Eg har blitt såpass interessert i Lygren sitt arcade innkjøp at eg har bestemt meg får å skaffe ein boks sjølv.
Har trålt ebay litt for å finne tilsvarende, men pga. høgere priser samt stiv porto. Leita så etter Jamma kabinett her til lands som eg kunne oppgradere og pusse opp, men dårlig med det og, ihvertfall online, så blir det til at eg lager fra grunnen av.
Vurderte først å bygge det på eit Jamma PCB, men pga. kun "out of stock" på JAMMA Coin-Op Arcade Game Parts så blir det nok til å putte inn ein rimelig P4 på 2-3gHz samt HAMM knapper og spaker og ein Wells Gardener 27" arcade monitortil ca. $600 ink.porto.
Spaker og kanpper er bestillt inn på ebay -her-.
Som mal for kabinett bruker eg LuSid's skisser i .pdf.
Oppdatert Budsjett foreløpig;
$780 27" arcademonitor ($351 i porto! Yikes!!)
$99 6in1 jamma pcb switch
$80 Spaker og knapper
$30 jamma harness og extender
$240 14in1 pcb
blir 7374 eks.mva
=9217,- ink.mva
2000,- i materialer, T-lister, plexiglass m.m.
1000,- opptrykk av vektorgrafikk for finish
Totalt foreløpig ca. 12.217,-. + arbeide, huff.. må prøve å få ned kostandene ein plass her.:roll:
+1200 Light Gun 2stk nmetall brukt på ebay
+800 reperasjon av monitor
+1200 i overfres, bits og justerbar borr
Lygren har gjort eit bra kjøp med andre ord, det var 10k den maskina kom på?;-) Men er jo alltid artig å lage noke sjølv. Glede meg til å komme igang.
Henter litt info og inspriasjon på disse sidene mellom anna;
PC and Console to JAMMA Page
elder caribou productions - arcade cabinet
Build Your Own Arcade Controls FAQ - Step up to real gaming excitement!
JAMMA to MAME Conversion Project - Cabinet 2
Progresjon:
5.oktober
Kona er litt skeptisk med tanke på å få plass til maskina i leiligheten.
Eg må og love å få ferdig hyller i bod før eg starter på dette prosjektet.. så tidelig til uka no kjem første bilder og info, men da på rydding og hyllebygging i bod. Satser på å få kjøpt inn materiale til kabinettet sammen med hyllematerialet, så bør eg komme igang med kabinett tirsdag/onsdag.
Knapper og spake er påvei, så det blir neste trinn. Når disse er montert er det å flytte over gamle HTPCen og koble opp. Bruker da ein LCD monitor eg har stående. Arcademonitor blir ikkje kjøpt inn enda pga. litt begrenset økonomi. Sater på å få bestill denne i november.
Er ganske så avhengig av å være ferdig før starten av desember. Kona har termin 17.desember, så me får ein liten krabat i hus rundt den tida. Da blir det neppe tid for bygging, men prioritering av bleieskift m.m.. ;-)
6.oktober
Budsjett oppdatert.. huff..
Går for Jamma pcb istedet for mame og emulering etter anbefaling fra Lygren. Satser på 6in1 switch, så er det plass til jamma multigame 1000+in1 seinere.
Følgende er bestillt og snart påvei
27" arcade monitor
14in1 jamma pcb
Jamma harness og extender
PSU
Happ Knapper og styrespaker
Følgende vurderes
Trackball
Light guns m.spel f.eks. area 51
Arkanoid pcb
Har trålt ebay litt for å finne tilsvarende, men pga. høgere priser samt stiv porto. Leita så etter Jamma kabinett her til lands som eg kunne oppgradere og pusse opp, men dårlig med det og, ihvertfall online, så blir det til at eg lager fra grunnen av.
Vurderte først å bygge det på eit Jamma PCB, men pga. kun "out of stock" på JAMMA Coin-Op Arcade Game Parts så blir det nok til å putte inn ein rimelig P4 på 2-3gHz samt HAMM knapper og spaker og ein Wells Gardener 27" arcade monitortil ca. $600 ink.porto.
Spaker og kanpper er bestillt inn på ebay -her-.
Som mal for kabinett bruker eg LuSid's skisser i .pdf.
Oppdatert Budsjett foreløpig;
$780 27" arcademonitor ($351 i porto! Yikes!!)
$99 6in1 jamma pcb switch
$80 Spaker og knapper
$30 jamma harness og extender
$240 14in1 pcb
blir 7374 eks.mva
=9217,- ink.mva
2000,- i materialer, T-lister, plexiglass m.m.
1000,- opptrykk av vektorgrafikk for finish
Totalt foreløpig ca. 12.217,-. + arbeide, huff.. må prøve å få ned kostandene ein plass her.:roll:
+1200 Light Gun 2stk nmetall brukt på ebay
+800 reperasjon av monitor
+1200 i overfres, bits og justerbar borr
Lygren har gjort eit bra kjøp med andre ord, det var 10k den maskina kom på?;-) Men er jo alltid artig å lage noke sjølv. Glede meg til å komme igang.
Henter litt info og inspriasjon på disse sidene mellom anna;
PC and Console to JAMMA Page
elder caribou productions - arcade cabinet
Build Your Own Arcade Controls FAQ - Step up to real gaming excitement!
JAMMA to MAME Conversion Project - Cabinet 2
Progresjon:
5.oktober
Kona er litt skeptisk med tanke på å få plass til maskina i leiligheten.
Knapper og spake er påvei, så det blir neste trinn. Når disse er montert er det å flytte over gamle HTPCen og koble opp. Bruker da ein LCD monitor eg har stående. Arcademonitor blir ikkje kjøpt inn enda pga. litt begrenset økonomi. Sater på å få bestill denne i november.
Er ganske så avhengig av å være ferdig før starten av desember. Kona har termin 17.desember, så me får ein liten krabat i hus rundt den tida. Da blir det neppe tid for bygging, men prioritering av bleieskift m.m.. ;-)
6.oktober
Budsjett oppdatert.. huff..
Går for Jamma pcb istedet for mame og emulering etter anbefaling fra Lygren. Satser på 6in1 switch, så er det plass til jamma multigame 1000+in1 seinere.
Følgende er bestillt og snart påvei
27" arcade monitor
14in1 jamma pcb
Jamma harness og extender
PSU
Happ Knapper og styrespaker
Følgende vurderes
Trackball
Light guns m.spel f.eks. area 51
Arkanoid pcb