Er på messe i USA igjen, denne gangen i Denver, Colorado. Walter Fortmuller, aka ZenZaru.com, en kjent "kinoplanlegger" fra Sveits har planlagt det hele.
Vi stiller med den nyeste varianten av DreamScreens lerretsduker, UltraWeave Studio X1. Denne nye versjonen er en videreutvikling av v6, men har høyere densitet i første- og andrelaget, så gain er høyere, 0.85 vs. ca. 0.8 på v6. Lerretet fremstår også som enda mer "solid", altså det emulerer en tett lerretsduk i enda større grad enn tidligere med de fordeler dette medfører bildemessig.
Alcons stiller med et 11.x.6-oppsett, der det benyttes 4x 18" subwoofere foran og 4x bak i et såkalt DBA, Double Bass Array, oppsett. Trinnov stiller med sin prosessor samt sitt nye "Waveforming" konsept / system, som er en mer raffinert utgave av DBA, der de ved bruk av noen spesielle algoritmer finner og tuner rommet i bass-domenet på en helt ny og revolusjonerende måte. Resultatet er en ekstremt jevn frekvensrespons over hele rommet i bassdomenet. Systemet ble kalibrert i går, så snart får vi se måledata og lytte til resultatet, poster mer om det senere.
På videosiden benyttes en Absolute Ultimate AV versjon av Christies Griffyn. Forskjellen fra en standard Griffyn er at de ved tuning av diverse parametre øker kontrasten fra rundt 3-4000:1 til rundt 10.000:1. Dette er en ekte RGB laser projektor med 15.000 lumen og 3-chips native 4K, og vi har allerede sett hvordan den fungerer svært bra, spesielt i kombinasjon da med DreamScreen UltraWeave-lerretet som har en veldig matt overflate og dermed gjør det bitte lille av laser-speckle helt usynlig.

Her er frontrekka (og lerretet under montering), 4x 18" subber, og Alcons CRMS MK2 LCR.



Den nye Studio X1-duken har en ekstremt tight overflate, og er likevel en av markedets mest akustisk transparente lerretsløsninger


Christie Griffyn Absolute Ultimate AV versjon

Hjemmesnekret stand utenfor rommet for plasseringe av projektoren via et "porthull"

Trinnov-gjengen i gang med kalibrering av systemet
Vi stiller med den nyeste varianten av DreamScreens lerretsduker, UltraWeave Studio X1. Denne nye versjonen er en videreutvikling av v6, men har høyere densitet i første- og andrelaget, så gain er høyere, 0.85 vs. ca. 0.8 på v6. Lerretet fremstår også som enda mer "solid", altså det emulerer en tett lerretsduk i enda større grad enn tidligere med de fordeler dette medfører bildemessig.
Alcons stiller med et 11.x.6-oppsett, der det benyttes 4x 18" subwoofere foran og 4x bak i et såkalt DBA, Double Bass Array, oppsett. Trinnov stiller med sin prosessor samt sitt nye "Waveforming" konsept / system, som er en mer raffinert utgave av DBA, der de ved bruk av noen spesielle algoritmer finner og tuner rommet i bass-domenet på en helt ny og revolusjonerende måte. Resultatet er en ekstremt jevn frekvensrespons over hele rommet i bassdomenet. Systemet ble kalibrert i går, så snart får vi se måledata og lytte til resultatet, poster mer om det senere.
På videosiden benyttes en Absolute Ultimate AV versjon av Christies Griffyn. Forskjellen fra en standard Griffyn er at de ved tuning av diverse parametre øker kontrasten fra rundt 3-4000:1 til rundt 10.000:1. Dette er en ekte RGB laser projektor med 15.000 lumen og 3-chips native 4K, og vi har allerede sett hvordan den fungerer svært bra, spesielt i kombinasjon da med DreamScreen UltraWeave-lerretet som har en veldig matt overflate og dermed gjør det bitte lille av laser-speckle helt usynlig.

Her er frontrekka (og lerretet under montering), 4x 18" subber, og Alcons CRMS MK2 LCR.



Den nye Studio X1-duken har en ekstremt tight overflate, og er likevel en av markedets mest akustisk transparente lerretsløsninger


Christie Griffyn Absolute Ultimate AV versjon

Hjemmesnekret stand utenfor rommet for plasseringe av projektoren via et "porthull"

Trinnov-gjengen i gang med kalibrering av systemet