Jeg har en "reserve" Philips BDP2100 der plateskuffen ikke kommer ut når man trykker på "eject" knappen. Spiller ble skrudd opp (to skruer), da så jeg at plastplaten over plata (den som holder magnetisk platestabilisator) bøyde seg ned når man trykket "eject", grunnen er at denne plastplaten over platen er for myk (dårlig design) i forhold til den magnetiske kraften (den trekkes ned til platerotor). Den enkle løsningen er å forsterke plastplaten, jeg har limt en 3mm aluminiumsplate oppå denne plastplaten. problem løst. Vasket delene med rødsprit, limte med en type to-komponent epoxylim "Bostic exstra strong", press over natt. Se bilde etter at aluplate er limt fast. Tenkte jeg kunne lage en tråd om dette da dette er et vanlig problem på mange av de "billige" Philips spillerne (og kanskje andre, mekanikken brukes kanskje i flere spillere). Da jeg googlet problemet fant jeg mange med samme problem, men fant ikke noen enkel fix. som virket. Ang. platematerialet jeg brukte, så er det valgt kun fordi jeg hadde det liggende.