Panasonic PT-AE300 og laserdisc

11 Des 2002
250
0
0
Jeg har en japansk importert Panasonic AE300 som fungerer veldig bra ved DVD-avspilling over komponentinngangen eller VGA-inngangen. Men kvaliteten over S-VHS inngangen er ingenting å skryte av. Jeg kjørte noen laserdiscplater over S-VHS i går og kontrasten i bildet var heller dårlig og fargene blasse. Det bedret seg litt hvis jeg gikk inn på gamma-correction og senket sortnivået med 2 hakk.

Jeg lurer på om det er noen her på forumet som har erfaring med å forbedre gjengivelsen fra S-VHS kilder. Jeg har en del laserdiscplater og det er litt kjedelig å kjøre prosjektor med så dårlig bildekvalitet.

11 Des 2002
250
0
0
Hmm, har lest på nettet om dscaler. Interessant. Kanskje jeg skal prøve det i kombinasjon med Powerstrip. Jeg har nå bestilt en DVI-kabel og skal se om film fra laserdisc får et bedre bilde dersom jeg tar signalet inn på mitt ATI Raden All In Wonder og ut via DVI. Dersom det ser lovende skal jeg vurdere å kjøpe et nyere skjermkort og et bedre videokort. Noen som har tips til godt videokort. Jeg må sikkert ha en splitter dersom jeg skal ta inn flere S-VHS kilder.

12 Des 2002
465
0
0
Sendte deg en PM..
Jeg benytter dscaler i en HTPC til å forbedre bildet fra PS2, tv og dvd(fra en ekstern dvd spiller hvis jeg nå føler for å benytte den). Uten dscaler hadde det ikke vært PS2 eller TV på storskjerm for min del.

Jeg kjøpte et Pinnacle PCTV tv kort med s-video inn. Det kortet får du vel for under 600kr idag.