Problemer med "Nye innlegg"

mag1

Tidligere Admin
11 Des 2002
1.884
0
0
www.skjegstad.com
I det siste har det vært problemer med en del nettlesere og "Nye innlegg" / "Dagens innlegg".

Problemet skyldes at når man gjør et søk (som "Nye innlegg" egentlig er) så blir søkeresultatet lagret på serveren i en time. Hvis man forsøker å laste inn det samme søkeresultatet etter at det har gått en time vil man få en feilmelding. Vanligvis skal det holde å trykke på linken på nytt slik at et nytt søk blir utført, men hos noen blir det gamle søket hengende igjen slik at man ikke får sett de siste innleggene.

Feilmeldingen man får er

"Beklager - ingen treff. Vennligst prøv med andre kriterier."

Hvis du har problemer med dette kan du forsøke følgende:

1. Logg ut
  2. Slett alle midlertidige filer (cache) i nettleseren.
  3. Logg inn og trykk på linken (f.eks "Nye innlegg") på nytt.

Det er viktig at du både tømmer cachen og klikker på linken på nytt, ikke bare laster siden på nytt (f.eks med F5-knappen eller "Last inn side på nytt"). Du trenger ikke slette historikk, lagrede passord, cookies osv.

Dette skal du bare behøve å gjøre en gang i hver nettleser du har problemer med. Men husk alltid å klikke på linken på nytt når du skal lese de siste innleggene, ikke bare oppdater siden.

Hvis dette ikke fungerer kan du poste navn på operativsystem, navn og versjon på nettleseren du bruker og URLen til siden du hadde åpen i denne tråden, så skal jeg se om jeg klarer å finne ut hva som forårsaker problemet.

Det vi trenger er altså
  1. Navn på operativsystem (f.eks Windows 7 eller OS X 10.7)
  2. Navn og versjon av nettleser (f.eks Safari versjon 5.1.2). For å finne versjonsnummeret går du som regel på "Hjelp" og "Om...", men dette kan variere fra nettleser til nettleser. Det er noen eldre eksempler her.
  3. URL du var på da feilmeldingen kom. Denne kan du kopiere fra adressefeltet i nettleseren når du er på siden med feilmeldingen.

Takker for hjelp med dette - så håper jeg vi snart får løst problemet!

RS232

0
26 Sep 2011
1.362
0
0
Har hatt litt problemer med dette, ja. Skal prøve "oppskriften" neste gang det oppstår.

3 Feb 2003
4.762
0
36
Problemer med ipad 2 siste ios utgave. Funket fint før jul så lenge en var logget på. Er på andre forum og aldri opplevd samme problem der. Gjør at avforum får vesentlig midre trafikk fra meg...

25 Okt 2009
15.745
1
36
Jeg har IKKE problemer etter du fikset det. Hadde problemer tidligere med opera og firefox, men ikke nå lengre. All good.

mag1

Tidligere Admin
11 Des 2002
1.884
0
0
www.skjegstad.com
Henning skrev:
Problemer med ipad 2 siste ios utgave

Stemmer det da at du har iPad2 med iOS 5.0.1 (9A405) og Safari og at du har forsøkt å tømme cache og logge ut uten at det hjalp?

Du kan sjekke versjon under Innstillinger -> Generelt -> Om. Cache kan tømmes under Innstillinger -> Safari -> Slett informasjonskapsler og data.

mag1

Tidligere Admin
11 Des 2002
1.884
0
0
www.skjegstad.com
Ostemannen skrev:
Jeg har IKKE problemer etter du fikset det. Hadde problemer tidligere med opera og firefox, men ikke nå lengre. All good.

Det er bra! :)

Hvilken versjon av Opera og Firefox har du? Bruker du Windows?

25 Okt 2009
15.745
1
36
mag skrev:
Det er bra! :)

Hvilken versjon av Opera og Firefox har du? Bruker du Windows?

Opera:
Versjon
11.60
Versjonssteg
1185

Firefox:
9.0.1

Plattform
Win32
System
Windows XP

3 Feb 2003
4.762
0
36
mag skrev:
Stemmer det da at du har iPad2 med iOS 5.0.1 (9A405) og Safari og at du har forsøkt å tømme cache og logge ut uten at det hjalp?

Du kan sjekke versjon under Innstillinger -> Generelt -> Om. Cache kan tømmes under Innstillinger -> Safari -> Slett informasjonskapsler og data.

Har ikke tømt noe, men nå virker det greit igjen!

23 Feb 2009
5.226
0
36
Stavanger
Ostemannen skrev:

Samme her. "All good". Gjelder både win7 (IE), iPad og iPhone.

tols1

0
2 Jan 2006
16.663
1
0
Fungerer på iPad 1 med Safari her også etter oppskriften til mag. Litt mer fornøyd nå :)

24 Jun 2010
14.737
6
38
Mulig feil tråd, men dog:
Om man er logget inn og velger AVstart og så en tråd, hvorfor kommer man da ikke til siste innlegg i tråden?

Det gjør man jo om man velger AVforum og så en tråd......

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Angående siste oppdaterte tråder - trykke man på en av trådene på forsiden så åpnes den i en ny fane, mulig å få skrudd av dette?

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Nå er vi i ferd med å bytte hele plattformen til ny (vi går fra vBulletin til XenForo), så inntil videre vil vi ikke gjøre noe med dagens "revisjon"... :) Takker uansett for innspill!