Problemer med Epson EH-TW9100

8 Aug 2012
490
0
16
Hei. Har en Epson EH-TW9100 som har begynt å trøble litt. Når jeg skrur den på så skrur den seg på, men det kommer ikke noe bilde opp. Får ikke noe feilmeldinger i form av dioder som blinker. Den ser ut til å funke sånn som den skal. Hvis jeg ser inn i linsen så er det noe lys, men ikke mye. Jeg får skrudd den av med å trykke 2 ganger på power knappen som vanlig.

Etter å ha skrudd den av og på noen ganger så kommer den på som vanlig og funker glimrende. Men dette er veldig trøttende da den bruker noe tid på å skru seg på og av. i Går så måtte den av og på 2 ganger før den kom. Men denne gangen så ble plutselig bildet helt svart etter ca 10 min med film.

Lampa er kun brukt rett under 800 timer, så skulle ikke tro denne kunne skape disse problemene???

Jeg har hatt den inne på service en gang tidligere, da en garantisak. Da ville den ikke skru seg på i det hele tatt. DA blinket den ene dioden rødt.

Noen som har noen tips til hva dette kan være?

Gorm

0
13 Des 2002
40.114
102
63
55
Jessheim
Ta kontakt med Epson support. TW9100 er vel fortsatt innunder 5-års reklamasjonsretten?

8 Aug 2012
490
0
16
Jeg har tatt kontakt med de. De svarer overraskende fort på henvendelsene.

Den ble kjøpt 14.03.13, så den er 5 år om en drøy uke! :) Får håpe de stiller seg bak 5 års reklamasjon. Tviler på jeg får så mye hjelp der jeg kjøpte prosjektoren.

Pondus

0
22 Sep 2004
429
0
16
På den skolen jeg gikk på så blei 13+5=18, så da burde du jo ha 1 år igjen da, å ikke en uke.
Men mulig skolen min tar veldig feil da....

4 Des 2003
10.246
2
38
Jo, men den gang du gikk på skolen Pondus var det sort/hvitt tv, det var før Brexit og før Trump var president.
På grunn av oljekrisen og etterdønninger fra finanskrisen, så er i nye skolen 5 år nå regnet som 1461 dager. Og da er de generøs og gir den 1 dagen som skuddåret tilfører.

Pondus

0
22 Sep 2004
429
0
16
Tor, det var ikke TV da jeg gikk på skolen. Det var da man måtte over bekken for å hente vann, etter å ha hugget hull i isen, dette var jo under istiden som du skjønner.
Vil tru mye på skolen har forandret seg siden da, inkludert matte.

8 Aug 2012
490
0
16
Ahahahaha!

Aner ikke hvordan jeg har fått det til å bli 5 år!

Men uansett så er garantitiden fra Epson på 36 måneder. Å reklamasjon går vel mot butikk og ikke leverandør. Men vi får se hva de svarer.

Ingen som har noen ide om hva som faktisk kan være galt?

Gorm

0
13 Des 2002
40.114
102
63
55
Jessheim
Det er Epson som står ansvarlig for reklamasjonsperioden (5år), så lenge de selv er representert - og selger sine produkter i Norge.

8 Aug 2012
490
0
16
Samme prosjektor men med ny feil.

Fikk fikset den på garanti da jeg hadde problemer med den tidligere. Nå vil ikke projektor skru seg på lenger. Se link til video lenger nede. Epson kan ikke hjelpe meg lenger. Prøvde å bytte pære men samme feil.

Noen som kan ha noen tips til hva som er galt? Finnes det eventuelt noen rundt Stavanger som kan se på disse? Synes det blir for galt å kaste den da jeg er veldig fornøyd med den.