I det siste har det vært problemer med en del nettlesere og "Nye innlegg" / "Dagens innlegg".
Problemet skyldes at når man gjør et søk (som "Nye innlegg" egentlig er) så blir søkeresultatet lagret på serveren i en time. Hvis man forsøker å laste inn det samme søkeresultatet etter at det har gått en time vil man få en feilmelding. Vanligvis skal det holde å trykke på linken på nytt slik at et nytt søk blir utført, men hos noen blir det gamle søket hengende igjen slik at man ikke får sett de siste innleggene.
Feilmeldingen man får er
"Beklager - ingen treff. Vennligst prøv med andre kriterier."
Hvis du har problemer med dette kan du forsøke følgende:
Det er viktig at du både tømmer cachen og klikker på linken på nytt, ikke bare laster siden på nytt (f.eks med F5-knappen eller "Last inn side på nytt"). Du trenger ikke slette historikk, lagrede passord, cookies osv.
Dette skal du bare behøve å gjøre en gang i hver nettleser du har problemer med. Men husk alltid å klikke på linken på nytt når du skal lese de siste innleggene, ikke bare oppdater siden.
Hvis dette ikke fungerer kan du poste navn på operativsystem, navn og versjon på nettleseren du bruker og URLen til siden du hadde åpen i denne tråden, så skal jeg se om jeg klarer å finne ut hva som forårsaker problemet.
Det vi trenger er altså
Takker for hjelp med dette - så håper jeg vi snart får løst problemet!
Problemet skyldes at når man gjør et søk (som "Nye innlegg" egentlig er) så blir søkeresultatet lagret på serveren i en time. Hvis man forsøker å laste inn det samme søkeresultatet etter at det har gått en time vil man få en feilmelding. Vanligvis skal det holde å trykke på linken på nytt slik at et nytt søk blir utført, men hos noen blir det gamle søket hengende igjen slik at man ikke får sett de siste innleggene.
Feilmeldingen man får er
"Beklager - ingen treff. Vennligst prøv med andre kriterier."
Hvis du har problemer med dette kan du forsøke følgende:
- Logg ut
- Slett alle midlertidige filer (cache) i nettleseren.
- Logg inn og trykk på linken (f.eks "Nye innlegg") på nytt.
Det er viktig at du både tømmer cachen og klikker på linken på nytt, ikke bare laster siden på nytt (f.eks med F5-knappen eller "Last inn side på nytt"). Du trenger ikke slette historikk, lagrede passord, cookies osv.
Dette skal du bare behøve å gjøre en gang i hver nettleser du har problemer med. Men husk alltid å klikke på linken på nytt når du skal lese de siste innleggene, ikke bare oppdater siden.
Hvis dette ikke fungerer kan du poste navn på operativsystem, navn og versjon på nettleseren du bruker og URLen til siden du hadde åpen i denne tråden, så skal jeg se om jeg klarer å finne ut hva som forårsaker problemet.
Det vi trenger er altså
- Navn på operativsystem (f.eks Windows 7 eller OS X 10.7)
- Navn og versjon av nettleser (f.eks Safari versjon 5.1.2). For å finne versjonsnummeret går du som regel på "Hjelp" og "Om...", men dette kan variere fra nettleser til nettleser. Det er noen eldre eksempler her.
- URL du var på da feilmeldingen kom. Denne kan du kopiere fra adressefeltet i nettleseren når du er på siden med feilmeldingen.
Takker for hjelp med dette - så håper jeg vi snart får løst problemet!