Reklamefri AVforum for alle med "Problemløser" badge

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.530
334
83
46
www.avforum.no
Ettersom vi trenger inntektene fra reklame for alle som søker opp ting og tang uten å nødvendigvis legge igjen noe på forumet har vi nå fått laget et eget system som gir våre aktive brukere en reklamefri opplevelse her inne som takk for bidraget. Så lenge du har oppnådd "Problemløser" status slipper du nå reklame!

16 Mar 2012
1.018
1.177
113
Det er helt nydelig! Tidvis vanskelig og navigere med reklamen, så nå er det bare for folk å begynne skrive, så slipper dem reklamen 😂👍

• Like
Reactions: lygren

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.530
334
83
46
www.avforum.no
Skulle jo egentlig ha fått på plass dette for lenge siden, men bedre sent enn aldri! Tjener veldig lite på reklame uansett, men det dekker litt av serverdriften, så greit å ikke deaktivere det totalt.

24 Aug 2005
1.324
81
48
35
Bergen
Kjempe bra initiativ!

Veldig fin gulrot for å være med å bidra, får håpe dette kan være med å få litt folk tilbake!

• Like

LL

0
15 Jul 2003
8.213
30
48
Sandnes
Det er kjempebra at dere har prioritert å få på plass dette. Reklamene på den "nye" plattformen var overalt. For meg gjorde dette det helt uinteressant å besøke sidene i det hele tatt fordi det var kjempeforstyrrende å prøve å lese noe som helst.

Det er helt okay at det vises reklame til tilfeldige forbipasserende, men jeg vil anbefale dere å tone det litt ned for ikke å jage vekk nykommere.

Ang. økonomi så tror jeg personlig ikke det er rett å satse på at forumet skal betale seg selv gjennom reklame. Jeg tror det er et stort uforløst potensiale i det mer-salget som forumet kan generere til nettbutikken. Det er vanskelig å kvantifisere og måle, men dersom forumet hadde opprettholdt sin tidligere brukermasse og klart å rekruttere nye medlemmer så tror jeg det ville vært godt synlig på bunnlinjen til AVshop. Vi trenger et sånt miljø som forumet i Norge, for Facebook er ikke et godt alternativ.

For min del var AVforum en viktig del av livet helt fram til "kræsjen". Har savnet det siden. Å få fjernet reklamen er således den beste nyheten jeg har fått herfra på lenge. Takker!

einis

0
6 Jan 2004
16.162
14
38
var ikke klar over at det var reklame her engang, men har da brukt adblock i 10-15år :p

• Wow
24 Aug 2005
1.324
81
48
35
Bergen
Jeg prøver å engasjere meg litt her inne for å bidra. Kan jo håpe at andre kommer til etter hvert.
Veldig kjekt å se kjente navn som deg igjen fra "gamledager" tilbake på forumet. Jeg kom også tilbake for ikke så lenge siden i håp om at det var mulig å puste litt liv igjen her inne.
Savner også de gode gamle dager på midten av 2000-tallet, får håpe flere kjenner sin besøkelsestid og stikker innom :)

• Like
Reactions: lygren and Nemesis