Riks-TV og Apple TV

abo55

0
9 Feb 2010
5
0
1
Hei,

Jeg ser at rikstv har tilbud på apple TV som man via deres app kan streame direktesendinger På. Har ikke mulighet til fiber der jeg bor, og har en hastighet i dag på 100mbs. Er det noen som har erfaringer med dette oppsettet, mtp kvalitet, lyd, lagging, brukervennlighet osv?

takk for svar

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
55
Jessheim
Har ikke erfaring med RiksTV, men har 100Mb Coax bredbånd på hytta, og det fungerer glimrende med Telia/Get app på AppleTV 4K

4 Feb 2005
713
2
18
Har gjort dette i flere år. Første med RiksTV og deres AppleTV app og siden (siste året) med Strim.no (som er et RiksTV datterselskap men som bare tilbyr streaming og ikke DTV over-the-air) og AppleTV. Løsningen har fungert bra og billedkvaliteten er helt ok på normale størrelser.

Dersom du bare skal strime og ikke se på TV via "over-the-air" DTV, så vil jeg faktisk anbefale Strim.no fremfor AppleTV. Med Strim.no får du HBO og Viaplay med i prisen. Ulempen er at du ikke får sport og kanalutvalget for ikke-norske-kanaler er noe midre.

abo55

0
9 Feb 2010
5
0
1
Takk for svar. Gikk for appletv løsningen med RiksTV appen. Fungerte greit den første uka, men nå i det siste har det vært mye feil med svart skjerm og dårlig forbindelse med direkte-TV løsningen. Internettforbindelsen er den samme, og har ikke gjort andre endringer. Så får håpe det ikke er et problem som vedvarer😩