RCA kabler til hjemmekino

6 Jul 2011
219
33
28
Hei!

Er på jakt etter gode, men rimelige RCA-kabler for bruk mellom effektforsterker(e) og receiver. Første gang jeg bruker effektforsterker, og derfor usikker på om det er noe spesielt man bør tenke på? Jeg trenger i første omgang 8 kabler, men mulig det fort blir 11. Er det like mye "snake-oil" i dette segmentet som der er med høyttalerkabler? Eller er det faktiske forskjeller her?

Har forstått at skjerming på kabelen er viktig. Ellers er det greit at kabelen er noe fleksibel, slik at det ikke går for mye plass bak komponentene mot vegg. Hvilken lengde kjører dere vanligvis på disse - når komponentene står over eller ved siden av hverandre?

Noen som har noen anbefalinger til aktuelle produkter?

23 Okt 2005
1.046
85
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Personlig kjøper jeg signalkabler for 300-500,- pr stk. De billigste er ofte så dårlig isolert de blir støy og signalet kan bli svakt alt etter lengde. Jeg kjøper de så korte som mulig mellom reciever og effekt, passelig ryddig og ikke noe støy her. Har noen hvite kabler fra argon her
Angående snake oil er de i mine øyne en del tull i de øverste prissjiktet, men de er nok en diskusjon vi ikke trenger å ta igjen 😉

6 Jul 2011
219
33
28
Personlig kjøper jeg signalkabler for 300-500,- pr stk. De billigste er ofte så dårlig isolert de blir støy og signalet kan bli svakt alt etter lengde. Jeg kjøper de så korte som mulig mellom reciever og effekt, passelig ryddig og ikke noe støy her. Har noen hvite kabler fra argon her
Angående snake oil er de i mine øyne en del tull i de øverste prissjiktet, men de er nok en diskusjon vi ikke trenger å ta igjen 😉
Ok, flott. Det var noe i den prisklassen jeg tenkte selv. Har sett på Bluejeanscable, men usikker da disse virker å være noe stive, samt med noe lange plugger som hindrer komponentene å står for nær vegg. Finnes nok ellers mange aktuelle, så greit med tips:)

Tenkte for øvrig ikke stikke hånden i det vepsebolet som gjelder kablero_O Trenger bare noe som funker:)

• Like
Reactions: vegardxf

Danke

0
4 Aug 2007
12.341
197
63
Ok, flott. Det var noe i den prisklassen jeg tenkte selv. Har sett på Bluejeanscable, men usikker da disse virker å være noe stive, samt med noe lange plugger som hindrer komponentene å står for nær vegg. Finnes nok ellers mange aktuelle, så greit med tips:)

Tenkte for øvrig ikke stikke hånden i det vepsebolet som gjelder kablero_O Trenger bare noe som funker:)
Jeg er fornøyd med Supra og Audioquest, regner med at du skal ha kort lengde, og da er disse i ca 300 +-

Audioquest Evergreen på Amazon, Xtz Fra surround og Supra Dual på Kjell er alle ca i den prisklassen du nevner og skjermede, Blue jeans er helt ok også, men sikkert lenge ventetid nå i Corona....
Pluggene på Bluejeans er veldig lange, det kan kanskje være ulempe, og Evergreen er samlet i en strømpe, det betyr avstand mellom kontaktene kan ikke være over ca 5cm.

Qed Performance RCA er også i den prisklassen. Jeg er veldig fornøyd med de.

Jeg bruker Argon Black IN1 RCA rhodium til effekten men den er ute av produksjon...

Eneste merke jeg ikke har prøvd av de nevnt er Bluejeans.

Jeg synes ikke de nevnte er dyre, de er bra bygd og du får kvalitet for pengene...

Sist redigert: