Popcorn salt/tilbehør/utstyr osv

30 Mai 2006
186
0
0
svennand skrev:
der var de gitt=)

Var faktisk i kontakt med Kernel i USA! De reklamerte med 5bokser til $19.90 INKLUDERT FRAKT!!! Så jeg bestilte... fylte ut at det skulle sendes til Norge.... betalte... og ventet..... også fikk jeg en epost :)
Nei det tilbudet var kun for USA osv :) Diskuterte lenge med de også måtte de faktisk gi tapt :) så de sendte det til meg gratis :) hehehe...

Men poenget var at: Jeg tipset dem om at dette var en ting som de burde selge i Norge! Så det kan faktisk hende at de tok tipset mitt. Siden det aldri har vært her før... og tilfeldigvis er her nå. Dette var vel ca et år siden eller noe sånt :)

uGn

0
11 Sep 2003
3.538
0
36
Halden
Pga. denne tråden måtte jeg ta fram noen popcorn-maskiner jeg hadde i skapet og poppe litt igjen :)
Noen flere sider hvor de selger bra popcornting? Olje, salt og slikt tilbehør. Uten at det koster flesk å sende det..?

19 Feb 2007
33
0
6
Jeg har endelig fått bestillt popcorn krydder fra film kick. Problemet (eller utfordringen) er å få det deilige krydderet til å feste seg på popcornet når jeg bruker popcorn maskinen min.

Noen som vet hvor man får kjøpt Popcorn Spritzer her i norge?

Eller finnes det noe tilsvarende produkt som hjelper krydderet til å feste seg på "air popped popcorn"? Håper på mange gode tips her nå.

25 Sep 2008
1.135
0
16
Hei,
Kan rekomendere Mills (eller andre sitt) kokosfett i steden for olje. Gir den riktige smaken. Finnes vel i kjøledisken i nesten alle daglivarebutikker i Norge, i alle fall fra nå og frem til jule (brukes jo også i delfia kaker, iskonfekt etc). Billig er det også.

Mvh
Peter

9 Nov 2003
5.530
0
36
Da står det på handlelista til imorgen :)

Men litt mer praktisk spørsmål.... hvordan får en best resultat med selve popinga :confused: Sliter å få det helt store resultatet både med sånn billig popcorn maskin og i vanlig panne :(

9 Nov 2003
5.530
0
36
Eneste jeg fikk tak i var Delfiafett, men det er kanskje i praksis det samme som kokosfett?

Ihvertfall ble helgas popcorn vesentlig bedre enn tidligere forsøk med vanlig matolje, så nå begynenr det å ligne (eller smake) noe :)

8 Okt 2005
2.328
0
0
For ca 2 år siden forsvant verdens beste micropop fra Meny/ICA/Ultra/Centra..

Nå er det muligheter igjen! Tar imot forhåndsbestillinger på Orville Redenbacher's Movie Teather Butter 3pk micropop. Prisen for en 3pk vil være 55kr. Minimumordre: 4 pakker. Frakt kommer i tillegg.

A10524_e.jpg

Send PM :-D

3 Sep 2005
4.871
0
36
41
Må blåse liv i denne tråden...

popcorn er jo som kjent, godt til film og annen underholdning.8).

Har lest litt i denne tråden nå, men kan ikke helt finne den ultimate oppskriften på perfekt popcorn uten å måtte bestille fra hytt og gevær... Finnes det noe annet popcorn i dette langstrakte landet bortsett fra standard Maarud.

Selv så har jeg litt problemer med å få det til skikkelig.

Popper i OBH Nordica's popper, strør på salt. Problemet er jo at popcornet blir som oftest seig, og saltet ligger i bunn av bollen.. HATER det!

Hva kan gjøres??

9 Nov 2003
5.530
0
36
Min erfaring er "desverre" at micropop som oftest gir bedre resultat enn popcorn poppere alla den fra OBH, den du har er sikkert den samme som jeg har. Det hjalp endel å ta i bruk kokusfett istedet for vanlig olje, men likevell så er det kanskje vell så bra å kjøpe vanlig mikropop og kryddre og salte det.

3 Sep 2005
4.871
0
36
41
Baldrick skrev:
Min erfaring er "desverre" at micropop som oftest gir bedre resultat enn popcorn poppere alla den fra OBH, den du har er sikkert den samme som jeg har. Det hjalp endel å ta i bruk kokusfett istedet for vanlig olje, men likevell så er det kanskje vell så bra å kjøpe vanlig mikropop og kryddre og salte det.

ja det er kanskje det.. Sitter å lurer på om jeg skal investere i en microbølgeovn.. Er møkk lei av kjip å seig popcorn.

11 Feb 2006
3.765
0
0
Hm, jeg må si jeg er totalt uenig. Jeg syns ikke micropop (papirpop) kan måle seg med popcorn poppet i kjele. Er jo ikke noe smak på micropop. Og ja, jeg har smakt mange forskjellige micropop typer (fordi jeg av og til er for lat til å lage skikkelig).

3 Sep 2005
4.871
0
36
41
KIMSIZE skrev:
Hm, jeg må si jeg er totalt uenig. Jeg syns ikke micropop (papirpop) kan måle seg med popcorn poppet i kjele. Er jo ikke noe smak på micropop. Og ja, jeg har smakt mange forskjellige micropop typer (fordi jeg av og til er for lat til å lage skikkelig).

Men da er jo spm til deg KIMSIZE... Hva gjør du for at dine sprettkønn blir så gode.. Jeg er ihvertfall på jakt etter den alltid så gode kino popcornet. Som ikke er til å få til....føler jeg.

11 Feb 2006
3.765
0
0
Mye av smaken er jo rett og slett selve popcornet. Og her syns jeg det er store forskjeller ute og går. Jeg har testet så og si alle jeg har kommet over opp igjennom årene og den jeg liker best er Orville Redenbacher som er nevnt tidligere i tråden. Denne hadde de på Rema en stund før de plutselig sluttet å føre den :evil:
Ellers så er jo selve poppingen en kunst i seg selv, jeg har prøvd flere maskiner blant annet denne nevnte fra OBH Nordica. Jeg syns den var helt grei men best resultat får jeg rett og slett i en vanlig jerngryte. Jerngryter holder bedre på varme enn nymotens teflongreier. Jeg popper på ganske høy varme med en blanding av smør og olje. Først litt smør som stekes nøttebrunt deretter popcornet før jeg fyller på med litt olje. Salt hiver jeg direkte på cornet før de popper så saltet skal komme "inni" popcornet. Og så er det jo om å finne det perfekte tidspunktet mellom ferdig popping og brent popcorn.

Vel, dette ble jo nesten en avhandling, men det er ihvertfall slik jeg popper popcorn :-D