Pusser opp rom til spill/data rom

Helge

0
15 Jan 2003
895
2
18
Har et rom på 3*3 meter som jeg er i gang med å pusse opp og som skal være et spill og data rom. Her skal jeg ha en datamaskin koblet i nettverk,
Playstation 2 og Xbox koblet til en 32" TV. Kommer til å ha en eller annen surroundforsterker og høyttalere også.

Skal ha skjult kabling og her er vi ved kjernen av det jeg lurer på.
Trekker rør til lys, strøm, antenne, nettverk (bredbånd), og 5 høyttalere. Er det andre ting jeg burde trekke rør til?

Hva har jeg glemt?

roffe

0
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Helge skrev:
Har et rom på 3*3 meter som jeg er i gang med å pusse opp og som skal være et spill og data rom. Her skal jeg ha en datamaskin koblet i nettverk,
Playstation 2 og Xbox koblet til en 32" TV. Kommer til å ha en eller annen surroundforsterker og høyttalere også.

Skal ha skjult kabling og her er vi ved kjernen av det jeg lurer på.
Trekker rør til lys, strøm, antenne, nettverk (bredbånd), og 5 høyttalere. Er det andre ting jeg burde trekke rør til?

Hva har jeg glemt?
Jah... Hvis du skal ha aktiv subwoofer må du ha både strøm og signalkabel til den. Hvis du skal utvide med prosjektor en gang, trenger du romslige rør til bildekabelen, samt strøm til denne også.

Helge

0
15 Jan 2003
895
2
18
Bra tips Roffe. :D

Blir ikke aktuellt med prosjektor der i denne omgang men man vet jo aldri. Når man først baler med det så kan man like godt kable til dette også.

Zulu

0
2 Jan 2003
2.681
0
0
Hva har jeg glemt?

Du burde trekke rør til kabel for rumperister. Selv om du ikke skulle ha planer om noen rumperister så er det greit å ha muligheten til det.

vg

0
22 Okt 2003
283
0
0
Jeg ville nok ha lagt et par-tre rør ekstra, når en først driver på. Liten kostnad under byggeprossessen, men du verden så irriterende og dyrt det kan bli senere når en finner ut at det var akkurat en for lite

Zamot

0
27 Mar 2003
2.508
0
36
Med tanke på fremtiden ville jeg også lagt rør til et par ekstra høyttalere bak (7.1). Gjerne helt øverst i taket.
Og nok stikkontakter over alt, men gjerne noen ekstra der ustyret står samlet. Og ha de fleste på en en kurs med bryter. På den måten kan ban bare slå av en bryter, så slår alt i rommet seg av. Brannsikkert og strømsparende :)

Helge

0
15 Jan 2003
895
2
18
Takk for tips alle sammen. :)

Kom på en sak selv. :idea: Bør kable til seriekoblet røykvarsler.