Retep`s lytterom. Hva blir neste...?

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Kan jo ikke være uten vinyl i helgen. Så denne kameraten her fikk være med hjem.

IMG_20220107_175848.jpg

Aner INGENTING om den. Det fine er at den er ferdig montert på headshell. Det passer fint siden pølselabbene mine passer bedre til andre ting enn montering av slikt.

Ellers så fikk jeg beskjed om at nye spilleren er på vei. Sendt fra England. Så håper de bruker flyfrakt og ikke trøsykkel....

• Like
Reactions: Stian.V.H

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Har vertfall bestemt meg for at marantz 6200 platespilleren blir stående til jeg får den nye i hus. Så får jeg gjøre opp status da. Har råd til å beholde begge.
Har kun budsjett digitale kilder.. En cd spiller fra 1985 og en liten rimelig dac til pc. Er vinyl som er min go too kilde. Så har lagt mest kroner der.

• Like
Reactions: vegardxf and Danke

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Er mulig det kommer inn en høyere ende cd spiller igjen. En som også kan brukes til dac. Vi får se.. Ligger en flott marantz på finn. Men kjenner meg usikker på om jeg er klar for det steget.

• Like

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Ble ikke kjøpt denne gangen. Har bestemt meg for å betale vinyl riggen helt før noe annet skal inn. Så får klare meg med en spiller fra 1985 el noe rundt der. 😁

Fått kjøpt inn ny dac da og korreksjon enhet til streaming. Så må egentlig bare finne en streamer med optisk ut.

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Da har den nye platespilleren kommet og den har stått her en hel helg. Er vel muligens unødvendig å si, men fy søren den her ass..

IMG_20220115_174056.jpg

IMG_20220115_173811.jpg

IMG_20220115_233548.jpg

Nå er det her første up class soilleren jeg har eid. Men for en opptur. Driiiiiit fornøyd med all den havregryna jeg har spist, alle byturene jeg IKKE har tatt og kun skrapt sammen kroner.

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Gratulerer med en flott platespiller,den ser råbra ut. 🙂
Nå spiller den heldigvis sykt godt også. Så den har ikke bare looken med seg.

Har vert en dyr senhøst og vinter dette. Alt er faktisk kjøpt inn siden oktober. Vel RIAA har jeg hatt en stund. Men resten er nytt siden sent i september tidlig oktober.

Alanis Morrisette har laget en låt om det her...

• Like

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Er jaggu ikke mye trafikk her inne. Husker i "gamle dager" da det var fullt av liv her inne. Jeg satt like ofte her som på sentralen. Med ser jo at folk bruker FB mye mer. Gjør det selv, og det har sikkert noe med at man får raskere svar. Dog blir det ofte se samme spørsmålene igjen og igjen og igjen.

Hadde man brukt dette nettstedet mer så kunne man sikker ha unngått 80% av det folk lurer på. Rett og slett fordi der står her inne svart på hvitt. Det er ingen som legger ut gode guider ol på FB. De blir borte...

Men jeg får prøve å holde aktiviteten oppe her inne.

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Er jaggu ikke mye trafikk her inne. Husker i "gamle dager" da det var fullt av liv her inne. Jeg satt like ofte her som på sentralen. Med ser jo at folk bruker FB mye mer. Gjør det selv, og det har sikkert noe med at man får raskere svar. Dog blir det ofte se samme spørsmålene igjen og igjen og igjen.

Hadde man brukt dette nettstedet mer så kunne man sikker ha unngått 80% av det folk lurer på. Rett og slett fordi der står her inne svart på hvitt. Det er ingen som legger ut gode guider ol på FB. De blir borte...

Men jeg får prøve å holde aktiviteten oppe her inne.
Er iallefall bra liv i tråden din. Grattis med flott platespiller..

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Er iallefall bra liv i tråden din. Grattis med flott platespiller..
Takker så mye. Blir nok den siste på mange mange år. Tok litt i nå, slik som jeg gjorde med RIAA. Så får det holde. Må jo ha igjen kroner til plater også. Ikke noe nytt innkjøp før februar. Hifikonto er tom.

Hatt en skikkelig gøy dag. Har vert hos en kar med et meget godt anlegg. Men med bass problem. En ekkelt fjelltopp ved 70hz som farga lyden mye. Og en ved 24hz. Ved bruk av 2 subber og minidsp 2x4hd så fikk jeg temma 70hz bølgen med over 12 db og 24hz bølgen med 6db. Så nå låt det virkelig bra. Og bassen satt som et skudd. Og til rett tid. Mellomtone kom dermed mye bedre frem. Antisubb rett og slett.

31 Jan 2007
1.394
608
113
Her har det skjedd endel :) Jeg trodde du hadde flytta! men ser du bygger deg opp igjen, artig!

Må vel snart innom igjen merker jeg :)

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Den skiva DT venter på meg i platebutikken, får hente den imorgen. CD da men, forrige album var råbra, hører rykter om at denne er enda bedre.
Jeg liker vertfall den veldig godt. Blir faktisk bedre for hver runde. Fått hørt den nå el?? Hva er dommen??