Problemer med brukt Abrahamsen V2.0

jozho

0
25 Mai 2005
4.294
2
38
Hei! Takk for sist (11 år siden sist post :D)

Har kjøpt meg en brukt Abrahamsen V2.0 forsterker.
Når det spilles friskt rundt 50 +/- på volumet kutter den etter kort tid.

Har ikke bruker på hifi-sentralen, men der er det en tråd med tilsvarende problemstilling: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/abrahamsen-v2-kutter-lyden.90628/

Post #1 og #33 som er relevant, viser til samme problem, og løsningen er knyttet til en PM modul (?) i beskyttelseskretsen. Men hvor henvender man seg nå som både firma og mannen (RIP) er borte?

Spørsmålet mitt er da: Er det noen som kjenner til en plass å henvende seg, eller noen som har kunnskap om hvordan man fikser problemet?

På forhånd takk.

hårek

0
26 Mai 2003
3.466
9
38
Kan det være for høy temperatur?
Når det spilles friskt rundt 50 +/- på volumet kutter den etter kort tid.
Kan det være at den slår ut pga høy temperatur? Ville prøvd å bruke en vifte for å se om det gjør forskjell.

jozho

0
25 Mai 2005
4.294
2
38
Kan det være for høy temperatur?

Kan det være at den slår ut pga høy temperatur? Ville prøvd å bruke en vifte for å se om det gjør forskjell.
Det kan være mye rart.

Nå ble den sendt til Elektronikk-Service i Mosjøen. Så får vi se :)

LL

0
15 Jul 2003
8.213
30
48
Sandnes
En god elektro reparatør bør kunne finne og reparere feilen, særlig hvis det er beskrevet hva som er feil et annet sted. Ellers ville jeg sjekket med dem som hadde service på Abrahamsen. De som kan reparere EC klarer nok også å finne ut av dette. Tipper den er ganske lik EC i konstruksjon innvendig. Innlegget her er mest for andre siden du allerede har sendt den inn...