Retep`s lytterom. Hva blir neste...?

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
For noen dager det har vert i det siste. Musikk musikk musikk..

Låter det perfekt, nei det gjør det ikke. Men jeg får sånn til de grader fot, luftgitar hentes stadig frem. Dette er slik musikk skal nytes.
IMG_20220526_135414.jpg

IMG_20220526_132021.jpg

Har sagt dette før men dette oppsettet blir stående akkurat slik det gjør nå sålenge vi bor her vi bor.
Er så fornøyd at

Vedlegg

• IMG_20220526_121845.jpg
    IMG_20220526_121845.jpg
    2,1 MB · Sett: 18
  • Like
Reactions: vegardxf

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
Fikk i orden den Cayin Cdt17A rør cdspilleren jeg kjøpte for en tid tilbake. Så da sitter jeg her med 2 gode rimelige (det er vel ulikt fra person til person) cd spillere som er svært ulike brukt med analog ut. Med digital ut så klarer jeg ikke å høre forskjell på de. Og det er som drivverk jeg tenkte jeg skulle bruke den.

Så la ut Cayin her om dagen på Finn. Men fikk låne meg et par gode rør til å teste og nå er jeg veldig usikker på om jeg skal selge den. For den Cayin spilleren responderte veldig på rørbytte.

Så litt luxus problemer må man ha. Mulig jeg legger ut marantz soilleren også og så selger jeg den ene av de.

Driv å pusser opp lytterommet om dagen. Det går fryktelig seint da jeg ikke er i så god form. Klarer knapt å gå desverre. Har trøbbel med beina og står på venteliste for å komme til hos spesiallist. Men 20 min her og der gir til slutt resultater. 👍

Neste helg får jeg 10 stk hifi intr karer på besøk til en liten sommerfest. Ser frem til det, blir sommerens store happening for meg det.

Nå er det jo blitt juni. Håper på noen dager med varme. Var greit med litt nedbør, men synes det er nok nå.

• Like
Reactions: Danke

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
Hadde en fantastisk åpen dag hos meg for ei uke sida omtrent. Fullt hus, musikk og en liten matbit fra grillen. Utrolig hyggelig med litt aktivitet rundt hobbyen igjen.
Folk tok med egne plater og hadde fri tilgang til både platespiller og plater. Ingen faste demo lister hos meg.
IMG_20220611_184437.jpg

Noen av folkene som dukka opp. Kjente noen fra før, de fleste var nye folk.

Mulig dere som leser her inne husker at jeg hadde en marantz model 6200 turntable for en tid tilbake. Som jeg var så dum å selge.... Vel det dukka opp en annen en til riktig pris. Nå står den her som en nr 2 spiller. Til kvelder med inntak av alkohol eller bare for å teste tilstand på bruktkjøp.
IMG_20220612_211552.jpg
Lekker den der. 😁

Driv å leser meg litt opp om MM pickuper. Da det skal inn en ny slik her til marantzen etterhvert. Hadde 2m blue sist og om jeg ikke finner noe annet jeg har lysst på så blir det nok en slik igjen.
IMG_20220614_124743.jpg
Parametrisk old school EQ er også koblet til. Mest på gøy, men er jo litt artig å kunne heve bassen litt på plater som låter litt tynnt. Som feks 80 talls rock. Og det spiller jeg jo en hel del av.