hylle/reol til komponentene mine

Er det noen som kan gi meg noen tips om en hylle/reol som jeg kan bruke til komponentene. Tenker at yamaha, nad, cd, ps3, og Lp må få plass, og hyllen må ikke vere større enn 50x50 og 75 høy hellst. Er det noen som kan hjelpe?

Truls

0
8 Mar 2007
5.468
0
0
Du kan lage en selv, av gjengestenger og treplater. Er en på forumet hær som har laget en, men jeg finner ikke tilbake til den posten:S

12 Sep 2009
105
0
0
jakv skrev:
Hender at det slenger en og annen på ymse bruktbørser :D

Ja, en det er vel egentlig best med nytt hvis man er villig til å bruke pengene til det. Jeg har jo ikke noe serlig inntekter siden jeg fortsatt går på skole, og ikke har tid til å jobbe så mye. Det er vanskelig å avgjøre hva pengene skal gå til. Trenger ny sub, ny center, tv/prosjektor og flere kabler. Jeg tenker det hadde vert lurt å få orden på komponentene før jeg fylle rommet med nye ting:p Takk for innlegg, og tips:D