Pioneer UDP-LX800

RBG

Medlem
29 Jan 2004
1.776
0
36
Hva tror folket om denne i forhold til Panasonic sin UB9000?

Panasonic’s DP-UB9000 is considerably cheaper and has comparable video chops, however, it's nowhere near the audio player that the UDP-LX800 is. Pioneer’s sibling UDP-LX500 is no slouch either in that department, but if you want the best home cinema disc player available, the UDP-LX800 is it.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.297
184
63
Hva tror folket om denne i forhold til Panasonic sin UB9000?

Panasonic’s DP-UB9000 is considerably cheaper and has comparable video chops, however, it's nowhere near the audio player that the UDP-LX800 is. Pioneer’s sibling UDP-LX500 is no slouch either in that department, but if you want the best home cinema disc player available, the UDP-LX800 is it.
Panasonic er nok best på video og cd

Pioneer tror jeg derimot kan SACD.

Skal du bare ha det til video og feks projektor og cd litt så anbefaler jeg klart Panasonic som har beste video funksjoner..

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.114
102
63
55
Jessheim
Kommer jo an på hva du skal bruke den til? Er det snakk om hjemmekino, så er nok UB9000 overlegen. Som CD-spiller (via analog utgangene) kan det være Pioneer-en er like god eller bedre, men er det noen som spiller av CD-plater lengre?
Skal du bruke den som UHD avspiller og også bruker projektor, så er det en no-brainer, siden Pio-en ikke tone-mapper HDR

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.297
184
63
Kremt jeg har en vegg og to hyller cd, SACD og BD audio.

Skulle gjerne hatt turntable LP også, men har ikke plass.

Streamer og har mye på harddisk og mobil også, men det er mest et verktøy for å sjekke ut ny musikk som jeg kjøper.

Samt bakgrunnsmusikk...

Cd salg og sacd salg øker, og ser ikke noe grunn til at det stopper.

Sist redigert:

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.114
102
63
55
Jessheim
Poenget mitt var at har man tilgang til ukomprimert mastertape (musikk på BD og nedlastet 24 bit FLAC), så er veien tilbake til overkomprimert WAV litt tung å gå. Har forståelse for at mange finner nostalgisk glede i CD-samlingen, men er ikke av den typen selv. Lenge siden jeg ga bort CD, SACD, DVD, DVD-audio og HD-DVD samlingen min ;)

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.297
184
63
Poenget mitt var at har man tilgang til ukomprimert mastertape (musikk på BD og nedlastet 24 bit FLAC), så er veien tilbake til overkomprimert WAV litt tung å gå. Har forståelse for at mange finner nostalgisk glede i CD-samlingen, men er ikke av den typen selv. Lenge siden jeg ga bort CD, SACD, DVD, DVD-audio og HD-DVD samlingen min ;)
Du skulle gitt den til meg!! Neida, har nok.. ;)

Men ikke alle har Nas, det er også noe som tar plass.

En Streamer med stort minne hadde vært kult og med drev som ripper, men sånt er farlig dyrt.

Mulig det kommer mer rimeligere gode alternativer med tiden.

Og det er stas å ta opp en bluraykonsert fra hylla.
Og jeg har favoritt innspillinger på Cd, sacd.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Gorm

vaktmestern

Medlem
7 Des 2010
1.859
16
38
UB9000 har noen rare bugs ahhhh men..... en fantastisk spiller for en oled tv eier en Guds gave med tone mapping med hdr 10 .men uff hvor mye enklere oppo 203 er i forhold. Som er kjappere til å boote opp. Har et stillere disc tray og har ingen hand Shake hdmi problemer kremt 9000.....
UB 9000 er en spiller for tolmodige folk en verdig oppo etterfølger ... ikke helt

men Pannys hdr optimiser med 1000 nits oled tv innstillinger er helt fantstisk for oled eiere med ingen hdr lys ut blødning med 4000nits hdr10 filmer ser mye mere naturlig ut , men med 1000nits hdr10 filmer har den ingen forbedringer mot oppo 203.
Dolby Vision er for lys på 9000 en bug som HD TV test har testet. Så Oppo 203 blir brukt på Dolby Vision.

Edit... med å slå av oled tv egen tone mapping å la Ub9000 gjør jobben.

Sist redigert: