Problemer med brumming.

EirikT

0
25 Jan 2015
42
0
6
Da kom tiden hvor min gamle Pioneer VSX-AX4 sa takk for seg og en ny Denon AVC-X4700H er kommet i hus. Jeg har et oppsett med to brokoblede NAD C275 som driver hver sin fronhøytaler. Disse har starter opp ved hjelp av triggerkabler og har fungert utmerket i mange år. Men med Denon koblet til blir det masse brumming, jeg prøvde en separat jordledning og den verste støyen forsvant, men ikke alt. Hi-Fi Klubben mener jeg bør prøver signalfilter og/eller strømfilter, men når jeg starter forsterkerne manuelt er det helt støyfritt, støyen kommer kun når triggerkablene kobles til. Har lite lyst til å kjøpe disse filtrene da de er forholdsvis dyre, hadde jeg visst at de vil hjelpe hadde det ikke vært noe problem. Noen gode tips her?

Sist redigert:

hårek

0
26 Mai 2003
3.457
8
38
Høres jo ut som jordsløyfe. Google på 'trigger cable ground loop', det viser en del diskusjoner.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Hvorfor må man ha en trigger på hjemmekino? Holder det ikke med en universalkontroll eller en CEC funksjon???
Trodde trigger bare var relevant på en analog typ stereo uten fancy kontroll eller utstyr, men der ville jeg også brukt mobilen eller universalkontroll. Edit bare spør for å være grei, og fordi jeg synes det er mer praktisk uten triggere i hjemmekino....

Til en stereorigg blir det noe annet, men mye iallefall relativt nyere ting kan lett styres med mobil eller auto on kontroll...

EirikT

0
25 Jan 2015
42
0
6
Hvorfor må man ha en trigger på hjemmekino? Holder det ikke med en universalkontroll eller en CEC funksjon???
Trodde trigger bare var relevant på en analog typ stereo uten fancy kontroll eller utstyr, men der ville jeg også brukt mobilen eller universalkontroll. Edit bare spør for å være grei, og fordi jeg synes det er mer praktisk uten triggere i hjemmekino....

Til en stereorigg blir det noe annet, men mye iallefall relativt nyere ting kan lett styres med mobil eller auto on kontroll...
NAD C275 er en enkel og ukomplisert effektforsterker som bare gjør det den får beskjed om, altså å forsterke pre out signalene fra, i dette tilfelle, en suroundreciever. Kunne brukt automatisk påslag gjennom signalkablene, hadde det ikke vært for at lydnivået må være veldig høyt for at effektforsterkeren skal holde seg påslått. Dette er lite passende til vanlig TV/Radiobruk.

EirikT

0
25 Jan 2015
42
0
6
Høres jo ut som jordsløyfe. Google på 'trigger cable ground loop', det viser en del diskusjoner.
Har bestilt et rimeligere galvanisk skille enn det Hi-Fi Klubben foreslo. Det har samme specs, men kablene ser tynnere ut på bildet.