Pylon sine venner

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
572
113
Ullensaker
Må jo få en tråd for Pylon her.
Meget gode og prisgunstige høyttalere som er svært lette å like.

Her fra mitt rom.
240544
240545
240546
240547

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
572
113
Ullensaker
Igår var det en fantastisk dag i kinoens verden.. Og idag håper jeg på det samme. Ble en lengre tur i Arendal sound kinoen til Johnny og til Christian.. Med grilling etter at de fleste hadde gått hjem..
Idag går turen til Avshop for å få oppleve de ulike kinoene der. Er skikkelig spent på hva de systemene kan få til, da Johnny og Cristian sine er skikkelig skikkelig gode. Solgte jo min kino før jul 2018 og jeg kjenner det kriblet litt i å komme igang igjen. Men får se litt til høsten.. Nå blir det ikke noe særlig mere sprell. Mulig en subb skal inn, men tror nok det er det eneste.

Fått koblet til prosjektor og inn med et brukt motorisert tab tension lerret. Slikt at man får sett litt konserter ol. Har savnet det de mnd jeg har vert ulten lerretet.

• Like
Reactions: Stian.V.H
20 Jun 2009
1.177
36
48
Melder meg inn her med mine Pylon diamond 28 som kom i hus i dag. :)
Oppgraderte fra Dynavoice df6 som hadde vært stående trofast i stuen i ca 7år.
Likte lyden av Pylon høyttalerne umiddelbart fra første låt når jeg satte på en CD jeg var kjent med for å teste de for første gang. :)

IMG_20190823_185436.jpg

20 Jun 2009
1.177
36
48
Mange takk! :)
Er kjempefornøyd med det jeg har hørt av dem i dag,mange timer i strekk nå,2 Marcus Miller bass jazz konserter på rad samt mye mer. :)
Forsterker er en Pioneer 922 reciever med ca 2x100watt,kilder er en gammel Marantz CD 5000,Chromecast audio som er koblet med spdif optisk inn i reciever med Tidal HiFi,Nikko ND350 kassettspiller,Numark TT Usb platespiller med Audio Technica AT95E pickup,samt en Panasonic BD80 for konserter på BD,og en PC koblet til via HDMI for å få MQA på Tidal ,Youtube streaming etc.
Oppgraderte HT først,resten får komme etterhvert.

• Like
Reactions: Retep
20 Jun 2009
1.177
36
48
Har nå fått brukt mine Pylon i noen måneder og har fått dannet meg et godt bilde av dem.
Diskanten i Pylon mot Dynavoice df6 har litt mer energi fra 10khz og opp,noe jeg likte svært godt,snakker om litt ca 1-1.5dB mer så de målte flatere enn Dynavoicene gjorde i REW med Umik helt i øvre diskantområde.
Bassen i Pylon har en mye bedre transientrespons,snert enn i Dynavoicene,ingen "kasselyd" fra Pylon ved pådrag på kontrabass.
Bassen går dypt i Diamond 28 med kontrol og mellomtonen samspiller meget bra med diskanten på xover,Dynavoicene merket man øvre mellomtone og diskant overgangen litt lett på.
Pylon er lett å drive,med min Pioneer reciever ca.2x100watt @ 8ohm reciever med aktiv sub xover 80Hz er recieveren såvidt lunken selv med lydnivå rett over 90dB flere timer i strekk.
Vil si at Diamond 28 trenger en god del plass rundt seg,mine er 100cm fra frontvegg målt fra frontbaffelen og venstre ht er 75cm fra sin nærmeste sidevegg,den høyre ht har ca 2.5m til sin nærmeste sidevegg.
Bassen er dyp og de spiller stort og kraftig til og være 2x6.5" i hver.
Diskanten er detaljert uten å bli slitsom selv når man nærmer seg 95-100dB.
Finishen på de er meget bra med lekker trefiner med sømløse skjøter.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Retep
20 Jun 2009
1.177
36
48
Ja de er fine i finishen,måtte ha noe annet enn svarte høyttalere når jeg skulle oppgradere,angrer absolutt ikke,de glir rett inn i stua hvor det er mye trefargede ting.:)

• Like
Reactions: PINK FLOYD DSOTM
9 Jun 2019
483
58
28
Hadde jeg hadd plass så kanskje jeg skulle ha prøvd Pylon. Helt ukjent merke for meg til jeg fant Mala Audio selger de, hvis jeg ikke tar helt feil. Hvordan er lyden? Litt på varme siden, eller analytisk? Mye artige tråder her på av forum. Fint forum for som holder på denne fine, men gale hobbyen😉🤣. Noen som vet hvilke Spikes som er på bildet til Retep? De så blod fett ut.

20 Jun 2009
1.177
36
48
De er ikke analytiske,heller mer nøytral og litt varm.
Spiller bra selv på dårlige innspillinger.

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
572
113
Ullensaker
Jeg vet hvilke spikes, er egentlige ikke spikes, som var på mine... :)

Pylon sine serier varierer mye lydmessig. Diamond serien er noe varmere i lyden en Emerald. Som er strammere og enda bedre diskant. Nå kommer også en ny serie Jasper som vi er veldig spente på.

Pylon er et merke som skal taes med i vurderingen ved nykjøp i sin prisklasse. Veldig mye for pengene, lette å få til og lette å like. Emerald har den beste lyden og jobber man litt med denne, så blir den svært svært god.. Skal man spille mye pop og rock så vil kanskje Diamond vere det beste valget. Da man får enda mere bunn med de.

• Like
Reactions: Stian.V.H
20 Jun 2009
1.177
36
48
IMG_20211004_200336.jpg

Stemningsbilde med Pylon Diamond 28.
Stua e snudd 90grader siden siste bilde her for å få lik avstand til sidevegger samt at begge HT skulle måle og høres lik ut uten subbene.
Har kjøpt 2 Klipsch r112sw subber,Sony str dn1080 reciever,så måtte 3 subber til for å få ganske så jevn frekvensrespons (2 foran og en bak),deler på 90Hz og klarer ikke lokalisere subben bak.
Har tettet bassportene på Diamond 28 med ullsokker for å få mindre trøbbel med sbir,synes også bassen fra de ble bittelitt strammere når portene ble tettet.