Patos kjennere

7 Nov 2017
14
0
1
Hei
Har Patos lyric 402 MK2

Min Cayin S200 tok kveld. Importør hadde ikke kapasitet til service. Ble henvist til et verksted i Moss å fikk beskjed om ta kontakt senere. Etter å brukt reserve forsterker i mange måneder å tok kontakt igjen. Verkstedet fikk kobkings skjema fra importør og ble veldig overrasket over at det var en transistor forsterker jeg hadde siden han kun drev me rør. Kunne ikke uten videre anbefale meg å ta service på den.

Lei av å vente samt litt lei av å ha en forsterket som det tok 4 timer oppvarming før spilte optimalt, men også helt fantastisk:D La ut forsterker på finn.
Uendelig mange timer med lesing endte jeg opp 33 000 kr fattigere å handlet alt nytt for første gang :D

Effekt forsterker:
Parasound Halo 23+

Dac / for forsterker :
RME adi-2 dac fs

Lydkilde:
Blue sound node N130

Forsterker ble kanskje ikke verdens største oppgradering, men slipper flere timer oppvarming, den gamle hadde kabinett bygget som en kjøleribbe å ble så varm at jeg turte ikke la den stå på når jeg ikke var hjemme.

RME dac sammen med Bluedound som lydkilde ble en kjempe oppgradering kontra å kjøre alt igjennom tv / Henry audio dac som jeg gjorde tidligere.

Så alt i alt ble det en god oppgradering:D

Hehe
I mangel på flere ting å kjøpe så lurer jeg på om det er noen kjennere av Lyric 402 MK2 som kan anbefale meg nye diskanter som passer lydbilde til resten av elementene, å vert oppgraderingen?

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Hei
Har Patos lyric 402 MK2

Min Cayin S200 tok kveld. Importør hadde ikke kapasitet til service. Ble henvist til et verksted i Moss å fikk beskjed om ta kontakt senere. Etter å brukt reserve forsterker i mange måneder å tok kontakt igjen. Verkstedet fikk kobkings skjema fra importør og ble veldig overrasket over at det var en transistor forsterker jeg hadde siden han kun drev me rør. Kunne ikke uten videre anbefale meg å ta service på den.

Lei av å vente samt litt lei av å ha en forsterket som det tok 4 timer oppvarming før spilte optimalt, men også helt fantastisk:D La ut forsterker på finn.
Uendelig mange timer med lesing endte jeg opp 33 000 kr fattigere å handlet alt nytt for første gang :D

Effekt forsterker:
Parasound Halo 23+

Dac / for forsterker :
RME adi-2 dac fs

Lydkilde:
Blue sound node N130

Forsterker ble kanskje ikke verdens største oppgradering, men slipper flere timer oppvarming, den gamle hadde kabinett bygget som en kjøleribbe å ble så varm at jeg turte ikke la den stå på når jeg ikke var hjemme.

RME dac sammen med Bluedound som lydkilde ble en kjempe oppgradering kontra å kjøre alt igjennom tv / Henry audio dac som jeg gjorde tidligere.

Så alt i alt ble det en god oppgradering:D

Hehe
I mangel på flere ting å kjøpe så lurer jeg på om det er noen kjennere av Lyric 402 MK2 som kan anbefale meg nye diskanter som passer lydbilde til resten av elementene, å vert oppgraderingen.
Leit men artig og spennende når noe ryker så man kan kjøpe nytt. Gratulerer 🙂👍

8 Jul 2013
4
1
3
Hei! ser det er en stund siden det har vert noe aktivitet her, men prøver alikevel!
Har fått tak i et par Patos Basic410, som jeg tror er første generasjon?
Er det noen anbefaling på oppgraderinger?
- andre drivere
- delefilter
- eventuelt annet?
IMG_1798.jpeg
71975558076__7358A10E-CEC9-4E6F-A6E8-8554D488612F.jpeg

8 Jul 2013
4
1
3
Her er diskant og nederste bass element, er diskanten oppgradert tidligere? og Peerless elementet er ikke orginalt.
Vi gjerne ha disse til å låte så optimalt som mulig og har funnet et bass element som på papiret ser ut til å være god match
Diskant: Seas H1189-06 27TDFC
Mellomtone: er en Patos ac-zw656 ( noen som kjenner til disse?)
Bass: Peerless SDS-P830567 (uorginal)
Ny bass som bestilles:
SB Acoustics 6” SB17NRXC35-8 ser ut til å passse med innvendigvolum, portlengde og dimensjon.
planen er å da prøve meg litt frem med demping i etterkant.

IMG_1943.jpeg
IMG_1944.jpeg