Retep`s lytterom. Hva blir neste...?

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
For noen dager det har vert i det siste. Musikk musikk musikk..

Låter det perfekt, nei det gjør det ikke. Men jeg får sånn til de grader fot, luftgitar hentes stadig frem. Dette er slik musikk skal nytes.
IMG_20220526_135414.jpg

IMG_20220526_132021.jpg

Har sagt dette før men dette oppsettet blir stående akkurat slik det gjør nå sålenge vi bor her vi bor.
Er så fornøyd at

Vedlegg

• IMG_20220526_121845.jpg
    IMG_20220526_121845.jpg
    2,1 MB · Sett: 78
  • Like
Reactions: Danke and vegardxf

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Fikk i orden den Cayin Cdt17A rør cdspilleren jeg kjøpte for en tid tilbake. Så da sitter jeg her med 2 gode rimelige (det er vel ulikt fra person til person) cd spillere som er svært ulike brukt med analog ut. Med digital ut så klarer jeg ikke å høre forskjell på de. Og det er som drivverk jeg tenkte jeg skulle bruke den.

Så la ut Cayin her om dagen på Finn. Men fikk låne meg et par gode rør til å teste og nå er jeg veldig usikker på om jeg skal selge den. For den Cayin spilleren responderte veldig på rørbytte.

Så litt luxus problemer må man ha. Mulig jeg legger ut marantz soilleren også og så selger jeg den ene av de.

Driv å pusser opp lytterommet om dagen. Det går fryktelig seint da jeg ikke er i så god form. Klarer knapt å gå desverre. Har trøbbel med beina og står på venteliste for å komme til hos spesiallist. Men 20 min her og der gir til slutt resultater. 👍

Neste helg får jeg 10 stk hifi intr karer på besøk til en liten sommerfest. Ser frem til det, blir sommerens store happening for meg det.

Nå er det jo blitt juni. Håper på noen dager med varme. Var greit med litt nedbør, men synes det er nok nå.

• Like
Reactions: Danke

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Hadde en fantastisk åpen dag hos meg for ei uke sida omtrent. Fullt hus, musikk og en liten matbit fra grillen. Utrolig hyggelig med litt aktivitet rundt hobbyen igjen.
Folk tok med egne plater og hadde fri tilgang til både platespiller og plater. Ingen faste demo lister hos meg.
IMG_20220611_184437.jpg

Noen av folkene som dukka opp. Kjente noen fra før, de fleste var nye folk.

Mulig dere som leser her inne husker at jeg hadde en marantz model 6200 turntable for en tid tilbake. Som jeg var så dum å selge.... Vel det dukka opp en annen en til riktig pris. Nå står den her som en nr 2 spiller. Til kvelder med inntak av alkohol eller bare for å teste tilstand på bruktkjøp.
IMG_20220612_211552.jpg
Lekker den der. 😁

Driv å leser meg litt opp om MM pickuper. Da det skal inn en ny slik her til marantzen etterhvert. Hadde 2m blue sist og om jeg ikke finner noe annet jeg har lysst på så blir det nok en slik igjen.
IMG_20220614_124743.jpg
Parametrisk old school EQ er også koblet til. Mest på gøy, men er jo litt artig å kunne heve bassen litt på plater som låter litt tynnt. Som feks 80 talls rock. Og det spiller jeg jo en hel del av.

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Siste innlegg juni vel det står ikke stille på lydrommet. Er stadig i bevegelse og nå er det forsterker jeg har bytta. Ikke fordi jeg var missfornøyd, men er fremdeles nyskjerrig etter nye ting selv etter mange år med denne hobbyen..

Ut gikk LM Audio 805IA og inn med en klasse D effekt fra AudiMaxim og etterhvert en ny rør pre fra et fransk merke som heter Kora, modellen er Eclipse.
IMG_20221018_145814.jpg

Gikk fra SET på 48w til 2x300w effekt og 6922 rør i pre. Egentlig ganske morsomt. Fikk noe og mista noe. Men slik er det ofte.

Platespiller og høyttalere står trygt her. Ser ingen grunn til å bytte ut de.
RIAA derimot lever litt farlig. Har nå gått sykmeldt over ett år og har nå fått AAP. Så inntekt er betydelig redusert. Så vurderer å selge RIAA for å ha litt kroner på bok samtidig som jeg har lysst til å prøve noe annet. Så får se litt hvordan det går med kroneflyten fremover.

Har også lysst på ny dac og cd spiller. Så det mangler ikke noe å bruke kroner på. 😁 🤣

16 Mar 2012
750
793
93
Siste innlegg juni vel det står ikke stille på lydrommet. Er stadig i bevegelse og nå er det forsterker jeg har bytta. Ikke fordi jeg var missfornøyd, men er fremdeles nyskjerrig etter nye ting selv etter mange år med denne hobbyen..

Ut gikk LM Audio 805IA og inn med en klasse D effekt fra AudiMaxim og etterhvert en ny rør pre fra et fransk merke som heter Kora, modellen er Eclipse.
Vis vedlegget 245499
Gikk fra SET på 48w til 2x300w effekt og 6922 rør i pre. Egentlig ganske morsomt. Fikk noe og mista noe. Men slik er det ofte.

Platespiller og høyttalere står trygt her. Ser ingen grunn til å bytte ut de.
RIAA derimot lever litt farlig. Har nå gått sykmeldt over ett år og har nå fått AAP. Så inntekt er betydelig redusert. Så vurderer å selge RIAA for å ha litt kroner på bok samtidig som jeg har lysst til å prøve noe annet. Så får se litt hvordan det går med kroneflyten fremover.

Har også lysst på ny dac og cd spiller. Så det mangler ikke noe å bruke kroner på. 😁 🤣
Synd du ikke får greie på dette beinet ditt, men godt du har noe å kose deg med😊👍

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Synd du ikke får greie på dette beinet ditt, men godt du har noe å kose deg med😊👍
Det har dessverre blitt mye verre den siste tiden. Begge beina og begge armene. Men nå ser det ut til at jeg kommer på riktig plass med tanke på utredning. Og de tror de vet hva som feiler meg. Er det det de tror så er jeg dessverre ferdig i arbeidslivet. Er for mye svingninger i dagsform som gjør at det vil være håpløst både for meg og en arbeidsgiver.. Mulig jeg kan ta noen oppdrag eller jobbe litt hjemmefra, men vi får se.

Ellers så driver jeg med testing av litt forskjellig. Kjøpte meg en ny dac nå som er på vei. En NOS dac. Det har jeg ikke hatt før så det blir spennede. Skal også byttelåne RIAA med en kar. Så jeg får prøvd noe annet. Synes det er litt av gleden med denne hobbyen..

Tester nå ut de gamle Klipsch høyttalerene igjen. 2 høyttalere og 2 subber. Låter slettes ikke ille. Gøy å fikle litt mellom besøkene til sykehus og leger og fysioterapi.

Ramler stadig inn lp plater.. Fikk de 5 første Nightwish platene nå og en hel haug andre så okki nokki får kjørt seg når jeg endelig finner overskudd til å lytte til musikk. Litt varierende dagsform kan man si
IMG_20221031_165118.jpg

16 Mar 2012
750
793
93
Det har dessverre blitt mye verre den siste tiden. Begge beina og begge armene. Men nå ser det ut til at jeg kommer på riktig plass med tanke på utredning. Og de tror de vet hva som feiler meg. Er det det de tror så er jeg dessverre ferdig i arbeidslivet. Er for mye svingninger i dagsform som gjør at det vil være håpløst både for meg og en arbeidsgiver.. Mulig jeg kan ta noen oppdrag eller jobbe litt hjemmefra, men vi får se.

Ellers så driver jeg med testing av litt forskjellig. Kjøpte meg en ny dac nå som er på vei. En NOS dac. Det har jeg ikke hatt før så det blir spennede. Skal også byttelåne RIAA med en kar. Så jeg får prøvd noe annet. Synes det er litt av gleden med denne hobbyen..

Tester nå ut de gamle Klipsch høyttalerene igjen. 2 høyttalere og 2 subber. Låter slettes ikke ille. Gøy å fikle litt mellom besøkene til sykehus og leger og fysioterapi.

Ramler stadig inn lp plater.. Fikk de 5 første Nightwish platene nå og en hel haug andre så okki nokki får kjørt seg når jeg endelig finner overskudd til å lytte til musikk. Litt varierende dagsform kan man si Vis vedlegget 245534
Huff da. Høres ikke noe særlig ut. Får håpe det ordner seg som best det kan. Godt du koser deg som jeg også skrev over her. Du har jo altid fått testet mye forskjellig og det er jo moro. Svært viktig med en hobby eller tre!😊

• Like
Reactions: Retep

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Huff da. Høres ikke noe særlig ut. Får håpe det ordner seg som best det kan. Godt du koser deg som jeg også skrev over her. Du har jo altid fått testet mye forskjellig og det er jo moro. Svært viktig med en hobby eller tre!😊
Har kun råd til 1 hobby slik det er nå.. 😁
Ser du bygger om hjemme hos deg selv... Spennede, må finne en dag som passer både deg og naboen din. Så kommet jeg en tur

• Like
Reactions: chrisand25

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Med plater så kommer det litt vedlikehold. Platevask med andre ord. Synes faktisk slikt er gøy. Og med en god platevasker så går det raskt unna. Samtidig som jeg får lytta litt til musikk.

IMG_20221105_085045.jpg

IMG_20221105_085800.jpg

Noen nye plater som skal vaskes..

• Like
16 Mar 2012
750
793
93
Har kun råd til 1 hobby slik det er nå.. 😁
Ser du bygger om hjemme hos deg selv... Spennede, må finne en dag som passer både deg og naboen din. Så kommet jeg en tur
Holder fint med 1 hobby. Får bedre tid til den også. Har selv litt for mange😅.

Bygger og koser meg jeg. Nærmere lyd for hver dag. Mye igjen og mindre penger igjen enn jeg håpet også, men lyd snart. Garasjen i fjor spiste "hele" kino budsjettet siden den ble over dobbelt så dyr å bygge. Uansett er det jo bare gøy og få til ting over langen. Litt mere glede på en måte.

Ja du får ta deg en tur til oss gode naboer snart. Funker bra hos naboen nå og hørt rykter om at det snart blir større duk hos han også😊👍

• Like
Reactions: Retep

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Holder fint med 1 hobby. Får bedre tid til den også. Har selv litt for mange😅.

Bygger og koser meg jeg. Nærmere lyd for hver dag. Mye igjen og mindre penger igjen enn jeg håpet også, men lyd snart. Garasjen i fjor spiste "hele" kino budsjettet siden den ble over dobbelt så dyr å bygge. Uansett er det jo bare gøy og få til ting over langen. Litt mere glede på en måte.

Ja du får ta deg en tur til oss gode naboer snart. Funker bra hos naboen nå og hørt rykter om at det snart blir større duk hos han også😊👍
Hmmm ja han har vel 40cm til gode eller noe slikt på hver side.. Det må jo utnyttes bedre....

Blir nok bra med ny kino tenker jeg. Er det veggen bak du har tatt bort?

16 Mar 2012
750
793
93
Hmmm ja han har vel 40cm til gode eller noe slikt på hver side.. Det må jo utnyttes bedre....

Blir nok bra med ny kino tenker jeg. Er det veggen bak du har tatt bort?
Ja han har definitivt plass til større.

Ja blir gøy det. Fikk jo lyden til å sitte ganske bra i forrige kino, men hadde ikke plass til det jeg hadde lyst på, så da ble det ny plan. Bygde ny garasje i fjor og fikk flyttet ut snekkerboden dit, så har slått sammen snekkerbod, bod og gangen der nede til et rom. Får god bredde og nok lengde til at jeg kan kose meg mye i fremtiden der. 442x553 mener jeg det ble. 70cm felle bakerst og planlagt SBA. Blir en enkel bass løsning i starten tror jeg, med noen billige 12" jeg har liggende. Testet litt forskjellige løsninger før jeg rev gamle rommet så har litt av vært 😅

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Ja han har definitivt plass til større.

Ja blir gøy det. Fikk jo lyden til å sitte ganske bra i forrige kino, men hadde ikke plass til det jeg hadde lyst på, så da ble det ny plan. Bygde ny garasje i fjor og fikk flyttet ut snekkerboden dit, så har slått sammen snekkerbod, bod og gangen der nede til et rom. Får god bredde og nok lengde til at jeg kan kose meg mye i fremtiden der. 442x553 mener jeg det ble. 70cm felle bakerst og planlagt SBA. Blir en enkel bass løsning i starten tror jeg, med noen billige 12" jeg har liggende. Testet litt forskjellige løsninger før jeg rev gamle rommet så har litt av vært 😅
Kult da blir kinoen vesentlig større ja.

Sitter å spiller natt musikk på pop anlegget.. Scorpions er sjeldent feil
IMG_20221107_234727.jpg

IMG_20221107_233743.jpg

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Kult! Scorpions hørte jeg mye på i oppveksten. Må ta og teste dem litt igjen 😊
Er gamle helter de. Har mye bra musikk synes jeg. Ellers så går det mye i Nightwish om dagen. Har fått tak i de 5 første platene nå på sort vinyl, så tenkte å selge unna de picture disk platene jeg har fra de. Selv om de hadde vert gøy å ha på veggen i ny bolig. Når det enn skulle skje. Har lagt de ut så får se hva som skjer med de.
IMG_20221108_120412.jpg
Spratt inn en mld om pakke på bro.. Slikt er alltid gøy. Nos dac nå. Og så jobbes det med å få en nr 2 platespiller fra Larvik og opp til meg. Blir kjekke dager fremover. Torsdag får jeg kanskje fjerna de metall pinnene som står ut av tommel og hand, så har mye å glede seg til fremover..

• Like

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
"Fean" da dukka en gammel drøm opp brukt på finn. Så ut med mine egne komponenter. Denne skal jeg prøve å få tak i.
Må også få tak i en god enkel fjernkontroll med sånn learning funksjon. Da jeg ikke finner koder til den ene fjernkontrollen. Noen som har tips om en som er enkel å sette opp?

• Like
16 Mar 2012
750
793
93
"Fean" da dukka en gammel drøm opp brukt på finn. Så ut med mine egne komponenter. Denne skal jeg prøve å få tak i.
Må også få tak i en god enkel fjernkontroll med sånn learning funksjon. Da jeg ikke finner koder til den ene fjernkontrollen. Noen som har tips om en som er enkel å sette opp?
Bare ordne da😅