Retep`s lytterom. Hva blir neste...?

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Da kan julen bare dukke opp. Blir å kose seg med denne her og en eske rør
IMG_20221219_211047.jpg

2x El 34 pr side skulle gi greit med effekt. Er hyggelig må gamle kjente bare sender en mld... Vil du låte en rørforsterker?
Jepp det vil jeg, en dag senere så står den på topplata sammen med platespiller.

Oda levere varene som var bestillt så da er vel egentlig alt klart. Håper på at en pakke skal ankomme før jul så jeg har noe å legge under treet jeg også.

23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Farlig å teste nye ting! Begynner å bli vanskelig å skulle selge rørforsterkeren jeg har på loftrommet nå, samtidig som jeg savner punch'en fra min gamle H/K 670 som har hatt jobben der i 10 år 😄
Skulle hatt flere rom for å kunne ha flere anlegg....

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Farlig å teste nye ting! Begynner å bli vanskelig å skulle selge rørforsterkeren jeg har på loftrommet nå, samtidig som jeg savner punch'en fra min gamle H/K 670 som har hatt jobben der i 10 år 😄
Skulle hatt flere rom for å kunne ha flere anlegg....
Det er jo en drøm å ha flere rom. Har testa litt den siste tiden og for min del så er jeg nå temmelig klar på at jeg må ha en rørforsterker. Ofrer gjerne litt punch nedover for å få den emesjonelle tilknytningen som rør gir meg til musikken.

Men hvilken forsterker som skal inn er mere usikkert. Har nå testa endel hybrider, 805 og 300b rør, nå er det EL34 rør. Skulle gjerne ha testa noen 211 rør...

Men vi får se

• Like
Reactions: vegardxf

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Godt nyttår du som leser her inne. Feiringen ble veldig rolig. 13 dagen med feber og hoster og snørrete som fy. Så har egentlig nok med å "overleve" Dette er den seigeste influensa eller hva det er jeg noen sinne har vert borti. Nå har jeg underliggende sykdom som gjør at jeg pleie å ha syke noen dager ekstra, men nå går vi snart på 2 uker med feber. Håper det gir seg snart. 6. Januar har jeg time til utredning av beina på EEGL Lab i Oslo, så håper jeg rekker den den timen. Spørst vel men kanskje...

Ellers, julen skulle bli brukt på lytterommet med masse musikk, men det har jeg ikke orka. Så håper rett og slett på snart år bli bedre igjen. Ikke veldig trivelig akkurat nå om dagen..

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Lenge sida sist innlegg her. Er ikke veldig mye å rapportere om annet enn at akkurat nå er det jaggu ikke mye hifi igjen på loftet. Rackene er omtrent tomme og det som står her nå er stort sett utstyr jeg låner med folk jeg kjenner.

Har vert en tur til Stavanger og Moet Audio forrige uke. 4 dager med hifi 12 eller flere timer hver dag. Litt av en tur!

Målet med reisa var både å gi Moet en hjelpende hånd med plassering av høyttalere og også for å bli kjent med ulike komponerer. Det kommer nok etterhvert noen produkt derfra til mitt lytterom.
En høyttaler jeg virkelig ble god venn med er Diptyque 160
IMG_20230222_102502.jpg

Du hildrande tid for en høyttaler