Reparasjon av Adyton XP3

maggun

Medlem
3 Feb 2009
6
0
0
Har en Adyton XP3 som jeg har brukt som effektrinn til mitt stereoanlegg i gamle dager:) .
Lånte bort effektrinnet til en kompis ei stund men når jeg fikk den tilbake oppdaget jeg at den ene kanalen var blitt mye lavere i forhold til den andre.
Har hatt den på reparasjon på et serviceverktsted(Bodø) uten at det ble noe bedre.
Spørsmålet mitt er om at det finnes noen som er proffe på reparasjoner av adyton-forsterkere i dette landet?.

Vet ikke om det er verdt og få den reparert men det er noe nostalgisk over den :)

På forhånd takk!.

To.H

Medlem
31 Jan 2009
301
0
0
Etter hva jeg vet er vel Adyton norsk,kanskje Roar Malmin kan hjelpe deg

nik sinclair

Medlem
28 Sep 2010
6
0
0
maggun skrev:
Har en Adyton XP3 som jeg har brukt som effektrinn til mitt stereoanlegg i gamle dager:) .
Lånte bort effektrinnet til en kompis ei stund men når jeg fikk den tilbake oppdaget jeg at den ene kanalen var blitt mye lavere i forhold til den andre.
Har hatt den på reparasjon på et serviceverktsted(Bodø) uten at det ble noe bedre.
Spørsmålet mitt er om at det finnes noen som er proffe på reparasjoner av adyton-forsterkere i dette landet?.

Vet ikke om det er verdt og få den reparert men det er noe nostalgisk over den :)

På forhånd takk!.

Hi,.....Did you find an service engineer?.....if not then contact me:)

nik sinclair

Medlem
28 Sep 2010
6
0
0
Adyton Service

Hi Maggun,

I have worked extensively on the Adyton XP range,I was service manager with Lydrommet in the 90's and have recently returned to Norge :),
I'm curently audio service manager for Frontlite as.

In my opinion the XP3 is without doubt the best sounding amplifier I have EVER heard.
Having infinitly high Damping Factor is the main reason,basically it dominates the electrical and magneto/electro-mechanical circuit that comes after the output termimals giving rock solid control of the driver(s)....you could use bell wire (of sufficient size) and get as good a sound as Monster's et. al. best offerings.

I know Martin Hutton who was on the design team as well Rolf of Adyton (trondheim?) but that was a while back.

So ....as you can see I think it is well worth getting yours up to spec.

you can pm. me at niksinclair@gmail.com or nik@frontlite.no if you want to go further.
:)