Retep`s lytterom. Hva blir neste...?

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
Ny utsikt fra lytteposisjon. Ikke helt som i går. Men lyd det har eg. Og innimellom så er det faktisk det viktige. Så da starter ventinga

Vedlegg

• IMG_20210324_121545.jpg
    IMG_20210324_121545.jpg
    1,9 MB · Sett: 120

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
Da var det slutt på morroa. Nå blir det litt oppussing og så etterhvert flytting.

Har hatt mye gøy her oppe men håper at jeg kan få et ok rom på neste plass også.

Snipp snapp snute...

Vedlegg

• IMG_20210408_105155.jpg
    IMG_20210408_105155.jpg
    2,1 MB · Sett: 92

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
Ingen innlegg siden April ser jeg. Vel det skjer egentlig ingenting hos meg på utstyrsfronten. Og har liksom ikke noe hast med å komme meg videre. Er litt deilig følelse det også.

Har fått ny pickup til go' spilleren, den gamle Marantz 6200 platespilleren har fått vert på sørvice. Og jeg tester ut stativ høyttalere litt. Rett og slett fordi det nok er veien min fremover. Tviler på jeg får eget rom i ny bopel.

IMG_20210927_195846.jpg

IMG_20210926_185207.jpg

Den gamle traveren, hadde godt av en liten sørvice.

Ja har også fått meg platevasker. En kjekk sak fra Okki Nokki som heter One.
IMG_20210830_195823.jpg

Det å gå fra spinclean til Okki Nokki One var er kjempeløft. Digg å kunne vaske 1 enkelt plate, tørke den og så spille.

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
MYE har skjedd siden siste innlegg. Og jeg tar oppfordringen fra Bjørn Erik på FB og legger herved ut noen bilder og info om tingenes tilstand i hula.

Plutselig kom det hersens oppgraderings spøkelse på besøk og det må ha hatt med seg noen venner for plutselig sto det er nytt rack her, nye høyttalere, ny (brukt) forsterker en hel haug av nye kabler, ny platespiller er bestillt, akustikk tiltak var det også plass til. Alt det kom i november. Platespiller er på vei, så håper jeg har den i hus til bursdagen i feb..

Så der eneste jeg har igjen fra det gamle oppsettet er riaa trinnet. Den gamle Marantz platespilleren, den kommer nok for salg og subbene.

For første gang i min hifi karriere så har jeg brukt litt penger på rack. Solid Tech solo 6HT med 2 ekstra solo hyller.

IMG_20211124_142453.jpg
det måtte jo fylkes opp litt, og valget ble en Pathos Logos Mk2 med dac kort. Til denne har jeg kjøpt 4 sett med rør. Ett sett nyprodusert og 3 sett eldre brukte. Blant annet et sett Telefunken som visstnok skal være ekstremt gode. Dyre var de vertfall.

Høyttalere ble et par jeg har hatt før og som jeg egentlig ikke klarer meg uten, og ja jeg har prøvd.

IMG_20211124_142415.jpg

Ø Audio Icon selfølgelig

Kabler er fra Tellurium Black serien.

Har også handlet inn sikkert 100 plater siden forrige innlegg. Så corvid og det å gå hjemme har tatt hardt på lommeboken. 😁

Men gud så gøy det er

IMG_20211210_210653.jpg

IMG_20211210_142847.jpg

• Like
Reactions: Danke

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
Fremdeles er det mye plass ledig i racket. Ny platespiller kommer altså, men den til venstre er solgt. Men ny cd spiller / drivverk og en bedre dac kommer nok etterhvert, Blir nok et strømfilter også. Mye man har lysst på fremdeles!! 🤣

Godt nyttår alle sammen

• Like
Reactions: Danke

Retep

Svært aktiv
7 Feb 2005
3.630
516
113
Ullensaker
Ja det holdt liksom ikke helt med bruskasse lenger. 😁

Ja takk for det. Jeg er veldig glad i disse høyttalerene. Så de blir nok stående en stund.

Nå er jeg uten vinyl, PU på marantz snurra ble montert av i går. Den skal på den nye hoved spilleren. Når den kommer. Så må finne meg en billig mm PU. Evnt så vurderer jeg å selge marantz. Men kjenner jeg er veldig usikker på akkurat det.

Så mye spilleglede som den har. Men så spørst det jo hvor mye den blir brukt da, når den nye er på plass.

IMG_20220106_195803.jpg

• Like
Reactions: Danke and vegardxf

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.228
170
63
Ja det holdt liksom ikke helt med bruskasse lenger. 😁

Ja takk for det. Jeg er veldig glad i disse høyttalerene. Så de blir nok stående en stund.

Nå er jeg uten vinyl, PU på marantz snurra ble montert av i går. Den skal på den nye hoved spilleren. Når den kommer. Så må finne meg en billig mm PU. Evnt så vurderer jeg å selge marantz. Men kjenner jeg er veldig usikker på akkurat det.

Så mye spilleglede som den har. Men så spørst det jo hvor mye den blir brukt da, når den nye er på plass.

Vis vedlegget 244965
Den er så nydelig den Marantz at jeg tror det er kult med to LP snurrere om du har råd til å beholde den, med to forskjellige nåler.....

Rett og slett fordi to forskjellige spillere takler forskjellig musikk annerledes og bedre....

Jeg har jo bare budgett ok utstyr til CD og data. NAD Sony, iFI etc.

Men her også er det utrolig vinn vinn på å variere. Sony er varm men ok detalj dødsbra på rock og grunge, gamle mp3,

NAD er mer hifi vennlig og kresen på opptak og mer detaljert og oppløst.

Det er vinn vinn om du liker variert musikk....